Урок на тему "Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд (виду 100-17).Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

Про матеріал
конспект уроку з математики у 3 класі у вигляді подорожі в цікавій формі допоможе учням засвоїти даний матеріал.
Перегляд файлу

Тема: Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд         (виду 100-17). Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць.

Мета: Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати вміння розв’язувати задачі на збільшення(зменшення)суми на кілька одиниць;формувати навички письмового додавання і віднімання  трицифрових чисел. Розвивати у дітей мислення, кмітливість, зв’язне мовлення, обчислювальні навички, вміння коментувати. Виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес.

Обладнання: Карта-план подорожі, індивідуальні картки, комп′ютерні технології.

Тип уроку: Комбінований

Вид уроку: урок-подорож

Хід уроку

І. Організація класу

Станьте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей

Привітайтесь …добрий день!

   Наш сьогоднішній урок математики буде незвичайний, а казковий. Любите казки? У казках трапляються різні дива і пригоди. От і нас чекає математично-казкова подорож. Злий злодій викрав  математичну принцесу. Нам необхідно звільнити її з полону. Ви згодні? Дуже дякую за підтримку.

 Але, щоб ми не заблукали, я приготувала карту-план нашої подорожі. На шляху є багато перешкод. Ми звільнимо математичну принцесу, коли виконаємо всі завдання і відгадаємо її зашифроване ім’я.

C:\Users\пользователь\Desktop\IMG_20190225_214920.jpg

 

Свою подорож ми почнемо із школи. Тож відкриваймо зошити і записуємо дату нашої подорожі.

ІІ Актуалізація  опорних знань

  Щоб розпочати подорож від школи, ми прокладемо собі числову доріжку і пограємо в гру. Я побачу,які ви математики . Кожен ряд отримав картки з числами. Я називаю вираз  і той,у кого картка з відповіддю,повинен швидко встати і назвати своє   число. А ми побачимо, який ряд найактивніший.

300+200=500                                  

730-30=700                                      500-1=499

810-800=10                                      130-40=90

Число,яке має 10 дес.=100                  число,яке має 4 сот. і 7 од.=407      

Молодці. Гарні математики. Відкриваємо першу літеру.

Ми підійшли до лісу Чисел. За деревом є завдання ─ розв’язати вирази.

  _  262    _ 229     _575

     144        161       257

Похожее изображение

Але, перш ніж розв’язати, давайте пригадаємо, як називаються числа при відніманні?

Як записуємо  числа при письмовому відніманні?

Самостійне розв’язування учнями виразів.

Перевіряємо. Відкриваємо другу літеру.

     ІІІ  Оголошення теми уроку

Пройшовши ліс, ми підійшли до Гори, яка називається Новина. Щоб піднятись, нам необхідно дізнатись щось нове. Сьогодні ми навчимося віднімати трицифрові числа, коли є 2 переходи через розряд.

  І  Вивчення нового матеріалу

Ми вже знаємо, як віднімати, коли не вистачає одиниць чи десятків . Ми позичаємо. Але подивіться на цей вираз, як відняти?

Пояснення вчителя.

Піднялись на гору. Відкриваємо наступну літеру.

Тепер будемо спускатися з гори, виконуючи обчислення №460 (с.74)

   Учні виконують біля дошки з коментуванням ( 5-6 виразів ).

Молодці. Справились.

Відкриваємо наступну четверту букву.

Спускаючись з гори, щось ми трохи заблукали. Випав сніг, замів доріжки. Але ось бачу сліди, чиї вони?

Загадка.

Довгі вуха, куций хвіст.

Невеличкий сам на зріст.

Довгі лапи, скік та скік.

Ми погнались, а він втік. (Зайчик)

 

Результат пошуку зображень за запитом "казковий зайчик"

 Відкриваємо п’яту букву.

Зараз ми встанемо і підійдемо до нього.

Фізкультхвилинка

Сидить зайчик на пеньочку…

 

Ми з вами підійшли до озера «Відгадай».

Молотком по ньому ─ бах!

Забиваємо ми ….  цвях.

Демонстрація

-Де  ми використовуємо цвяхи? Нам необхідно                                                                                   переправити через озеро вантаж ─ це цвяхи у коробках.

Задача 462 

  1. Читаємо завдання.
  2. Аналіз. Розгляньте уважно малюнок до задачі. Про що йде мова?

- Хто бажає скласти усно задачу? Що запитується? Чи можемо відразу                                       відповісти? Чому?

Запис задачі на дошці.

Виконали завдання ─ Відкриваємо сьому літеру.

Ми прийшли і знаходимось на острові «Заданий». Привезли ми сюди цвяхи                                       для ремонту швейної фабрики. Скажіть, чого багато на цій фабриці? (тканини).

Тканина є різна. Але з однією з найкращих є шовк.

Результат пошуку зображень за запитом "шовк nrfybyf"

Великі полотна тканини скручують у сувої.

                               Задача 643

  1. Самостійне читання задачі учнями.
  2. Аналіз.

- Про що задача? (про шовк)

- Скільки було сувоїв тканини?

- Що сказано про перший  сувій?

- Що сказано про другий  сувій?

- Що сказано про третій  сувій?

- Що запитується в задачі?

 

І сувій ─ 100 м шовку

ІІ сувій ─ ? на 45 м менше

ІІІ сувій ─ ?, на 80 м менше

- Чи можемо відразу відповісти? Чому?

Учень записує розв’язок  задачі біля дошки.

Завдання виконане  ─ відкриваємо останню літеру. Тепер ми можемо дізнатися ім’я математичної принцеси.

СОТЕНЬКА.

Ось вона. Радісна і усміхнена. Дуже вдячна вам за порятунок. І я дякую вам за гарну роботу на уроці. 

 

Пов’язане зображення

Оцінення учнів.

 У неї до вас декілька запитань.

 - Чи сподобалась вам сьогодні математична подорож?

- Чим саме?

-Що нового ви навчились?

   Домашнє завдання с. 75 №464, 465

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 березня 2019
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку