Урок на тему: Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

Про матеріал
Клас: 3 Тема: Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди» Мета: вчити правильно та виразно читати віршовані твори, зв’язно висловлювати свої думки, уявляти описані картини ; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення,творчу уяву; виховувати бережливе ставлення до природи. Тип уроку: ознайомлення з новим твором Обладнання: підручник,інтерактивна дошка, презентація, картки (зі словами),кольорові пелюстки, лег
Перегляд файлу

Урок літературного читання

Клас: 3

Тема: Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

Мета: вчити правильно та виразно читати віршовані твори, зв’язно висловлювати свої думки, уявляти описані картини ; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення,творчу уяву; виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: ознайомлення з новим твором

Обладнання: підручник,інтерактивна дошка, презентація, картки (зі словами),кольорові пелюстки, лего.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.«Наш настрій» (звучить весела мелодія) СЛАЙД 2

Перед кожним учнем розкладені кольорові пелюстки. Пропонується узяти в руки той колір, який дітям сьогодні більше до вподоби.

  •           червоний – піднесеність;
  •           оранжевий – радість;
  •           зелений – спокій;
  •           синій – сум;
  •           фіолетовий – тривожність;
  •           чорний – незадоволення;
  •           білий – складно визначитись.

Ви підсвідомо вибрали ті кольори, що відповідають вашому настрою.

        Сподіваюсь, що наш урок не зіпсує його тим, у кого він хороший, і значно покращить тим, хто вибрав темні кольори.

II. Вправи на розвиток навичок читання

1. «Тренуємо губи» СЛАЙД 3

- Сильно, із зусиллям зібрати губи в «хоботок» так, щоб при цьому вони мали мінімальну площу. Потім так само активно, із зусиллям розтягнути їх в сторони, не оголяючи зуби. Повторити цей рух 5-10 разів, до появи в м'язах губ відчуття тепла.

- Уявіть що тримаєте в руці кульбабу, подуйте.

- Язичок вправно вскочив у сідло і конячка поскакала! (Діти дзвінко цокають язиком.)

2.Робота над скоромовками СЛАЙД 4

Ваше завдання закінчити правильно скоромовку (відео)

III.Актуалізація опорних знань

- Яке загальне значення рослин?

- Для чого нам потрібні рослини та дерева?

(Рослини та дерева поглинають вуглекислий газ та виробляють кисень – найціннішу для нас складову повітря.Також існують багато лікарських рослин. Виготовляють ліки.)

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

1.Склади пазл  за допомогою інтерактивної дошки. СЛАЙД 5-6

Що зображено на пазлі? (Шипшина)

Ми прочитаємо вірш Ліни Костенко, який вона присвятила цій чудовій рослині.

Фізкультхвилинка для очей СЛАЙД 7

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Вправа «Заповни пропуски» СЛАЙД 8-9

2. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

1)Прослуховування аудіозаписа вірша СЛАЙД 10

2)Бесіда

- До кого шипшина звертається зі своїм проханням?

- Які слова повторюються у вірші? (не всі,не всі)

3.Словникова робота. СЛАЙД 11-12

З’єднайте стрілочками синоніми (самостійно на картках)

хапає                  залиши

облиш                 тяжко

важко                  тільки

лиш                      хватає

А тепер правильно з'єднавши синоніми, спробуємо скласти речення.

Фізкультхвилинка СЛАЙД 13

VI. Повторне читання тексту учнями і робота над текстом.

1.Читання вірша учнями. СЛАЙД 14

2. Гра «Добери риму». СЛАЙД 15

Плоди — ... (підожди).

За рукава — ... (ласкава).

Облиш — ... (лиш).

Просила — ... (красива).

3. Гра «Вовк і заєць». СЛАЙД 16

У грі беруть участь  двоє дітей. Один виконуватиме роль «вовка», другий — «зай­ця» (можна одягнути маски). Заєць читає перший рядок і продовжує читати далі. Вовк починає читати тоді, коли Заєць прочитав першии рядок, і читає так, щоб наздогнати у читанні Зайця. Діти слідкують за ними. Якщо Вовк наздожене Зайця, то діти плещуть у долоні.

4. Гра «Дочитай речення до кінця». СЛАЙД 17-19

Учитель показує картки-блискавки. Учні у тексті знаходять і читають вголос кінець речення.

Слова на картках: «О, підожди…», «Вона людей…», «І просто …»
VII.    Узагальнююча бесіда за змістом твору.

1.Бесіда

-Чому так схвильовано, слізно шипшина звертається до людини?

-Чи погоджуєтесь ви з думкою, що природа потрібна людям не лише для

користі, а й для краси?

-У яких рядках висловлено головну думку? Знайдіть  та прочитайте («Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш»)

VIII. Робота над виразністю читання твору.

1.Вправа «Інтонація»

Дітям пропонується прочитати вірш з різними інтонаціями (здивовано, радісно, питально, сердито)

2. Робота з легендою. (Читає підготовлений учень)

Легенда про шипшину

    Колись всі квіти шипшини були білі. Та ось одного разу рано-вранці, коли природа прокидається від сну, богиня Афродіта, гуляючи в саду, побачила квітку дивовижної краси. Це була шипшина. Ніжні пахощі квіток поширювалися на значну віддаль. Богиня нахилилися над кущем, щоб понюхати диво-квітки і, захоплена їх витонченою красою, хотіла нарвати букет, та лише сильно поколола пальці. Білі пелюстки квіток зросилися кров'ю богині і з того часу вони зберігають цей  божественний колір.

- Для чого богиня хотіла зірвати шипшину?

- Чому пелюстки квіток змінили колір?

IX. Підсумок уроку

Сьогодні ми ще раз відкрили книгу природи,бо це наймудріша книга.Саме спілкування з природою,навіть просто її сприймання дає нам радість. Чому? (думки дітей)

Вправа «Мікрофон»

- Мабуть тому,що природа –це невичерпне джерело краси,яка не може залишити байдужою навіть найзворушливішу людину. І вона вчиться правильно,мудро господарювати  в цьому загадковому світі природи.

X. Домашнє завдання

Вивчити вірш напам'ять СЛАЙД 20

XI. Рефлексія

Використання Лего  СЛАЙД 21

 Червоний – «Я не зміг / не змогла зробити».

 Оранжевий – «Я хотів/ хотіла це зробити, але не вдалося».

 Жовтий – «Я це зробив/ зробила з допомогою».

 Зелений – «Я це зробив/ зробила, але з помилками».

 Блакитний– «я це зробив/ зробила».

 Синій – «Це було дуже просто».

1

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку