24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок на тему "Означення синуса, косинуса, тангенса кутів від 0 градусів до 180"

Про матеріал

Урок розроблений відповідно до сучасних вимог - залучення дітей до самостійного активного оволодіння новим матеріалом. Створюється проблемна ситуація, над якою і працюють діти. Створена доповняльна реальність в додатку Blippar зацікавлює дітей, мотивує їх, "оживляє" сторінки підручника.

Перегляд файлу

Лисенко Олена Євгенівна

Урок № 1

Тема: Синус, косинус, тангенс кута від 00 до 1800

Мета: навчальна: сформувати означення синуса, косинуса, тангенса кута від 00 до 1800, удосконалювати навички самостійної дослідницької діяльності учнів на уроці;

розвивальна: розвивати вміння  аналізувати, порівнювати, критично мислити, обґрунтовувати свій вибір, інформаційно-комунікативні навички;

виховна: формування таких якостей особистості, як відповідальність, уважність, організованість, вміння працювати в групі

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: проектор, комп’ютер, смартфони, програма Blippar, встановлена на смартфонах у дітей, ресурс  Learningapps, роздаткові картки: «Помічник», зображення-маркер для створення доповненої  реальності

 

Хід уроку

 

Самостійні думки виникають

тільки із самостійно отриманих знань

К. Ушинський

 

І. Організаційний момент   

   Сьогодні ми з вами розпочинаємо вивчення нової теми. Як на вашу думку, чому епіграфом уроку я вибрала саме ці слова. (Вислухати думки дітей)

Так, ви праві, сьогодні ви самі будете відкривати для себе нову, цікаву сторінку геометрії!

ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу

   Працюємо в парах по картці «Помічник». Повторюємо вивчене – вже відомі означення для дітей, і заповнюємо в картці перше завдання.

 

 

Картка «Помічник»

 

 

  1. Повторимо вивчене

C:\Users\Yagotin\Desktop\Презентация1.png

 

 

А тепер самі:

 

Для даного ∆ АВС знайдіть:

 

 

 

 

  1. Відкриваємо нове самі:

Перед Вами півколо одиничного радіусу, по якому рухається точка М (х; у).

 

 

 

Знайдіть для ∆ МОN:

 

 

 

  1. Порівняйте і зробіть висновок

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка смайлика із знаком питання"

Запишіть ваші міркування:

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Постановки проблеми:

  • З яким трикутником ви працювали?
  • Які особливості прямокутного трикутника?
  • Які ще види трикутників ви знаєте?
  • Як ми знаємо, кут може бути більший 900, як же тоді працюватимуть відомі нам означення синуса, косинуса, тангенса кута?
  • Чи залишаться вони без зміни?

Саме на ці питання ми і будемо шукати відповіді на уроці!

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Повернемося до картки «Помічник». У парах попрацюйте над другим

завданням. Обговоріть, чому виникла потреба звернутися до півкола одиничного радіуса? Чи завжди для точки, що рухається по одиничному колу, можна визначити синус, косинус, тангенс кута? Зробіть відповідні записи у 2 і 3 завданні!

   Проводимо обговорення і отримуємо шукані означення синуса, косинуса, тангенса кута від 00 до 1800.

   Косинусом і синусом кута (00 ≤ 1800) називають відповідно абсцису і ординату точки М одиничного півкола, яка відповідає куту .

Тангенсом (котангенсом) кута (00 1800) називають відповідно відношення ординати до абсциси (абсциси до ординати) точки М одиничного півкола, яка відповідає куту . Для якого з цих кутів тангенс не існуватиме?  (900)

У чому полягає відмінність для синуса (косинуса) гострого і тупого кутів?

Косинус тупого кута відємне число, бо абсциса точки в ІІ чверті відємна.

 

 

 

  1. «Живий» підручник.

Переходимо до роботи з підручником – сторінка 7. Опрацьовуємо і використовуємо роздруковану сторінку як маркер для створення доповненої реальності.

C:\Users\Yagotin\Desktop\Рисунок1.pngC:\Users\Yagotin\Desktop\340953.png

                        Рис. 1                                                           Рис. 2

   Діти відкривають на смартфонах додаток Blippar, сканують зображення (рис. 1) і потрапляють до «живого» зображення (рис. 2). Код для створеної вправи – 922279. Під об’єктом «піраміда» захована цікава інформація про розвиток понять «синус і косинус» кута (http://factosvit.com.ua/chomu-synus-tak-nazvaly/), під об’єктом «конус» -


інтерактивна вправа (https://learningapps.org/watch?v=pkca32v9n18), яку учні виконують на закріплення вивченого матеріалу.

 

V. Розвязування вправ

№ 1.2, 1.4, 1.8, 1.14, 1.17.

VІ. Підсумок

Продовжіть речення:

  • Я сьогодні дізнався…
  • Я для себе відкрив …
  • Я навчився …
  • Я хочу дізнатися …
  • Мені було найважче …
  • Мені було найцікавіше …
  • Я хочу ще раз закріпити …
  • Я впевнився …
  • Я зрозумів, що все в моїх руках, …

 VІІ. Домашнє завдання:

 § 1, п.1, стор. 5-7 – вивчити, розв’язати - № 1.5, 1.9, 1.18.

Мерзляк А. Г. Геометрія: підручник для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Харків: Гімназія, 2017. – 240 с. : іл.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горячківська Марина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2236
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку