Урок "Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів."

Про матеріал
Конспект уроку з математики 2 клас. Тема "Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів."
Перегляд файлу

Тема: Задачі на знаходження невідомого відємника. Знаходження значень виразів.

Мета: ознайомити учнів із задачами на знаходження невідомого від’ємника, довести до свідомості учнів,що задачі на знаходження невідомого від’ємника розв’язуються дією віднімання; формувати вміння знаходити значення виразів; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати любов до тварин.

Обладнання: таблиця усних обчислень, таблиці зі скороченим записом задач, індивідуальні картки, малюнки равлика та сонечка, геометричний матеріал.

Хід уроку

І Організаційна частина.

Добрий день!

В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Сядьте рівненько.

Посміхніться гарненько,

Візьміть собі у кулачок

Хороший настрій на урок.

 

Урок проведемо під девізом: (на дошці)

Математику ми любим

 З математикою дружим.

Діти до нас на урок з лісової школи завітали равлик і сонечко.(вивішую малюнки на дошку). Вони будуть спостерігати за тим як ви виконуєте різні завдання, а також будуть давати свої завдання.

ІІІ. Контроль корекція та закріплення знань.

Усний рахунок

  1. Робота на картках (2 учні).

                                Картка 1

Обчислити.

29-14                              85-30                          

37+22                              38-24

33-12                               75+20

 

                                 Картка 2

Задача.

 У книжці 88 сторінок. Наталя прочитала 32 сторінки. На скільки сторінок більше їй залишилося прочитати, ніж вона прочитала?

                                            Картка 3

Задача.

Пасажирський поїзд складається з 20 вагонів. 14 вагонів купейних, решта – плацкартні. На скільки більше купейних вагонів, ніж плацкартних?

                                              Картка 4

Обчислити.

89-18                              55+3

82-41                              46+31

55+14                              85-12

 

 

  1. Гра «Естафета». Ми поділимо клас на дві команди. Ця команда буде «Равлики», а ця «Сонечка». (роздаю емблеми сонечкам і равликам). Хто швидше розв’яже приклади, та команда й переможе. По черзі по одному учневі з кожної команди підходять до дошки і розв’язують приклади. Всі учасники естафети слідкують, якщо приклад виконаний не правильно, то його потрібно виправити.

 

                                      50+50

                           50+20              40+30

                   12-5                                     11-6

          42-2                                                       32-2

24+6                                                                        27+3

  1. Геометричний матеріал. Погляньте на дерево і скажіть з яких геометричних фігур воно складається.

 

  1. Допоможіть равлику і сонечку дібратися до дерева. А для цього вам потрібно виконати ряд прикладів.(разом говоримо тільки результат)

23-3=   +5=  +20=  -10=  +2=   -7=   -30=  +13=

Дайте характеристику числа 13. 

А тепер в зошитах запишемо 13 грудня.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Запишіть каліграфічно рядочок цифри 13.

Перевірка карток

Вчитель: Сьогодні, 13 грудня, в Україні відзначається чудове свято — день святого Андрія Первозванного. За старовин­ними літописами він був одним із дванадцяти апостолів Христа і приніс слов'янським народам християнство. А ще в народі на це свято дівчата гадають на свою долю.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого уроку:  Задачі на знаходження невідомого відємника. Знаходження значень виразів.

- Пригадайте, як називаються числа при відніманні.

- Зменшуване – відємник = різниця

Отож, сьогодні на уроці ми будемо розвязувати задачі на знаходження невідомого відємника. Як знайти невідомий від’ємник? Потрібно від зменшуваного відняти різницю.

1.Підготовча робота.

Задача. У потязі було 11 вагонів. Коли кілька вагонів відчепили, в ньому залишилося 8 вагонів. Скільки вагонів відчепили?

  • Обведіть у зошиті стільки клітинок, скільки вагонів було в потязі.
  • Що ще відомо в задачі?
  • Зафарбуйте у червоний колір стільки клітинок, скільки вагонів залишилося в потязі.
  • Скільки незафарбованих клітинок?
  • Отже, скільки вагонів відчепили? (Три.)
  • Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки вагонів відчепили?
  • Прочитайте вираз, за допомогою якого можна знайти, скільки вагонів відчепили. (Від числа 11 відняти 8.)
  • Прочитайте відповідь задачі.

2. Пояснення нового матеріалу.

Задача. На стоянці було 13 автомобілів. Після того, як кілька поїхало, на стоянці залишилося 9 автомобілів. Скільки автомобілів поїхало?

На таблиці подано скорочений запис задачі і її предметне зображення.

Було — 13

 Поїхало — ?

 Залишилося — 9

  • Полічіть, скільки автомобілів було на стоянці. (13)
  • Скільки автомобілів залишилося, коли кілька поїхало? (9)
  • Покажіть, скільки автомобілів залишилося на стоянці.

- 13 автомобілів — це 9 автомобілів, які залишилися, і ті, які поїхали. Як дізнатися, скільки автомобілів поїхало? (Від числа 13 відняти 9.)

3. Первинне закріплення.

-  робота з підручником. Розвязування задачі 417.

V. Фізкультхвилинка.

                                         Равлик

Он де равлик повзе, (Руки вниз. По черзі ліве і праве плече вперед.)

Свою хатку везе. (по черзі ліве і праве плече назад).

Хатка в равлика чудна – (руки до плечей. Звести й розвести лікті.)

На спині вона. (показати)

Коли равлик спочиває, - (руки до плечей, лікті розвести)

Ріжки й ніжки в ній ховає. (звести лікті, «сховати голову».)

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Равлик і сонечко спостерігали за тим як виконуєте завдання, а тепер хочуть самі дати вам завдання. Ви готові їх слухати? (вмикаю компютер).

  1. Скажіть, як називають записи такого виду?

15+3            50-30                    10+5-8

  • Обчисліть їх.
  • Обміняйтеся зошитами з сусідами по парті і перевіримо результати.
  • Поміркуйте, як можна прочитати ці вирази?
  1. Складіть числовий вираз значення якого дорівнює 54.
  • А тепер складіть вираз значення якого – 30.
  1. Випишіть лише ті вирази значення яких дорівнює 65.

37+11-20                        90-75+50

24+30+11                      40+37-10

  1. У кожній парі виразів підкресліть той, значення якого менше.

16-7 і 12-9                    6+6 і 8+4

17-9 і 12-3                    9+4 і 9+7

  1.     і 17-9                    3+9 і 4+8

      (вимикаю компютер)

  1. Робота в групах.
  • А наступне ваше завдання порахувати кількість чотирикутників, прямокутники, квадрати.(№ 422)  Це завдання вам потрібно виконати в групах по 4. Порахуйте, вирішіть в групах і один з кожної групи дасть відповідь. (Відповіді дітей).

VІІ. Підсумок уроку.

  • Яка тема нашого уроку?
  • Що нового вчилися робити на уроці?
  • Що найбільше запамяталось?
  • Дякую за урок. До побачення.

 

 

 

 

 

Задачі жарти

  1. На груші росло 18 груш, а на вербі на 5 менше. Скільки груш росло на вербі?
  2. Курка за місяць знесла 24 яйця, а півень на 4 менше. Скільки яєць зніс півень?
  3.  

 

 

docx
Додав(-ла)
Гаврилюк Олена
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
9444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку