Мета: формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й ділення для розв'язування прикладів на дві дії та складених задач; повторити назви компонентів арифметичних дій; формувати вміння знаходити довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром; розвивати логічне мислення школярів; виховувати повагу до природи, інтерес до математики.
Обладнання: Презентація,таблиця-квітка усних обчислень,
малюнок палацу королеви Квітів, картки для індивідуальної та групової роботи.
Тип уроку: Закріплення знань і вмінь учнів .
Вид уроку : урок –гра
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення та ділення числа на 3.
Обчислення довжини сторони рівностороннього трикутника за його периметром. Логічні задачі.
Мета: формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й ділення для розв’язування прикладів на дві дії та складених задач; повторити назви компонентів арифметичних дій; формувати вміння знаходити довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром; розвивати логічне мислення школярів; виховувати повагу до природи, інтерес до математики.
Обладнання: Презентація,таблиця-квітка усних обчислень,
малюнок палацу королеви Квітів, картки для індивідуальної та групової роботи.
Тип уроку: Закріплення знань і вмінь учнів .
Вид уроку : урок –гра
Хід уроку
І. Організація класу. Позитивний настрій. Слайд 1
Встаньте дітки, всі рівненько
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Посміхнися сам до себе,
А тепер і до гостей
Привітайтесь: « Добрий день!»
У мене зараз гарний настрій, такий як у цього яскравого сонечка. Слайд 2
А у вас?
Працюємо під девізом :Слайд 3
Вчитель. Сидимо...
Діти. Красиво.
Вчитель. Пишемо...
Діти. Каліграфічно.
Вчитель. Відповідаємо...
Діти. Чітко.
Вчитель. Міркуємо…
Діти. Швидко.
Вчитель. Розв’язуємо…
Діти. Правильно.
II.Мотивація навчальної діяльності.
- Далеко-далеко, серед чарівних квітів, знаходиться палац Королеви Квітів. Слайд 4
Його охороняє тепле сонечко, запашні трави (грає музика).
Слайд 5
Ось музика ніжна в палаці лунає –
Королева різні квіти на бал збирає
Прокидайтеся, прокидайтеся
Умивайтеся, звеселяйтеся.
Королева сподівається, що ви, діти, і наші гості любите квіти і тому вона запропонувала нам допомогти їй зустріти гостей у своєму замку. Допоможемо?
III. Оголошення теми і мети уроку. Слайд 6
- Сьогодні на уроці, виконуючі різні завдання будемо працювати над закріпленням таблиці множення 3 та ділення на 3, розв’язувати задачі, обчислювати довжину сторони рівностороннього трикутника за його
периметром. Це потрібно для того, щоб ви були розумнішими, а також для того, щоб квіти потрапили на бал.
IV. Гра «Очікування». Слайд 7
У. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
Слайд 8
№ 576 – назвіть числа , які є відповідями до ваших прикладів
2, 17,6, 5, 14, 28, 21,50
№577 Задача
Підсумок: молодці, всі впоралися із завданнями.
А ось і перший гість. Це нарцис.
Слайд 9
2.. Математична розминка. Усний рахунок
- Як тільки музику вона почула. На бал одразу вона прибула. Ця квітка чарівна -символ кохання, в перекладі означає «зірка». (Айстра).
- Що це за гостя, ми дізнаємося, коли учні попрацюють із карточками, а всі інші дадуть відповіді на запитання.
А) Робота по картках. (6 учнів працюють по картках(дифиринційована))
Вис. рівень
1.Обчислити .
24:3+18= (48-32):2=
18:3+25= 12:3+14=
2.Задача
Лінійка- 6 шт. по 3 грн. ? грн.
Зошит – 5 грн
Дост. Рівень
1.Обчислити .
24:3+18= (48-32):2=
18:3+25= 12:3+14=
2. Задача
3 дині -12 кг
1 диня -? кг
Сер. Рівень
1.Порівняти
3*9 2*9 12:2 12:3
2*4 18:2 3*3 27:3
21:3 14:2 3*5 2*7
Б) «Мозкова атака»
*Як називаються числа при додаванні?
*Як називаються числа при відніманні?
*Як називаються числа при множенні?Як знайти невідомий множник?
*Як називаються числа при діленні?
*Як обчислити значення виразу з дужками?
*Геометрична фігура у якій всі 3 сторони рівні це ?
Як знайти периметр?
Задачі:
Ґудзик коштує 3 грн.Ск. коштують 6 ґудзиків?
Маса 3 цеглин 9 кг. Яка маса однієї цеглини?
У 4 клітках розмістили по 3 кролики . Ск всього кроликів у клітках?
Логічні задачі ( прийом « На мою думку»)
В) Усний рахунок ( на дошці лепестки з квітки з прикладами)
12:3+25 3*6-12
8:2+96 3*7+9
15:3+17 3*4+22
6:3+48
Поки усно рахували, під'їхала інша гостя. Називають її золотою квіткою, ще «кіко» - японською, що означає «сонце» (хризантема).
- Розгорніть зошити. Сядьте зручно і правильно за партами. Хто забув як це робиться, подивіться на таблицю перед собою. Писати потрібно охайно, каліграфічно.( на дошці запис)
: 3 +4 :2 +12 -1 :3
Слайд 11 Слайд 12
Молодці, а от і сама гостя. Це хризантема. Слайд 13
VI. Розвиток математичних знань. Робота з підручником
1.№579 стор.90
і ми зможемо зустріти гостю, яка символізує славу. (Ромашка)
( 2прикл. –біля дошки 1 уч. 2 –з комент., 2 – самост.)
№582 * ( знайти довжину 1 стор. трикутн., Р=18 см
Слайд 14
- Молодці. Це ромашка, що символізує славу . Слайд 15
2. Фізкультхвилинка.( Слайди №
Фізкультхвилинка в нас незвична,
Вона сьогодні - геометрична.
Вправи виконуй стільки разів,
Скільки фігура має кутів.
Слайд 16 Слайд 17 Слайд 18 Слайд 19 Слайд 20
3. Робота в групах.
Пропоную попрацювати в групах, щоб зустріти гостю, яка є царицею квітів, символом мовчання. (Троянда)
А ось і цариця квітів Слайд 21
4. Робота над задачею №581
3 ящ. виногр.-27 кг
1 ящ. ябл. -20 кг на ? б
1 ящ. виногр. -?
Про що задача?
Що означає число 27?
Що означає число 20?
Про що запитується в задачі?
Чи можемо зразу дати відповідь на питання задачі? (ні)
Чому?
На 3 полицях стояло 21 книга, а на столі лежало 16 книжок . На ск менше книжок стояло на полиці, ніж на столі?
3 полиці-21 кн.
1 столі -16 кн на ? м
1 пол.-?
: =
- =
Перевірка.
- Гарно попрацювали. Зустрічаємо. Тюльпан.
Слайд 22
5. Робота з геометричним матеріалом.
Слайд 23
VII. Підсумок уроку.
-Ось і зібрала весна на бал улюблені квіти, які приносять радість, захоплення. Гості пішли у танок. А наш урок підходить до кінця.
Дякую вам, дітки,
Що ви до палацу завітали.
Гостей Королеви зустрічали,
Знання свої показали.
- Над якою темою ви працювали?
- А чи справдилися ваші очікування?
Слайд 24
VIII. Домашнє завдання.№583, 584 ст 90 -91