«Мистецтво
Давньої Греції»
Підготувала:
вчитель історії
Комунальний заклад
«Ліцей імені Тараса Шевченка
Кропивницької міської ради»
Швець Сніжана Анатоліївна
Кропивницький 2023
Тема: «Мистецтво Давньої Греції»
Мета уроку:
Розвивати та формувати:
Основні терміни та поняття: культура, театр, трагедія, комедія, доричний, іонічний та коринфський стилі античних колон, акрополь, Парфенон, .
Обладнання: підручник, персональні комп’ютери вчителя та учнів, презентація «Культура Давньої Греції», інтерактивний програмний комплекс mozaBook.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, математика, мистецтво.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
Учитель. Протягом декількох уроків ми вивчали історію Греції в V – ІV ст. до н. е. Знайомилися із її кліматом, географічним положенням, державним устроєм, повсякденним життям, звичаями, традиціями і господарством давніх греків. Сьогодні ми продовжимо вивчення історію цієї чудової країни.
Вчитель: Ми вже познайомились із такими аспектами культури Давньої Греції як виховання, освіта, наука, Олімпійські ігри та інше. Згадаємо як розвивались наукові знання.
Метод «Прес»: учні разом з вчителем згадують видатних вчених в галузях математики, медицини, історії, філософії та інших наук та які їх надбання використовуються сьогодні.
Прийом «Генератор ідей»: учні відповідають на питання «Що означають слова «класична культура»»
Вчитель: На даному уроці ви поглибите знання з розвитку культури Давньої Греції, познайомитесь із зародженням театру, кращими зразками архітектури та скульптури.
План уроку
Знайомство учнів за допомогою слайдів презентації із досягненнями в розвитку літератури та театру в Давній Греції.
Метод «Прес»: учні разом з вчителем згадують видатних поетів та їх твори, аналізують жанри п’єс – комедію та трагедію.
Перегляд за допомогою mozaBook 3D моделі «Акрополь у V ст. до н.е.», Акрополя в цілому,* храму Парфенон та скульптури Афіни Паллади.
Вікторина: учні відповідають на питання вчителя щодо матеріалу переглянутого відео та 3D моделей.
Прийом «Історична математика»: учні усвідомлюють висоту скульптури Афіни Паллади, храму Парфенон та його конструктивні особливиості.
Прийом «Skills – усвідомлене читання»: учні читають опис видів античних колон за текстом підручника стор. 144-145 і підбирають до них відповідний малюнок колон на стор. 146.
Знайомство учнів за допомогою слайдів презентації із видатними скульпторами та їх витворами мистецтва, а також давньогрецькими вазами та їх характерним малюнком.
Опитування учнів:
1. Чи позитивно ви сприймаєте використання інтерактивний програмний комплекс mozaBook для вивчення теми «Мистецтво Давньої Греції»?
2. Як ви зрозуміли поняття «класичне мистецтво»?
Висновок: Класичне мистецтво – це найвищі мистецькі досягнення культури різних народів, створені в різних стилістичних формах. Класичними вважаються давньогрецькі твори, які зберегли позачасову естетичну цінність і служать досконалим художнім зразком.
1