20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Написання листа рідним, друзям, солдатам"

Про матеріал
Методична розробка для 3 класу з української мови за підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун "Українська мова" розрахована для вчителів та студентів педагогічних вузів. Для дітей початкових класів урок слід проводити з використанням наочності, слайдів, для кращого усвідомлення та засвоєння матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Написання листа рідним, друзям солдатам. Закріплення етичних навичок у ході складання письмових висловлювань.

Мета. Ознайомити учнів з одним із зразків ділового мовлення - листом;
закріплювати практичні навички етики мовлення; розвивати культуру мовлення;виховувати повагу до праці хліборобів, виховувати патріотизм.

 
Обладнання уроку: комп’ютерна презентація, мультимедійне обладнання

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.
На екран проектується слайд 1
http://teacher.at.ua/_pu/62/s11388372.jpg
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Перевірка домашнього завдання.
Вправа 171.
- Що написала у записці Оленка?
- Зачитайте що ви записали.
- Що ми хочемо повідомити у записці (Міркування учнів.)
2. Диктант.
   Рідне слово
Над старими яворами
Білих буслів білі діти,
Зранку-раночку дзьобами
Вчаться рідно клекотіти.
І рідненько тьохка в лузі
Соловей до солов'яти.
І мене навчіть, матусю,
Рідним словом розмовляти.
Вказівка. Кожен рядок вірша починати з великої букви.
- Знайдіть слово-звертання у вірші.
- До слова бусол доберіть близькі за значенням слова.
(Лелека, чорногуз, бузько.)


Слайд2. Вказівка проектується на екран, потім по черзі з’являються два завдання, а в підкріплення дитячих слів – з’являються назви та малюнок лелек

 

 


http://teacher.at.ua/_pu/62/s27660860.jpg
 

- Прочитайте прислів'я

Слайд 3
http://teacher.at.ua/_pu/62/31171133.jpg

III. Вивчення нового матеріалу.


1. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ви будете вчитися писати листи своїм близьким і знайомим.
Лист — дуже важлива форма спілкування. Тому писати його повинен уміти кожен.Писати листи-це мистецтво спілкування.Листування виникло дуже давно.Листи писали на камені,дереві,пальмовому листі,папірусі,воскових дощечках.Які ж нині листи?Як правильно їх писати?Дізнайтеся про це,прочитавши текст у «Зошиті з розвитку зв*язного мовлення» .


Слайд 4.
http://teacher.at.ua/_pu/62/s28718773.jpg 


2. Створення проблемної ситуації.
- Чому люди пишуть один одному листи?
- Хто з вас уже писав або отримував листи?
- Чи можна без дозволу читати листи, адресовані комусь іншому?
- Чи знаєте ви, як лист потрапляє за призначенням, до адресата?
( "Мозкова атака", фронтально з усім класом, діти висловлюють різні думки.)


3. Словникова робота. (Слова на дошці.)
Попрацюємо в групах!
Лист, конверт, поштова скринька, поштове відділення, до запитання,
листоноша, адреса, адресувати, адресат, автор листа (адресант.)

 

 


Слайд 5.
http://teacher.at.ua/_pu/62/s60644548.jpg
(Учні вчаться правильно вимовляти і записувати ці слова.)


4. Робота з підручником.
Вправа 172.
План роботи. Складання " павутинки".
1. Читання листа.
2. Бесіда щодо його змісту і оформлення.
3. Практичне засвоєння звертань ("Так звертайся").
4. Самостійне написання листа за поданим зразком.
Запишіть у словнички слова подані у підручнику.


Поетична хвилинка.
- Хто є автором листа?
- Кому він адресований?
- Про що розповідає Галинка у своєму листі?
- Що вона пропонує Оленці?
- Доберіть близькі за значенням слова до слова подружка. (Товаришка, приятелька.)


Фізкультхвилинка


http://teacher.at.ua/_pu/62/s05551446.jpg 


IV. Тренувальні вправи. Стежина спроб і помилок.
1. Колективна робота.

-Дорогі діти! Наша країна переживає зараз тяжку скруту. Ми добре знаємо, яка ситуація на сході нашої України. Чимало наших батьків, родичів, знайомих перебувають на захисті нашої держави. Тож давайте підтримаємо наших героїв добрим, теплим словом  з побажаннями швидкого повернення і мирного неба над головою.


План роботи
1. Вибір адресата.
2. Обдумування змісту листа.
3. Складання плану листа і запис його на дошці.
4. Обговорення кожного пункту плану.
5. Запис тексту листа на дошці і в зошитах.
(Лист варто переписати на аркуш паперу і відіслати адресатові.)
2. Творче списування.
- Знайдіть помилку і запишіть вірш правильно.

Дасть мені матуся скибку:
Хлопчику, гляди!
Ти ж на вулицю гуляти
З хлібом не іди!
Бо упустиш ненароком,
Стопчеш чобітьми,
В буханець отой пахучий
Душу вклали ми.

 
Слайд 7

 
http://teacher.at.ua/_pu/62/s37295634.jpg 


— Побудуйте звукову модель слова буханець.
— Чому треба берегти хліб?

 


4. Гра "Продовж прислів'я".
                               в коморі, голова, свого мозоля.
Хліб усьому ...
Найсмачніший хліб від ...
Не той хліб, що в полі, а той, що…
 

 

Слайд 8.


 

http://teacher.at.ua/_pu/62/s34419574.jpg


V. Підсумок уроку.
Що нового ви дізналися з уроку?
Чому треба вміти писати лист?
Коли люди пишуть один одному листи?
Які сучасні способи листування ви знаєте?

 


VI. Домашнє завдання.

Написати листа родичам.
Принести конверти - будемо вчитися писати адресу.

До розробки уроку додається навчальна презентація

  •  

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку