Урок на тему "Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення та ділення числа на 3.Обчислення довжини сторони рівностороннього трикутника за його периметром".

Про матеріал

Мета: формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й ділення для розв'язування прикладів на дві дії та складених задач; повторити назви компонентів арифметичних дій; формувати вміння знаходити довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром; розвивати логічне мислення школярів; виховувати повагу до природи, інтерес до математики.

Обладнання: Презентація,таблиця-квітка усних обчислень,

малюнок палацу королеви Квітів, картки для індивідуальної та групової роботи.

Тип уроку: Закріплення знань і вмінь учнів .

Вид уроку : урок –гра

Перегляд файлу

Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення та ділення числа на 3.

            Обчислення  довжини сторони рівностороннього трикутника за його  периметром. Логічні задачі.                                                                                                                            

Мета: формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиць множення й   ділення для розв’язування  прикладів на дві дії та складених задач;   повторити назви компонентів арифметичних дій; формувати вміння знаходити довжину сторони рівностороннього трикутника за його   периметром; розвивати логічне мислення школярів; виховувати   повагу до природи, інтерес до математики.

Обладнання: Презентація,таблиця-квітка усних обчислень,

малюнок палацу королеви Квітів, картки для індивідуальної та групової роботи.

Тип уроку: Закріплення знань  і вмінь учнів .

 Вид уроку : урок –гра

                                                     Хід  уроку

І. Організація класу. Позитивний настрій. Слайд 1 Слайд1.JPG

Встаньте дітки, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Посміхнися сам до себе,

А тепер і до гостей

Привітайтесь: « Добрий день!»

У мене зараз гарний настрій, такий як у цього яскравого сонечка. Слайд 2

Слайд2.JPG

А у вас?

Працюємо  під девізом :Слайд 3

Слайд3.JPG

Вчитель. Сидимо...

Діти. Красиво.

Вчитель. Пишемо...

Діти. Каліграфічно.

Вчитель. Відповідаємо...

Діти. Чітко.

Вчитель. Міркуємо…

Діти. Швидко.

Вчитель. Розв’язуємо…

Діти. Правильно.

     II.Мотивація навчальної діяльності.

- Далеко-далеко, серед чарівних квітів, знаходиться палац Королеви Квітів. Слайд 4   

          Слайд4.JPG
Його охороняє тепле сонечко, запашні трави (грає музика).

Слайд 5Слайд5.JPG

Ось музика ніжна в палаці лунає –

Королева різні квіти на бал збирає

Прокидайтеся, прокидайтеся

Умивайтеся, звеселяйтеся.

Королева  сподівається, що ви, діти, і наші гості любите квіти і тому вона запропонувала нам допомогти їй зустріти гостей  у своєму замку. Допоможемо?

III. Оголошення теми і мети уроку. Слайд 6

Слайд6.JPG

- Сьогодні на уроці, виконуючі різні завдання будемо працювати над закріпленням таблиці множення 3 та ділення на 3, розв’язувати задачі, обчислювати   довжину сторони рівностороннього трикутника за його

  периметром. Це потрібно для того, щоб ви були розумнішими, а також для того, щоб квіти потрапили на бал.

IV. Гра «Очікування». Слайд 7

Слайд7.JPG

  • Яким сьогодні має бути урок? (Я хочу...)
  • щоб на уроці було цікаво...
  • щоб урок приніс добрий настрій...
  • успішно виконати завдання...
  • все зрозуміти, запам'ятати...
  • дізнатися чогось цікавого...
  • правильно розв'язувати задачі...
  • отримати гарну оцінку...
  • повторити таблиці...
  • я хочу бути активним...
  • А я маю надію, що ви будете уважними і старанними. У класі не буде жодного  учня, який би не впорався із завданнями.

У. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

  •      Чи готові ви до праці? (Так)
  • Варто переконатися, тобто перевірити домашнє завдання і з'явиться гість,який цілими днями дивиться на своє обличчя у воді, бо закоханий у своє власне відображення.

Слайд 8

Слайд8.JPG

№ 576 – назвіть числа , які  є відповідями до ваших прикладів

2,  17,6, 5, 14,  28, 21,50

№577 Задача

  •      Про що задача?
  •      Що зробили з дротом?
  •      Скільки вийшло шматків?  (8)Скільки  метрів  дроту залишилося?(1)

Підсумок: молодці, всі впоралися  із завданнями.
А ось і перший гість. Це нарцис.

Слайд 9

Слайд9.JPG

2.. Математична розминка. Усний рахунок

- Як тільки музику вона почула. На бал одразу вона прибула. Ця квітка чарівна -символ кохання, в перекладі означає «зірка».           (Айстра).

-   Що це за гостя, ми дізнаємося, коли учні попрацюють із карточками, а всі інші дадуть відповіді на запитання.

А) Робота по картках. (6 учнів працюють  по картках(дифиринційована))

Вис. рівень

1.Обчислити .

24:3+18=                               (48-32):2=

18:3+25=  12:3+14=

2.Задача

Лінійка- 6 шт. по 3 грн. ? грн.

Зошит – 5 грн

Дост. Рівень

1.Обчислити .

24:3+18=                               (48-32):2=

18:3+25=  12:3+14=

2. Задача

3 дині -12 кг

1 диня -? кг

Сер. Рівень

1.Порівняти

3*9      2*9                            12:2        12:3

2*4      18:2  3*3        27:3

21:3     14:2                           3*5         2*7

Б) «Мозкова атака»

*Як називаються числа при додаванні?

*Як називаються числа при відніманні?

*Як називаються числа при множенні?Як знайти  невідомий  множник?

*Як називаються числа при діленні?

*Як обчислити значення виразу з дужками?

*Геометрична фігура у якій всі 3 сторони рівні це ?

 Як  знайти периметр?

Задачі:

Ґудзик коштує 3 грн.Ск. коштують 6 ґудзиків?

Маса 3 цеглин 9 кг. Яка маса однієї цеглини?

У 4 клітках розмістили  по 3 кролики . Ск   всього кроликів  у клітках?

Логічні задачі  ( прийом  « На мою думку»)

  • Сергійко був у бабусі один тиждень і один день. Скільки днів у    бабусі    був Сергійко?
  • Бабуся попросила купити Максимка купити 3 дес. яєць, а він купив 26 яєць. Чи виконав він завдання? (ні).
  • З однієї берези  впало 15 яблук, а з другої 14. Скільки всього яблук впало?

В) Усний  рахунок  (  на  дошці   лепестки  з квітки з прикладами)

12:3+25 3*6-12

8:2+96 3*7+9

15:3+17 3*4+22

6:3+48

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Відкриті уроки\цв семицв 2.jpg

 

 

  •     Молодці. Ці всі знання наші помічники на уроці (підсумок). Зустрічайте гостю (астра).(На дошці з  карток викладаємо слово АЙСТРА) Слайд 10

Слайд10.JPG

  1. Хвилинка каліграфії

Поки усно рахували, під'їхала інша гостя. Називають її золотою квіткою, ще «кіко» - японською, що означає «сонце» (хризантема).

- Розгорніть зошити. Сядьте зручно і правильно за партами. Хто забув як це робиться, подивіться на таблицю перед собою. Писати потрібно охайно, каліграфічно.( на дошці  запис)

  : 3 +4 :2 +12 -1  :3

Слайд 11                                Слайд 12

                   Слайд12.JPGСлайд11.JPG
 

Молодці, а от і сама гостя. Це хризантема. Слайд 13

Слайд13.JPG

 

VI. Розвиток математичних знань. Робота з підручником

1.№579  стор.90

 і ми зможемо зустріти гостю, яка символізує славу. (Ромашка)

(  2прикл.  –біля дошки 1 уч. 2 –з комент., 2 – самост.)

    №582 *  ( знайти довжину 1 стор. трикутн., Р=18 см

Слайд 14

Слайд14.JPG

-   Молодці. Це ромашка, що символізує славу . Слайд 15

Слайд15.JPG

2. Фізкультхвилинка.(  Слайди №

Фізкультхвилинка в нас незвична,

Вона сьогодні - геометрична.

Вправи виконуй стільки разів,

Скільки фігура має кутів.

Слайд 16    Слайд 17   Слайд 18    Слайд 19  Слайд 20

Слайд16.JPGСлайд17.JPGСлайд18.JPGСлайд19.JPGСлайд20.JPG

3.  Робота в групах.

Пропоную попрацювати в групах, щоб зустріти гостю, яка є царицею квітів, символом мовчання. (Троянда)

  •      Об'єднайтеся в групи.( 6 груп)  У кожної групи трикутники. Знайти довжину 1 сторони , якщо Р=27см,  Р=15см, Р=21см, Р=30 см, Р=12 см, Р=24см

  А ось  і цариця квітів  Слайд 21  

Слайд21.JPG 

4. Робота  над задачею  №581

  • Щоб принца нам зустріти, який говорять завжди тримається осторонь,потрібно попрацювати за підручником (тюльпан)
  •      Маса 3 однакових ящиків  винограду 27 кг, а  ящика яблук -20кг. На скільки кілограмів маса ящика яблук більша за масу ящика винограду?

3 ящ. виногр.-27 кг

1 ящ. ябл.  -20 кг         на ? б

1 ящ. виногр. -?

Про що задача?

Що означає число 27?

Що означає число 20?

  Про що запитується в задачі?

Чи можемо зразу дати відповідь на питання задачі? (ні)

Чому?

  1. Індивідуальна робота над задачею ( диф-на).
  •      А зараз індивідуальна робота.
  •      Діти, у яких на парті сині трикутники, розв'язують задачу виразом.
  •      Діти, у яких на парті зелені трикутники, розв'язують задачу діями.
  • Діти,  у яких  на  парті  червоні  трикутники,  розв'язують  задачу за
    допомогою скороченого запису і плану.

На   3 полицях  стояло 21 книга, а на столі лежало 16 книжок . На ск менше книжок стояло на полиці, ніж на столі?

  3 полиці-21 кн.

  1 столі  -16 кн на ? м

  1 пол.-?

  1. Скільки книжок на 1 полиці?

 

: =

 

  1. На скільки книжок менше стояло на полиці, ніж  лежало  на столі?

 

  - = 

 

Перевірка.

 

  •      Висновок.
  • Учні, які розв'язували задачі за виразом попрацювали творчо. Молодці.
  • Учні, які розв'язали задачу діями, справилися із завданням добре.
  • Учням, які працювали за допомогою скороченого запису і плану, бажаю проявляти більшу самостійність, старанність.

- Гарно попрацювали. Зустрічаємо. Тюльпан.  

Слайд 22Слайд22.JPG
5. Робота з геометричним матеріалом.

  • До нас завітала незнайомка (демонстрація квітки)
  • З яких геометричних фігур вона складається?

Слайд 23Слайд23.JPG

VII. Підсумок уроку.

-Ось і зібрала весна на бал улюблені квіти, які приносять радість, захоплення. Гості пішли у танок. А наш урок підходить до кінця.

Дякую вам, дітки,

Що ви до палацу завітали.

Гостей   Королеви  зустрічали,

 Знання свої показали.

- Над якою темою ви працювали?

 -    А чи справдилися ваші очікування?

 

Слайд 24Слайд25.JPG

  •      Ви добре співпрацювали в групах.
  •      Які квіти зустрічали? Яке значення мають у житті людини квіти?
  •      Гадаю, що ви всі любите та оберігаєте природу та наших друзів - квіти.
  •      Дякую.

VIII. Домашнє завдання.№583, 584  ст 90 -91

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 липня 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку