Урок "Написання часток"

Про матеріал
Розробка уроку містить матеріал, який допомагає поглибити знання учнів про частку, ознайомити з написанням часток разом, окремо і через дефіс. Урок з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

 

Система уроків української мови в 7 класі

 

ЧАСТКА

 

 

ІІІ урок

Тема. Написання часток

Мета:

  • поглибити знання учнів про частку;
  • допомогти ознайомитися з написанням часток разом, окремо і через дефіс;
  • удосконалювати вміння учнів визначати частки в реченнях;
  • визначати їх роль та розряди за значенням;
  • розвивати вміння використовувати частки у власних висловлюваннях;
  • формувати комунікативні навички, предметні компетентності;
  • виховувати любов до рідної мови, її багатства, до рідного краю.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя (тема, мета уроку)

ІІ. Актуалізація знань учнів з теми

 1. Письмова робота

Записати речення, підкреслити частки, з’ясувати, до якого розряду вони належать і яку роль в реченні виконують.

  • Хотіла б я вийти у чистеє поле. (Л. Українка)
  • Не золоті дощі з небес, а золоті робочі руки запліднюють лани і луки. (М. Рильський)
  • Тільки в праці невтомній крилатим стаєш. (В. Сосюра)

2. Учень розповідає про розряди часток, зачитує речення із домашнього творчого завдання на тему «Мій рідний край», вказуючи і характеризуючи частки.

ІІІ. Осмислення нового матеріалу

1. «Ажурна пилка»

Опрацювати §49, с.183

Пропонується такий порядок роботи:

а)  Учитель об’єднує учнів у три «домашні групи», які розходяться в різні кінці класу. Кожний в групі отримує картку червоного, синього, зеленого кольору з номером своєї «домашньої групи».

б) Кожна «домашня група» одержує завдання.

Наприклад.

І група – опрацювати матеріал про частки, які пишуться разом;

ІІ група – про частки, що пишуться через дефіс;

ІІІ група – про частки, які пишуться окремо.

(О. Заболотний, Українська мова. Підручник для 7 класу – К: «Генеза», 2015 – 255с.)

в) Робота в «Експертних групах». Учні розходяться по групах відповідно до кольору своєї картки.

І група – «червоні»;

ІІ група – «сині» і т.д.

У кожній групі є учень, що володіє інформацією про правила написання часток разом, через дефіс і окремо. Кожна «експертна група» вислуховує по черзі представників кожної «домашньої групи», отримує повну інформацію про правопис часток.

г) Повернення в «домашні групи» за номером картки. Кожен ділиться інформацією, отриманою в «експертних групах». Інформація про правопис часток узагальнюється.

ІV. Усвідомлення нових знань у процесі виконання тренувальних вправ.

1. На екрані подано три рядки часток:

  • Як/би, казна/де, аби/що, немов/то
  • Поки/що, скільки/но, де/коли, будь/як
  • Як/от, так/то, хтозна/коли, сядь/бо.
  • Визначити, в якому рядку всі частки пишуться через дефіс. Правопис пояснити. З’ясувати розряд часток за значенням.

2. Самостійна робота.

І варіант

  • Списати, розкриваючи дужки.

(Вправа 524, с. 185)

 

 

ІІ варіант

  • Виписати у дві колонки слова, які пишуться з частками через дефіс, і ті, що пишуться окремо.

Скиньте / но, скинути / б, вирушили / ж, домовились / таки, ще / й, відпочинь / бо, відгорніть / же, таки / відбили, якось / то, вдарили / ж/ таки, як / от, записав / же, все / таки, принесіть / же, невже / сказав, саме / тому, майже / вчасно, наверстали / таки, таки / виконали, схаменіться / ж/ бо,навряд / чи/ справились, хоча / б/ знати.

3. Робота в парі з орфографічним словником.

Виписати 10 слів, до складу яких входять частки. Поясніть правопис «Хто швидше?»

4. Відгадайте загадки.

  • Які дві частки разом літають?
  • Які частки ріжуть хліб?
  • Які чотири частки можна утворити зі слова онде?
  • Які частки наказують?

(Відповідь: Чи-ж. Ні-ж. Он, де, не. Хай, нехай).

V. Підсумок уроку. «Мікрофон»

- Яке завдання було найцікавішим?

- Яке найскладнішим?

 

VІ. Домашнє завдання.

§49, повторити §48, вправа 528, 529 (на вибір).

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку