Урок. Морфологія. Рід іменника

Про матеріал
Урок з розділу "Морфологія". Урок вивчення нових знань. Рід іменників. Іменники спільного роду. Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення роду іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду; розвивати загальнопізнавальні вміння знаходити, іменники чоловічого, жіночого, середнього і спільного роду у висловлюванні, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати творчі вміння використання іменників спільного роду у власних текстах; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до батьків, домівки, рідного краю.
Перегляд файлу

 Рід іменників. Іменники спільного роду.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення роду іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду; розвивати загальнопізнавальні вміння знаходити, іменники чоловічого, жіночого, середнього і спільного роду у висловлюванні, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати творчі вміння використання іменників спільного роду у власних текстах; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до батьків, домівки, рідного краю.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Емоційне налаштування

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Розподільчий диктант

Розподілити словосполучення в дві колонки: І — з великої літери,ІІ — з маленької літери

Холодна сніжинка, планета Земля,  великий віз, кішка Сніжинка, рідна земля, сузір’я Великий Віз.

ІV. Повідомлення теми і мети

Записати слова, пояснити , чим вони відрізняються

Береза, сонце, землетрус, листоноша,  (Всі слова мають свій рід, листоноша — це слово спільного роду, )

V. Сприйняття нового матеріалу

1. Вправа-дослідження Впр. 210

2. Робота з теоретичним матеріалом с. 86-87

3. Вправи за підручником Впр 211, 212

4. Вправа з кодом(Робота з картками)

VІ. Засвоєння матеріалу

5. Вправа редагування(пояснити таблицю родів на с.87)

6. Вправа “власне конструювання монологу” 216(додаткове)

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 218(І,ІІ)

VІІІ. Рефлексія

Судження

1. Іменники мають три роди (+)

2. Є іменники чоловічого роду, які можуть називати осіб жіночої статі (+)

3. Слова: лівша, староста, нероба — це слова жіночого роду (-)

4. Слово жираф має паралельну форму роду(+)

5. Слова ножиці та двері мають спільний рід (-)

ІХ. Завершення уроку, оцінювання

 

 

doc
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку