мистецтво 9 клас
Тема. Мова і види кіномистецтва (продовження)
Мета: продовжити знайомство учнів з мовою та видами кіномистецтва; розвивати естетичний смак, здатність давати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом.
ОБЛАДНАННЯ: відеоматеріали, ТЗН.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слайд 1
Розминка «Кольоропис»
Визначення психологічного стану за кольорами. (Учитель роздає на кожну парту кольорові смужки. Кожен колір умовний знак емоційного стану учня)
Червоний – радісний, захоплений
Помаранчевий – радісний, теплий
Жовтий – світлий, приємний
Зелений – спокійний, урівноважений
Синій – незадовільний, сумний
Фіолетовий – тривожний, напружений
Чорний – повний занепад
Білий – невизначений, складно відповісти
Слайд 2
Оголошення теми та мети уроку.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слайд 3
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
І |
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|||||||
|
О |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
М |
|
|
|
|
||||||||
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
Ц |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
||||||
О |
|
|
|
|
|||||||||||
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слайд 4
Пригадаймо, мову різних видів мистецтв.
Музика - … (звук)
Література - … (слово)
Скульптура - … (об’єм, простір)
Театр – (гра акторів)
У чому ж полягають особливості мови кіномистецтва?
Слайд 5
До головних художніх компонентів фільму належать зняті на плівку зображення (люди, події, предмети, пейзажі) і записані на плівку звуки (мовлення, музика, спів, шуми), які нерозривно злиті в одне художнє ціле.
Слайд 6
Чому кіномистецтво відносимо до синтетичних видів мистецтв? (Відповідь учнів)
Кіномистецтво об’єднує в собі елементи різних мистецтв: літератури (сценарій, текст від автора); живопису (композиція, колорит, світлотінь); театру (гра акторів, мізансцени); музики. Отже, кіно — мистецтво синтетичне, просторово-часове.
Слайд 7
Багаті можливості криються у використанні трюків і спецефектів.
Спецефекти в кіно поділяють:
механічні - готують перед зйомками (моделювання, піротехніка, спеціальний грим);
оптичні - стоп-кадр; прискорена, уповільнена, зворотна і комбінована зйомки; мультиекспозиція (дознімання на плівку з уже знятими кадрами); хромакей (зйомка на тлі кольорового однотонного, переважно зеленого, екрана, який потім замінюють на інший відзнятий матеріал); контроль руху камери (цей ефекту дав можливість показати в русі навіть космічний корабель, що вперше було застосовано у фільмі «Зоряні війни» (реж. Дж. Лукас);
звукові.
Окрему групу спецефектів створюють за допомогою комп’ютерної графіки.
Створити фантастичний персонаж допомагає аніматроніка - мистецтво створення електронних ляльок, як, приміром, динозаври у фільмі «Парк Юрського періоду».
Перегляд фрагментів фільму «Парк Юрського періоду». https://www.youtube.com/watch?v=xYHO2lLHJrw
Кращі з картин, у яких застосовують складні трюки й візуальні ефекти, зазвичай отримують премію «Оскар» у номінації «Кращі візуальні ефекти».
Слайд 8
Неможливо уявити кіно без музичного супроводу. Музику до кінофільмів і мультфільмів писали відомі композитори: К. Сен-Санс, А. Онеггер, Д. Мійо, Е. Саті, Б. Бріттен, П. Хіндеміт, Д. Шостакович, А. Шнітке, Е. Денисов.
Зокрема, з-поміж наших співвітчизників - Б. Лятошинський, Л. Грабовський, М. Скорик, Є. Станкович, В. Бистряков та ін.
Слайд 9
Особливу гуманістичну місію виконує музика в кінофільмі «Титанік», увінчаному низкою «Оскарів» (реж. Джеймс Кемерон, композитор Джеймс Горнер). У кульмінаційному епізоді, коли на лайнері, що потопає, публіку охопила паніка, музиканти взяли в руки інструменти, і залунали прекрасні мелодії високої класики. Музика підтримувала дух приречених на загибель людей, яких пронизував жах і відчай. Музиканти грали до останньої хвилини, поки океан не поглинув їх разом з іншими жертвами. Лейтмотивом вічного кохання стала пісня з цього фільму.
Слухання Дж. Горнер. Саундтреки з к/ф «Титанік».
https://www.youtube.com/watch?v=DNyKDI9pn0Q
Слайд 10
Слухання Дж. Горнер. Саундтреки з к/ф «Аватар»
Слайд 11
Для стимулювання кіномистецтва у світі присуджують спеціальні кінопремії, проводять кінофестивалі, що покликані вибрати кращі фільми.
Найпрестижнішу кіно нагороду «Оскар» з 1929 р. присуджує Американська академія кінематографічних мистецтв і наук.
Слайд 12
Іншу американську кінопремію «Золотий Глобус» присуджують за кіно- і телефільми Голлівудською асоціацією іноземної преси.
Слайд 13
Головний приз найстарішого у світі щорічного Венеційського кінофестивалю (заснований 1932 р.) - «Золотий лев».
Слайд 14
Каннський міжнародний кінофестиваль проводять щороку в курортному місті на Лазурному березі Франції. Він входить до так званої «Великої п’ятірки» найпрестижніших кінофестивалів разом із кінофестивалями у Венеції (Італія), Берліні (Німеччина), Санденсі (СІНА) і Торонто (Канада). Найпрестижніша нагорода фестивалю – «Золота пальмова гілка»
Таким чином, кіномистецтво стрімко розвивається, його мова постійно оновлюється. Сучасний кінематограф здатний не лише правдиво зобразити все, що є у світі, втілюючи багато відтінків почуттів людини, а й будь-які найрізноманітніші ідеї та фантазії, сміливо заглядаючи в майбутнє. Кіно для мільйонів людей стало улюбленою розвагою.
V. ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ
Слайд 15
Продовжте речення «Сьогодні на уроці …»
Я запам'ятав (ла) …
Мені сподобалось …
Хотілося б ще …
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Слайд 16
Скласти Топ - 10 найкращих саундтреків до кінофільмів.
1