Інтегрований урок "Додавання і віднімання виду 10+4, 14-4, 15-10. Задачі на знаходження остачі. Перелітні і зимуючі птахи"

Про матеріал
План-конспект інтегрованого уроку у 1 класі (математика-природознавство). на уроці формуються в учнів навички розв’язування прикладів виду 10+4, 14-4, 15-10; вдосконалюються навички усної лічби; розширюються знання про перелітних та осілих птахів
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок у 1 укласі: математика, природознавство

Тема. Додавання і віднімання виду 10+4, 14-4, 15-10. Задачі на знаходження   

           остачі. Перелітні і  зимуючі птахи.

Мета. Формування ключових компетентностей:

            вміння витися – організація свого робочого місця, доводити роботу до          

            кінця;

            загальнокультурної – дотримуватися норм усного і писемного   

            мовлення, давати повну і чітку відповідь;

            соціальної – прояв ініціативи з урахуванням інтересів групи в якій

            працюєш;

            громадянської – бережливе ставлення до природи;

            здоров’язбережувальної – взаємозв’язок людини з природнім

            оточенням;

            предметних компетентностей:

            навчальна: формувати в учнів навички розв’язування прикладів виду

            10+4, 14-4, 15-10; вдосконалювати навички усної лічби; розширити

            знання про перелітних  та осілих птахів;

            розвивальна: продовжити роботу над розвитком вміння розв’язувати

            задачі на знаходження остачі; розвивати логічне мислення, увагу;

            виховна: виховувати любов до природи, птахів.

 

Обладнання. Сніжинки з цифрами; малюнок дерева, зображення годівнички; сніжка із задачею; сніговик; малюнки птахів.

 

 

 

 

 

                                             Хід уроку

І. Організація класу

Стали діти всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Працювати почали.

  • Давайте подаруємо посмішку один одному, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж уроку.

 

ІІ. Узагальнене спостереження за природою

  • Яка зараз пора року?
  • Який зараз місяць; день тижня?
  • Яка погода на дворі?
  • Які природні явища ви сьогодні спостерігали?

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Оголошення теми уроку
  • Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати математичні вирази в межах 2 десятка,  розв’язувати задачі на знаходження остачі. А завдання вам буде давати наша гостя. А хто вона, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

 

         Стало біло навкруги –

         Я розтрушую сніги,

         Наганяю холоди,

         Води сковую в льоди,

         В дружбі з дітьми я всіма.

         Здогадались? Я………….(Зима)

  1. Робота з числовим рядом
  • Зима йшла в гості до нас і несла сніжинки з цифрами, але по дорозі вони розсипалися. Давайте допоможемо Зимі скласти сніжинки по порядку, від найменшого до найбільшого.

     Картинки по запросу малюнок сніжинки Картинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинкиКартинки по запросу малюнок сніжинки

  • Давайте порахуємо від 11 до 20, а тепер навпаки.
  • Назвіть сусідів чисел 14, 17, 19.
  • Яке число найменше? Яке найбільше?

 

  1. Усний рахунок

а) Розв’язування прикладів

- Коли приходить Зима, з дерев опадають всі литочки, ховаються жучки і пташкам немає чого їсти. Дорослі з дітьми майструють годівнички і вішають на дерева. Адже для птахів голод страшніший за холод. Тому діти приносять у годівнички насіння, зерно, крихти хліба. Ось і у нас є годівничка. А які птахи прилетять до нашої годівнички ви дізнаєтеся, коли розв’яжете приклади. Номер нашої годівнички – 5.

Похожее изображение Картинки по запросу малюнок ластівкиКартинки по запросу малюнок ластівки

                                                              3+3                        6-4

 

Картинки по запросу малюнок журавляКартинки по запросу малюнок журавля       Картинки по запросу малюнок синицяКартинки по запросу малюнок синиця

10-1               8-2                  2+3                    5+0

Картинки по запросу малюнок горобцяКартинки по запросу малюнок горобця

4+1                  7-2

  • А чому до годівнички не прилетіли лелеки і ластівки? ( лелеки і ластівки перелітні птахи і вони в нас не зимують)
  • А синички і горобці осілі птахи.
  • Яку користь приносять птахи природі?

б) Робота з підручником природознавства.

     Читання тексту про птахів.

  • А які ще птахи відлітають у теплі краї?
  • Назвіть осілих птахів.
  • Чим можна підгодовувати птахів взимку?

в) Розв’язування задачі

- Нашій Зимі стало тепло, щоб вона не розтанула я їй зліплю сніжку. А сніжка непроста, із задачею вона. Вам потрібно скласти задачу і розв’язати її.

Було – 9 птахів

Полетіло – 3 пташки

Залишилось - ?

  • Молодці. Тепер Зима не розтане.

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота, прописуємо каліграфічно число 8.

8 складається з верхнього і нижнього овалу. Спочатку пишемо верхній овал, а потім не відриваючи руки, пишемо нижній овал.

  • Вам потрібно скласти два приклади, щоб сума була 8 і два приклади, щоб різниця була 8, записати у зошит.

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка

У Володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: « Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли своє тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько

Спинки держимо рівненько.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом

  1. Практична робота
  • У вас на парті лежать конверти, викладіть з них малюнки з птахами. В один ряд покладіть 10 синичок (осілий птах) – це 1 десяток, а над ними покладіть 3 шпака (перелітний) – це одиниці.
  • Скільки всього птахів?
  • Який приклад можна скласти? (10+3)
  • Скільки десятків і одиниць у числі 13?
  • А тепер заберіть 3 шпака. Який приклад можна скласти? (13-3)
  • У числі 13 – 1 десяток і 3 одиниці. Ми забрали 3 одиниці, залишився 1 десяток або 10.
  • Покладіть знову 3 шпака. Заберіть 10 синичок. Скільки птахів залишилося?

Який приклад складемо? (13-10)

  • Ми забрали 1 десяток, залишилося 3 одиниці.
  1. Первинне закріплення

Робота за підручником

Завдання 1

  • За малюнком клітинок поясніть, як обчислено вирази.

Завдання 2 (коментоване розв’язування прикладів)

  • У зошиті пишемо №2, записуємо приклади і розв’язуємо.
  1. Фізкультхвилинка

Ми писали, ми трудились

Наші пальчики стомились

Один, два, три, чотири, п’ять

Будем далі працювать.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

        1. Робота над задачею на знаходження остачі

         Завдання 3 у підручнику

         2. Геометричний матеріал

- Нашій Зимі самій сумно. Що діти взимку ліплять? ( сніговика)

- Щоб Зимі не було сумно, ми їй зліпимо Сніговика (дитина із геометричних фігур складає сніговика).

- Скільки кругів має Сніговик? Овалів? Чотирикутників? Чого більше?

- А Сніговик теж підготував завдання. Вам потрібно дібрати такі числа і знаки дій, щоб рівності були правильними.

Картинки по запросу малюнок сніговика  

5

 

 

=

1

0

 

8

 

 

=

4

 

7

 

 

=

9

 

  • У зошиті накреслити чотирикутник, такий, як у сніговика капелюх.

VІ. Підсумок уроку

  • Яке число має 1 десяток і 2 одиниці, 1 десяток, 1 десяток і 7 одиниць?
  • Чому птахи називаються перелітними, осілими?
  • Яка пора року настане після зими?
  • Молодці, ви гарно працювали на уроці. Зима дарує всім по 5 сніжинок за хорошу роботу.

 

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку