Урок музичного мистецтва для 2 класу на тему: "Мистецтво, створене народом" до підручника Ольги Лобової.
Тема: Мистецтво, створене народом
Мета: продовжити знайомство учнів із стародавніми музичними інструментами; розвивати інтонаційний слух, почуття ритму, вокально-хорові навички; виховувати в дітей почуття патріотизму, любові до української музики, повагу до музичних інструментів.
Матеріали та обладнання: наочність, музичні інструменти, ноутбук, інтерактивна дошка.
Тип уроку: комбінований.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.1 Перевірка готовності класу до уроку
1.2 Музичне вітання
Рада бачити вас ось у цьому класі,
Вірю, що до пригод ви усі дуже ласі,
Я запрошую вас разом помандрувати,
У чудових краях нам усім побувати
ПРИСПІВ:
Музика ніжна нас покличе далеко,
Де у горах стрічає водо – водограй,
Пісню на крилах нам нестимуть лелеки,
З хлібом сіллю стрічає дивний край.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розгляньте зображення. Поміркуйте, як назвати одним словом автора цих мистецьких творів?
ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Мистецтво виникло дуже давно. Старовинні пісні, танці, візерунки створювали хлібороби та ковалі, пекарі й теслі…
Ці твори поширювались, змінювались, набували нових рис. Таке мистецтво є результатом спільної творчості народу і тому називається народним.
Народні твори переходили від батьків до дітей, від дідусів і бабусь – до онуків. Так народне мистецтво дійшло до наших днів.
-Послухайте текст і скажіть, яке мистецтво називають народним.
2.Робота на віршем-загадкою та слухання мелодії сопілки
-Скажіть, будь ласка, що ще потрібно нам для виконання музичних творів (музичні інструменти).
- Послухайте вірш-загадку. Про який народний інструмент ідеться?
Я чарівний голос маю,
Наче пташечка співаю.
Моя пісенька красива –
То весела, то журлива.
Прабабуся моя – гілка,
А ім’я моє - …
-Перегляньте відео та послухайте мелодію сопілки https://www.youtube.com/watch?v=aVEpLl941bE
Слухаючи мелодію:
* проплескуйте музичний пульс;
*супроводжуйте музику рухами;
*показуйте, ніби граєте на сопілці.
-А на які види поділяють музичні інструменти? Зараз вам потрібно розглянути малюнки, правильно визначити назви музичних інструментів і назвати до якої групи вони належать: струнні, духові чи ударні. (Завдання у підручнику на сторінці 21)
ІV. ХОРОВИЙ СПІВ
-Послухайте українську народну пісню. https://www.youtube.com/watch?v=jHXpXLTk4ME
-Яка вона: серйозна чи жартівлива?
-Розгляньте малюнок до даної пісні. Хто зображений на малюнку? Куди ідуть дід з бабою?
-Розучіть пісню. Скільки у ній музичних речень?
Покажіть рукою рух мелодії у першому реченні.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
♦ Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці?
♦ На якому музичному інструменті вам хотілося би зіграти?