Навчання грамоти (читання)
Тема:Буква Аа. Звук [а].
Мета: ознайомити учнів зі звуком [а]; вчити друкувати її, удосконалювати вміння будувати речення і робити звуковий аналіз; формувати інтерес до вивчення української мови; виховувати старанність.
Обладнання: таблиця з алфавітом,роздатковий матеріал, буква А, фішки.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Коли хочеш ти читати,
Ти мене повинен знати,
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш. (Абетка)
- Ми розпочинаємо з вами пізнання Світу читання. А розпочнеться воно з абетки.
Що таке абетка? Яким ще словом ми можемо назвати всі літери української мови?
- Як ви гадаєте, чому одні літери написані синім кольором, а інші - червоним?
Що означає літера написана чорним кольором ?(ь)
1.Вправа “Познайомимось”
- Перший звук - це звук [а].
Давайте його вимовимо А-а-а...Це звук голосний. Його можна проспівати.
А тепер разом заспіваємо колискову для малят за допомогою звуку [а].
2.Робота зі звуковим аналізом
- Відгадайте загадку.
Залізний кінь фарбований
І гумою підкований. (Автомобіль)
-викладівть із фішок звуковий склад цього слова.
- Скласти речення зі словом автомобіль. В реченні має бути три слова.(Я маю автомобіль.)
-Доповнити це речення словом, так, щоб в ньому було 4 слова.(Я маю іграшковий автомобіль.)
- Доповнити це речення ще словом і тепер воно складається з п’яти слів.(Я маю іграшковий червоний автомобіль.)
Діти рухаються по класу , імітуючи рух автомобіля. За сигналом “Червоний” - мають зупинитися. Коли “Зелений”-продовжують рух.
- Друкуємо в повітрі за вчителем.
- Друкуємо в зошиті за зразком.
Діти отримують на листочках літеру А.Потрібно намалювати предмети, що розпочинаються на літеру А.
Один учень закриває очі, а інший своїм пальчиком малює літеру А а , в долонці дитини, що заплющила очі.Потім міняються ролями.Можна малювати не тільки літеру , а й прості предмети або лінії.
На дошці розміщені літери різних розмірів.
Читаємо - весело;
- сумно;
- співаємо.
Називаємо слова , де звук [а]- на початку слова ( апельсин, абрикос...),
- в середині слова ( сад, лад, вага...),
- в кінці слова (весна, зима...).
Називаючи слова, обов’язково пояснюємо що це слово означає.
Діти отримують заготовку надруковану на папері.Вирізають літеру А. Потім прикрашають її , малюючи,різного кольру і розміру літерами А.
3 . Заключна частина
- Яку літеру ми вивчали сьогодні на уроці?
- Якщо це голосний звук , то підніміть вгору червоний олівець, якщо це приголосний звук ,
то - синій.