Урок на тему " Правопис прислівників через дефіс"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу на основі дослідження мовних явищ. Мета уроку: допомоги учням зрозуміти основні правила правила правопису прислівників через дефіс і самостійно їх сформулювати.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Правопис прислівників через дефіс.

 

Мета.

Допомогти учням зрозуміти основні правила правопису прислівників через дефіс і самостійно їх сформулювати; повторити правопис через дефіс інших частин мови; сприяти розвиткові фонематичного слуху, розвивати навички написання диктанту; виховувати в учнів товариськість, комунікабельність на прикладі життя Петра Дорошенка.

Соціокультурна лінія. Лицарі України. Петро Дорошенко.

Діагностика знань.

 

Знати: основні правила написання прислівників через дефіс.

 

Вміти: правильно на слух визначити правопис прислівників через дефіс; утворювати прислівники способом словоскладання та з допомогою префіксів казна - , хтозна - , будь - ; користуватись тлумачним словником.

Творчо використовувати: знання і вміння для складання усних висловлювань про Петра Дорошенка.

 

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу на основі дослідження мовних явищ.

 

Обладнання.

1.Портрет Петра Дорошенко.

                    2. Тексти про Петра Дорошенко.

3. Таблиця «Правопис прислівників через дефіс».

4. Тлумачний словник.

 

 

Хід уроку

 

І. Слово вчителя.

 

Дорогі діти сьогодення дарує нам мить життя приємну чи неприємну, яку людина хоче того чи не хоче, але вона її обличчя як в дзеркалі відображає стан душі, настрою, почуттів. Мені так хочеться, щоб сьогоднішній урок приніс Вам не тільки знання, а й задоволення, радість.

Покажіть схематично, з яким настроєм ви прийшли на урок української мови, на скільки готові сприймати мене і всі повідомлення.

 ( Діти показують це на сигнальних картках, де зображено один із малюнків.)

 

 

 

 

 

веселий                                   врівноважений                      настрій

настрій                                     нейтральний                    схвильований

 

А давайте разом подумаємо: «Чи цікаво було б Вам жити «одним днем»? Не дізнаватися, що було 10, 20 ,30, ….1000 років тому. Я думаю, що ні. То ж сьогодні ми з вами поглибимо свої знання про прислівник та перегорнемо  іще одну сторінку нашої історії. Пригадаємо видатного лицаря часів козацтва Петра Дорошенко.»

 

 Оголошення теми, мети та завдань уроку.

 

Епіграф. «Без минулого немає сучасного і

не може бути майбутнього»

О. Довженко

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1.              Що таке прислівник ?
  2.              Які розряди прислівника ви знаєте?
  3.              Як пишеться   не та ні з прислівниками?

 

ІІІ. Увідно – мотиваційний етап

 

  1.              Перевірка домашнього завдання.

«Хвилинка - цікавинка»

 

Учні відповідають на запитання використовуючи різні розряди прислівника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.              Особливе завдання

 

 Напишіть невеликий твір про невдалу гру, прогулянку тощо. У творі використовуйте прислівники з префіксом   ні - .

 

VI. Пояснення нового матеріалу

 

 Учні разом з вчителем складають таблицю про написання прислівників через дефіс.

 

V. Операційно – пізнавальний етап

 

  •            Самостійна робота учнів
  •            Підготовка до роботи в групах
  •            Пояснення завдань для кожної групи.

 

І група. Прочитати текст. Вставити замість крапок прислівники у       

 Переказати текст.

ІІ група. Прочитати текст. Вставити прислівники у ІІ частину тексту. Чому ті часи 

 називали Руїною?

ІІІ група. Прочитати текст. Підготувати розповідь про Петра Дорошенка.

 Знайти у тлумачному словнику значення слів «тактовний» та «дипломат».

Самостійна робота в групах

 

VІ.  Робота з підручником.

 

Вправа 280 ( письмово)

Вправа 281 (усно)

 

VІІ. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

Скласти усну розповідь про Петра Дорошенко використовуючи прислівники, які пишуться через дефіс.

 

doc
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку