Рід іменників. Іменники спільного роду.
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення роду іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду; розвивати загальнопізнавальні вміння знаходити, іменники чоловічого, жіночого, середнього і спільного роду у висловлюванні, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати творчі вміння використання іменників спільного роду у власних текстах; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до батьків, домівки, рідного краю.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Емоційне налаштування
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Розподільчий диктант
Розподілити словосполучення в дві колонки: І — з великої літери,ІІ — з маленької літери
Холодна сніжинка, планета Земля, великий віз, кішка Сніжинка, рідна земля, сузір’я Великий Віз.
ІV. Повідомлення теми і мети
Записати слова, пояснити , чим вони відрізняються
Береза, сонце, землетрус, листоноша, (Всі слова мають свій рід, листоноша — це слово спільного роду, )
V. Сприйняття нового матеріалу
1. Вправа-дослідження Впр. 210
2. Робота з теоретичним матеріалом с. 86-87
3. Вправи за підручником Впр 211, 212
4. Вправа з кодом(Робота з картками)
VІ. Засвоєння матеріалу
5. Вправа редагування(пояснити таблицю родів на с.87)
6. Вправа “власне конструювання монологу” 216(додаткове)
VІІ. Домашнє завдання
Вправа 218(І,ІІ)
VІІІ. Рефлексія
Судження
1. Іменники мають три роди (+)
2. Є іменники чоловічого роду, які можуть називати осіб жіночої статі (+)
3. Слова: лівша, староста, нероба — це слова жіночого роду (-)
4. Слово жираф має паралельну форму роду(+)
5. Слова ножиці та двері мають спільний рід (-)
ІХ. Завершення уроку, оцінювання