Тема: Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів.
Мета: ознайомити учнів із задачами на знаходження невідомого від’ємника, довести до свідомості учнів,що задачі на знаходження невідомого від’ємника розв’язуються дією віднімання; формувати вміння знаходити значення виразів; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати любов до тварин.
Обладнання: таблиця усних обчислень, таблиці зі скороченим записом задач, індивідуальні картки, малюнки равлика та сонечка, геометричний матеріал.
Хід уроку
І Організаційна частина.
Добрий день!
В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Сядьте рівненько.
Посміхніться гарненько,
Візьміть собі у кулачок
Хороший настрій на урок.
Урок проведемо під девізом: (на дошці)
Математику ми любим
З математикою дружим.
Діти до нас на урок з лісової школи завітали равлик і сонечко.(вивішую малюнки на дошку). Вони будуть спостерігати за тим як ви виконуєте різні завдання, а також будуть давати свої завдання.
ІІІ. Контроль корекція та закріплення знань.
Усний рахунок
Картка 1
Обчислити.
29-14 85-30
37+22 38-24
33-12 75+20
Картка 2
Задача.
У книжці 88 сторінок. Наталя прочитала 32 сторінки. На скільки сторінок більше їй залишилося прочитати, ніж вона прочитала?
Картка 3
Задача.
Пасажирський поїзд складається з 20 вагонів. 14 вагонів купейних, решта – плацкартні. На скільки більше купейних вагонів, ніж плацкартних?
Картка 4
Обчислити.
89-18 55+3
82-41 46+31
55+14 85-12
50+50
50+20 40+30
12-5 11-6
42-2 32-2
24+6 27+3
23-3= +5= +20= -10= +2= -7= -30= +13=
Дайте характеристику числа 13.
А тепер в зошитах запишемо 13 грудня.
Запишіть каліграфічно рядочок цифри 13.
Перевірка карток
Вчитель: Сьогодні, 13 грудня, в Україні відзначається чудове свято — день святого Андрія Первозванного. За старовинними літописами він був одним із дванадцяти апостолів Христа і приніс слов'янським народам християнство. А ще в народі на це свято дівчата гадають на свою долю.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Тема нашого уроку: Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів.
- Пригадайте, як називаються числа при відніманні.
- Зменшуване – від’ємник = різниця
Отож, сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на знаходження невідомого від’ємника. Як знайти невідомий від’ємник? Потрібно від зменшуваного відняти різницю.
1.Підготовча робота.
Задача. У потязі було 11 вагонів. Коли кілька вагонів відчепили, в ньому залишилося 8 вагонів. Скільки вагонів відчепили?
2. Пояснення нового матеріалу.
Задача. На стоянці було 13 автомобілів. Після того, як кілька поїхало, на стоянці залишилося 9 автомобілів. Скільки автомобілів поїхало?
На таблиці подано скорочений запис задачі і її предметне зображення.
Було — 13
Поїхало — ?
Залишилося — 9
- 13 автомобілів — це 9 автомобілів, які залишилися, і ті, які поїхали. Як дізнатися, скільки автомобілів поїхало? (Від числа 13 відняти 9.)
3. Первинне закріплення.
- робота з підручником. Розв’язування задачі 417.
V. Фізкультхвилинка.
Равлик
Он де равлик повзе, (Руки вниз. По черзі ліве і праве плече вперед.)
Свою хатку везе. (по черзі ліве і праве плече назад).
Хатка в равлика чудна – (руки до плечей. Звести й розвести лікті.)
На спині вона. (показати)
Коли равлик спочиває, - (руки до плечей, лікті розвести)
Ріжки й ніжки в ній ховає. (звести лікті, «сховати голову».)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Равлик і сонечко спостерігали за тим як виконуєте завдання, а тепер хочуть самі дати вам завдання. Ви готові їх слухати? (вмикаю комп’ютер).
15+3 50-30 10+5-8
37+11-20 90-75+50
24+30+11 40+37-10
16-7 і 12-9 6+6 і 8+4
17-9 і 12-3 9+4 і 9+7
(вимикаю комп’ютер)
VІІ. Підсумок уроку.
Задачі жарти