Українська мова
5 клас
Тема. Словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні.
Тип уроку: урок вивчення та засвоєння нового матеріалу.
Обладнання: мультимедійний проектор, підручник,зошит.
Перебіг уроку
Мова – це море, в якого немає дна
і берегів, яке багатоманітне і невичерпне.
В.Шевчук
І. Організаційний етап.
Дзвінок на екрані сповіщає, що урок розпочинаємо. (Слайд 1)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. Скажіть,будь ласка, які завдання, на вашу думку, ми повинні розглянути на уроці. (Слайд 3)
Мова – це море, в якого немає дна
і берегів, яке багатоманітне і невичерпне.
В.Шевчук
ІІІ Актуалізація опорних знань
1.Давайте з вами пригадаємо, що вивчає синтаксис і пунктуація (слайд 5,6)
ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу.
1. Види словосполучень. Спосіб вираження головного слова.
(Слайди 10,11,12)
Іменникове (дружня розмова)
Прикметникове (білий від снігу)
Числівникове (два зошити)
Займенникове (хтось із них)
Дієслівне (навчатися грамоти)
Прислівникове (дуже весело)
2. Творча робота. (Слайд 13)
3. Поширені та непоширені словосполучення. (Слайд 14)
4.Прочитати спроектовані словосполучення. Вказати словосполучення непоширені й поширені. (Слайд 15)
Багата осінь, сон гіллястої яблуні, завзято працювали, медвяний запах плодів, журавлиний ключ, повертатися з дороги, садок вишневий, далекі дзвони, березовий гай, скарги засмученого гаю.
ІV. Систематизація й узагальнення знань.
1. Подумай (Слайд 20)
2. Інтерактивна вправа „Мікрофон” (Слайд 21)
Продовжіть речення:
„На цьому уроці я зрозумів...”
V. Домашнє завдання. (Слайд 22)
Параграф 33,вправа 412