Урок. Навчальний міні-проєкт з теми "Прикметник" з української мови 6 клас з використанням прийомів розвитку критичного мислення

Про матеріал
Навчальний міні-проєкт допоможе узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з теми "Прикметник", поглибити знання про рід, число, відмінок, групи прикметників, розвинути в учнів уміння складати власні висловлювання під час виконання творчих завдань, удосконалити навички правильного й доречного використання прикметників у мовленні.
Перегляд файлу

                           

                 ПРОЄКТ

 

«ПРИКМЕТНИК»

 

(УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО)

 

 

 

 

                          

                       Над  проєктом працювали:

 

                Клас 

 

           Учитель            Романченко Т.Д.

 

 

 

 

СТАНЦІЯ  1

                  Філворд

              

ЗАВДАННЯ: розгадайте філворд, до складу якого входять  якісні прикметники

 

 

 

 

 

Д

О

С

И

Й

Н

И

Й

Р

Б

М

Н

З

Ч

Д

І

И

Й

А

Ч

Р

У

З

Б

А

Д

С

П

В

А

Й

Н

Л

Е

К

О

Ж

В

И

И

И

К

І

Й

Н

Л

А

Й

Й

І

Т

Й

И

І

Г

Й

С

В

Л

И

Й

Д

Н

И

 

 

 

 

СТАНЦІЯ  2

 

            «ЛАТОЧКИ»

 

ЗАВДАННЯ:  вставте на місці пропусків прикметники з довідки, визначте розряд за значенням.

 

 

                                     Мово моя

 

У шумі гаїв _______________

 

У соло дзвінків солов 'я

 

Пісня моя __________________,

 

Страдниця – мова моя.

 

У рун шепотінні  ____________________,

 

У рокоті моря й Дніпра,

 

Зброя Шевченка й  _____________________,

 

__________ й , як вічність, __________________.

 

 

 

 

 

Довідка :  стара, Франкова, шовковім, колискова, юна,  калинових

 

 

СТАНЦІЯ     3

 

            Загадки

Завдання :  розгадайте подані загадки,  підкресліть прикметники, визначте число, розряд.

 

  1.  Чорне  сукно  лізе  у  вікно.   _________________________

 

  1.  На  долину,  на  поділ  ліг  великий,  сивий  віл, лиш  червоному  теляті  удалось  вола  прогнати. __________________________________

 

  1. Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить._________________

 

  1. Білий, як сніг, в пошані у всіх, до рота попав, там і пропав.____________

 

  1. Фарбоване коромисло через річку зависло. ________________________

 

  1. Вогнева стріла пролітає, ніхто у світі її не піймає. ____________________

 

  1. Золоті гори літом вродились. ____________________

 

  1. Білий камінець потоншав сильно, а сліди на дошці видно.______________

 

  1. В шкільній сумці я лежу, як навчаєшся – скажу.  ____________________

 

  1.  Як помнеш його ти трошки, буде твердий, як картопля. ______________

 

  1. Круглі озерця ніколи не замерзають. _______________________

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ  4

 

 АНТОНІМИ

 

ЗАВДАННЯ: до поданих прикметників доберіть антоніми, визначте групу кожного (тверда чи м′яка)

 

 

СВІТЛИЙ              _______________

 

СВЯТКОВИЙ       ________________

 

ДОБРИЙ              _________________

 

ЛІТНІЙ                __________________

 

РАННІЙ    -             _________________

 

ВЕРХНІЙ    -           __________________

 

ХОЛОДНИЙ    -      ________________

 

ЛАСКАВИЙ   -        __________________

 

ВИХІДНИЙ          ____________________

 

РАДІСНИЙ    -      ______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Станція   5

 

       «Знайди  «зайве»»

 

ЗАВДАННЯ: у кожному рядку підкресліть «зайве» словосполучення. Визначте рід усіх  прикметників.

 

Родюча земля, теплий вітер, осінній день, велика квітка.

 

Лляна сукня, смачний обід,  вечірнє місто,  ранкова зарядка

 

Мамина порада, морське узбережжя, вишневий компот, небесне світло

 

Персиковий джем, полуничний пиріг, ожиновий сік, Маринчин наплічник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           СТАНЦІЯ   6

 

 

  ЗАВДАННЯ:  напишіть пейзажний етюд за малюнком, підкресліть    використані  прикметники

 

Картинки по запросу осень

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                            СТАНЦІЯ  7

 

РОЗМАЛЬОВКА

 

ЗАВДАННЯ: у тексті вірша виділіть різними кольорами  прикметники,            враховуючи  розряд за значенням

 

 

 

                           Літо

 

Волошкове поле, поле волошкове:

Гонить вітер хвилю, наче в синім морі,

Сонце золотіє в ячменевих вусах,

Все святкує літо у веселім русі.

В полі волошковім, волошковім полі

І душа співає, відчуває волю.

Жайвір з високості розсипа рулади,

В них бадьорі гімни, чарівні балади.

В полі волошковім, волошковім полі

Всю біду забуду, печалі і болі,

Спокою і сили, снаги наберуся,

Для життя майбутнього в ньому оновлюся.

Волошкове поле, поле волошкове,

Розгорну легенько колоски шовкові,

Стану поміж ними німо дивоцвітом

І зіллюсь назавше з вічним Божим світом!

 

 

                                                       С. Олексеюк

 

 

СТАНЦІЯ   8

Сторітелінг

 

ЗАВДАННЯ: складіть розповідь на вільну тему, вживши не менше 10

                        прикметників, підкресліть їх

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку