Сформувати уявлення в учнів про створення першого тріумвірату; охарактеризувати диктатуру Гая Юлія Цезаря .
Тема. Як з’явився перший тріумвірат і чому було встановлено диктатуру Цезаря
Мета: сформувати уявлення в учнів про створення першого тріумвірату; охарактеризувати диктатуру Гая Юлія Цезаря ;
розвивати вміння працювати з картою;
виховувати зацікавленість історією.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
ІІ. Актуалізація опорних знань
Робота з картою
Робота з датами
Встановіть відповідність між датами і подіями, утворивши логічні пари.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником ( складання хронологічної таблиці )
89 р. до н.е. – обрання К. Сулли командувачем армії для відсічі понтійському цареві Мітрідату VІ.
82 р. до н.е. – проголошення К. Сулли диктатором.
79 р. до н. е. – Сулла склав із себе повноваження, а наступного року помер.
74 р. до н. е. – повстання рабів – гладіаторів, очолюване Спартаком.
60 – 53 рр. до н. е. – утворення Першого тріумвірату.
Робота з поняттями
Запишіть у зошити визначення понять.
Диктатор – посадова особа з необмеженими повноваженнями в Римі, яку призначали на 6 місяців у разі небезпеки.
Гладіатор – раб, який виступав у боях для розваги римських громадян.
Тріумвірат – союз трьох політичних діячів у Давньому Римі, який утворювався для захоплення влади.
Складання схеми «Перший тріумвірат»
Перший тріумвірат
( 60 – 53 рр. до н.е. )
М. Красс Г. Помпей Ю. Цезар
Намісник Сирії Намісник Іспанії Намісник Галії, консул
Продовження складання хронологічної таблиці. Робота з картою
53 р. до н. е. – війна Риму проти парфянського царства на чолі з Марком Крассом.
49 р. до н. е. – відкликання Цезаря з Галлії за наказом сенату.
48 р. до н. е. – битва біля міста Фарсал.
47 р. до н. е. – перемога Цезаря над Фарнаком.
44 р. до н.е. – вбивство Цезаря.
Робота з таблицею
Розгляньте порівняльну таблицю в підручнику с.227. Хто з диктаторів – Сулла чи Цезар – більше прагнув зберегти республіканський лад в Римі?
ІV. Закріплення здобутих знань
Розв’яжіть хронологічну задачу.
Виявіть закономірність чергування букв та прочитайте вислів римських рабовласників.
Р |
Л |
А |
Ю |
Б |
Д |
|
И |
Н |
Н |
Е |
А |
V. Домашнє завдання
Опрацювати §46; пов. § засвоїти нові поняття;
скласти 2 хронологічні задачі; виписати у зошити «крилаті вислови», які належать Юлію Цезарю.
Тема. Революція Гідності 2013 – 2014 рр. Агресія Росії проти України
Мета: познайомити учнів з основними подіями Революції Гідності;
розвивати увагу, пам'ять, мислення, самостійної роботи з підручником;
виховувати почуття поваги до власної держави.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Робота з поняттями
Європейський Союз – об’єднання високорозвинених країн, де найбільше цінують чесність, турботу про ближнього, правопорядок.
Так, представники влади восени 2013 року вирішили, не спитавши громадян, відмовитися від курсу на європейську інтеграцію. Тоді громадяни вийшли на протести – Євромайдан.
З Конституції України
Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність,
недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною
цінністю.
- Кого КУ проголошує найвищою цінністю держави?
2. Революція Гідності
Робота з підручником
1 грудня 2013 – 22 лютого 2014 рр. – Революція Гідності.
Вимоги мітингарів: подолання корупції, дотримання прав і свобод людини, відновлення європейського напрямку розвитку держави.
Робота з поняттями
Корупція — негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення.(приклади)
Але вже 22січня 2014 року першою жертвою тогочасної влади став український вірменин – Сергій Нігоян. ( відео ) Загалом на центральних вулицях Києва загинуло 107 протестувальників, пізніше названих Небесною Сотнею.
3.Агресія Росії (Виступ Морозюка Дмитра )
ІV. Закріплення здобутих знань
Слова інтеграція України в Європу, Євромайдан, розстріли активістів, Небесна Сотня доречні в розповіді про……
Проголошення незалежності України
Прийняття Конституції України
Революцію Гідності
V. Домашнє завдання
Опрацювати §18 ст.131 - 133; пов. § засвоїти нові поняття