Урок на тему : Велика буква А. Розповідь за малюнками.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою А, її використанням під час написання імен, прізвищ; вчити друкувати велику букву А; закріплювати вміння друкувати малу букву а;
Перегляд файлу

Тема. Велика буква А. Розповідь за малюнками.

Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою А, її використанням під час написання імен, прізвищ; вчити друкувати велику букву А; закріплювати вміння друкувати малу букву а; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; вчити позначати друкованою буквою (великою чи малою) перший звук у сприйнятих на слух словах; формувати вміння читати чистомовки, розпізнавати букви А й а в тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння розповідати за малюнком; виховувати уважність, старанність, формувати інтерес до читання.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

Фронтальне опитування.

- Яку букву ви вивчали на попередньому уроці? Який звук вона позначає. Підберіть слова з цим звуком.

ІІ. Вивчення нового матеріалу. Робота з букварем ( с. 34-35).

Вивчення великої букви А розпочинається з мотивації – пояснення, для чого потрібна велика буква. (Для написання імен, прізвищ.) Після цього слід пригадати, чи є в класі учні, у яких імена чи прізвища починаються з букви А.

- Розгляньте малюнок.

- Що роблять діти?

А чи подобається вам малювати на асфальті, де ви це робите, що саме ви полюбляєте малювати?

- Давайте, придумаємо  для цих діток імена на букву А.

2. Ознайомлення з буквою А. Друкування букви.

      Першокласники розглядають зразок надрукованої великої букви А, визначають, з яких елементів вона складається, як треба її друкувати. Учитель звертає увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви А, а також на те, що велика буква друкується не в одній, а в двох клітинках. Далі учні друкують велику букву А спочатку умовно в повітрі (під рахунок раз, два, три), а потім у клітинках, що розташовані під малюнком.

      Після заповнення першого рядка великими буквами, варто пригадати, як друкується мала літера а, надрукувати її в другому рядку клітинок (спочатку тільки малу букву, а потім по черзі – велику і малу).

3. Робота з малюнками. Складаємо розповідь.

- Розгляньте малюнок.

- Придумайте ім'я дівчинці на букву А.

- Розкажіть яка пригода трапилася з дівчинкою.

Прочитайте  під малюнком, що сказала дівчинка, вколовшись колючкою кактуса. Після цього запропонувати визначити, до якого слова побудована звукова схема під малюнком (кактус). Читаючі діти можуть надрукувати це слово в клітинках під схемою, а ті, які ще не знають усіх букв, нехай знайдуть місце букви а в слові кактус і надрукують цю букву у відповідній клітинці. Аналогічна робота проводиться з малюнком, на якому мама колише немовля.

4. Робота над чистомовкою.

Приступаючи до верхнього завдання на с. 35 слід сказати учням про те, що крім Читалочки на сторінках підручника вони будуть зустрічатися з веселим балакучим хлопчиком, якого звати Щебетунчик. Разом із ним учні читатимуть чистомовки – віршики, які починаються з повторення тієї самої букви чи того самого складу.

Далі вчитель читає чистомовку, учні слідкують за його читанням, а потім читають чистомовку хором і самостійно, прискорюючи з кожним разом темп читання.

5. Фізкультхвилинка.

6. Робота над текстом.

- Читання тексту вчителем.

- Бесіда за прочитаним текстом.

Ким хоче стати дівчинка?

Хто захворів?

Що болить у зайчика?

Що радить дівчинка для зайчика?

- Придумайте заголовок.

7. Завдання на спостережливість.

 

Спочатку ведеться бесіда за кожним малюнком, у процесі якої з’ясовується, що в аптеці виступає акробат (клоун), а на арені цирку – стоїть аптекар. А такого не може бути, бо аптекарі працюють в аптеках, а акробати чи клоуни виступають у цирку.

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Яку букву вивчали на уроці?

- Для чого потрібно вміти друкувати велику букву (щоб записувати імена, прізвища).

Потім запропонувати дібрати слова, які пишуться з великої букви А.

      На завершення уроку здійснюється рефлексія – діти позначають свій настрій на смайликові .

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусячкіна Наталія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 травня 2019
Переглядів
6520
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку