Урок навчання грамоти, 1 клас, письмо Тема: Письмо великої букви У в поєднанні з вивченими буквами. Підготовчі графічні вправи.

Про матеріал

Урок складено відповідно до вимог Державного стандарту та до чинної програми за підручником М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко «Буквар» для шкіл з українською мовою навчання

Перегляд файлу

            Урок  навчання грамоти, 1 клас, письмо

проведений Микитюк Т.В.,вчителем початкових класів Галаганівського НВК Снігурівського р-ну Миколаївської області

 

Урок складено відповідно до вимог Державного стандарту та до чинної програми за підручником М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко «Буквар» для шкіл з українською мовою навчання

 

Тема: Письмо великої букви У в поєднанні з вивченими буквами. Підготовчі графічні    вправи.

Мета: вчити учнів писати велику рукописну букву У, буквосполучення з нею; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати зв'язне мовлення учнів, орфографічну пильність; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, повагу до народних символів, охайність, старанність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: стенд «Пиши правильно. Сиди правильно», наочний посібник «Зразки написання  літер», зображення українки, український віночок, стрічки, ноутбук (мультфільми «Це наше і це твоє», фізкультхвилинка, презентація «Умань. Софіївський парк»

 

 

 

 

 

 

 

                                    Хід уроку

                                                                                                                                              І.Організація класу

Сядьте, діти, всі рівненько

Усміхніться всі гарненько.

На урок візьмемо настрій,

працювати розпочнемо.[П1]

                     1. Слово вчителя

-Подивіться, хто завітав до нас на урок (учитель вивішує на дошці малюнок дівчинки в українському вбранні).

-Діти, як ви думаєте, хто це? Чому ви так вирішили? Зверніть увагу на віночок. Чим він незвичний? Так, молодці, уважні. На стрічках написані якісь слова. Так як ви не вмієте читати, я вам у цьому допомагатиму.

-На першій, синій стрічці написано частину нашого уроку – Організація класу.

-Отже, ми вже зібралися і починаємо працювати.

-Друга стрічка нашого віночка – рожева -

ІІ. Актуалізація опорних знань

        1. Повторення вивченого про звук [у].

Вчитель із підготовленою ученицею 2 класу розігрують діалог:

             -Хто ти, дівчинко маленька?                                                                                                       -  Українка я  маленька.

              Українці тато й ненька.

             На Україні я живу й дуже я її люблю.

-Назвіть слова з діалогу, у яких зустрічається звук [у].                                                                  -Якою буквою позначається звук на письмі?                                                                        -Як називається батьківщина українців?                                                                               -Що ви знаєте про Україну?

( перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»)

                      2.Розучування вірша про Україну

              Україна – рідний край.                                                                                                                             Поле, річка, зелен гай.                                                                                                                                 Любо стежкою іти -                                                                                                                                   Тут живемо я і ти.

                       3.Робота з малюнком у зошиті

              - На уроках у школі ви дізнаєтеся багато цікавого про наш край. Подивіться, як уважно діти слухають вчительку. Тож давайте складемо речення за цим малюнком.                      –Доберіть імена на літеру «У». (Улас, Уляна)                                                                                        -Якому імені відповідає дана звукова схема?                                                                                    -Побудуйте звукову модель слова «Улас»                                                                                             -Чи знаєте ви, з якої букви пишуться імена? Запам'ятайте, імена та прізвища людей пишуться тільки з великої букви.
Хто може сам написати велику букву «У»?

             На третій, жовтій, стрічці написано –

            ІІІ. Робота над новим матеріалом

                         1.Повідомлення теми і мети уроку

               - Сьогодні ми навчимося писати велику рукописну букву У, щоб  далі навчитися гарно читати і писати, знати і розуміти більше інформації.

                          2. Порівняння рукописної і друкованої букви У

               - Розгляньте рукописну і друковану букву У. Чим вони схожі? Чим відрізняються?

                 Четверта, зелена, стрічка повідомляє –

                ІV. Фізкультхвилинка (під музику)

                                 «Україно, ми твоя надія»

                Продовження роботи над новим матеріалом

           3.Написання великої рукописної букви У в прописах

- Велика буква У складається з прямої похилої, заокругленої угорі і внизу, та прямої похилої з заокругленням унизу ліворуч.                                                                                                                    Починаємо писати трохи нижче міжрядкової лінії, ведемо вгору, заокруглюємо, торкаючись міжрядкової лінії і ведемо похило вниз до верхньої рядкової, заокруглюємо і ведемо лінію до міжрядкової. Не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену, ведемо до нижньої рядкової лінії і заокруглюємо її ліворуч.                                 Пишемо під лічбу « і – раз – і, два – і». (Учитель двічі пише букву У, звертаю увагу на те, що вона має бути не дуже широкою).                                                                                             Учні наводять два – три рази велику букву У в повітрі, а потім – зразки у зошиті.                       Пишуть самостійно велику букву У в рядку, періодично звіряючи її із зразком.

          V. Пальчикова гімнастика «Павучок» ( блакитна стрічка )                                                                                Пальці рук  торкаються одна одної тильною стороною. Почергово переплести між собою пальці рук і розвести долоні –«розстелити хустинку».                                                                

                Із тоненьких ниточок

                плете хустку павучок.

                 Ниточки переплітає

                  і хустинку розстеляє.

          4. Письмо буквосполучення Уу в робочому зошиті                                                                        -Прочитайте буквосполучення Уу. Де його можна почути? Так гудить поїзд.                                       –Буквосполучення Уу поєднується безвідривно невеличкою прямою лінією.                                            ( Під час виконання завдання застерігаю учнів від можливих помилок, стежу, чи правильно вони сидять під час письма, як тримають ручку).

          5. Вправа для очей                                                                                                                                                            -Раз, два, три! Очі догори!                                                                                                                            На чотири та на п'ять                                                                                                                                 Будем міцно їх стулять.                                                                                                                             Знову очі догори -                                                                                                                                        Ми рахуємо: раз, два, три!

          6. Письмо буквосполучення Уа в робочому зошиті                                                                        -Прочитайте буквосполучення Уа.                                                                                                               Коли ми можемо його почути? ( Коли плаче дитина)                                                                                                     - Яке поєднання у цьому буквосполученні? ( відривне)                                                                             Учні «пишуть» буквосполучення в повітрі за вчителем, самостійно дописують рядок до кінця.

          7. Гра «Асоціація»

- Діти, уважно розгляньте предмети у класі. Що у нашому класі є, що починається на букву У?

VІ. Цікавинка ( знаходиться на червоній стрічці)

-Діти, з великої букви У ще пишуться прізвища людей, клички тварин, назви сіл, міст. Про одне з таких міст, назва якого починається на велику букву У, нам розповість наш однокласник Попов Назар. Влітку Назар разом з мамою їздили на екскурсію у місто Умань, у Софійський парк.

          ( Розповідь і презентація Назара)

VІІ. Підсумок уроку (фіолетова стрічка )

           1. Гра «Знайдіть відповідність»

-Давайте повторимо вивчені букви, друковані та письмові.( Показую картки, на яких написані ці букви).

-На дошці написано два стовпчика букв – справа – друковані, зліва – рукописні.

-Ваше завдання -з'єднати стрілочкою відповідні букви.

            2. Гра «Мікрофон»

- Розкажіть про свої враження від сьогоднішнього уроку.                                                                     Що сподобалось? Що найбільше вразило чи запам'яталося? Що не сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


docx
Додано
25 січня 2018
Переглядів
6701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку