Урок "Навчання грамоти (читання). Буква А а, звук [а]"

Про матеріал
Урок містить ігрові завдання на вивчення нової літери та завдання на розвиток мовлення.
Перегляд файлу

Навчання грамоти (читання)

Тема:Буква Аа. Звук [а].

Мета: ознайомити учнів  зі звуком  [а]; вчити друкувати її, удосконалювати вміння будувати речення і робити звуковий аналіз; формувати інтерес до вивчення української мови; виховувати старанність.

Обладнання: таблиця з алфавітом,роздатковий матеріал, буква А, фішки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організаційний момент
  2. Вступна бесіда
  • Сьогодні у нас з вами урок – пізнання. Послухайте загадку і спробуйте її відгадати.

Коли хочеш ти читати,

Ти мене повинен знати,

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (Абетка)

- Ми розпочинаємо з вами пізнання Світу читання. А розпочнеться воно з абетки.

  Що таке абетка?  Яким ще словом ми можемо назвати всі літери української мови?

  1. Розглядаємо таблицю з літерами алфавіту.

- Як  ви гадаєте, чому одні літери написані синім кольором, а інші - червоним?

Що означає літера написана чорним кольором ?(ь)

  1. Основна частина

1.Вправа “Познайомимось”

- Перший звук - це звук [а].

Давайте його вимовимо А-а-а...Це звук голосний. Його можна проспівати.

А тепер разом заспіваємо колискову для малят за допомогою звуку  [а].

2.Робота зі звуковим аналізом

- Відгадайте загадку.

   Залізний кінь фарбований

І гумою  підкований. (Автомобіль)

-викладівть із фішок звуковий склад цього слова.

  1. Робота з реченням

- Скласти речення зі словом автомобіль. В реченні має бути три слова.(Я маю автомобіль.)

-Доповнити це речення словом, так, щоб в ньому було 4 слова.(Я маю іграшковий автомобіль.)

- Доповнити це речення ще словом і тепер воно складається з п’яти слів.(Я маю іграшковий червоний автомобіль.)

  1. Фізкультхвилинка

Діти рухаються по класу , імітуючи рух автомобіля. За сигналом “Червоний” - мають зупинитися. Коли “Зелений”-продовжують рух.

  1. Друкування літери. Позначення звука  [а] буквою А а.

- Друкуємо в повітрі за вчителем.

- Друкуємо в зошиті за зразком.

  1. Гра “Домалюй”

Діти отримують на листочках літеру А.Потрібно намалювати предмети, що розпочинаються на літеру А.

  1. “Хвилинка відпочинку”

 Один учень закриває очі, а інший своїм пальчиком малює літеру А а , в долонці дитини, що заплющила очі.Потім міняються ролями.Можна малювати не тільки літеру , а й прості предмети або лінії.

  1. Читання літери

На дошці  розміщені літери різних розмірів.

Читаємо - весело;

                 - сумно;

                 - співаємо.

  1. Гра  “ Продовж рядок...”

Називаємо слова , де звук  [а]- на початку слова ( апельсин, абрикос...),

                                                        - в середині слова ( сад, лад, вага...),

                                                        - в кінці слова (весна, зима...).

Називаючи слова, обов’язково пояснюємо що це слово означає.

  1. Вправа “Рефлексія”

Діти отримують заготовку надруковану на папері.Вирізають літеру А. Потім прикрашають її , малюючи,різного кольру і розміру  літерами А.

3 . Заключна частина

  1.            Вправа - спілкування

              - Яку літеру ми вивчали  сьогодні  на уроці? 

- Якщо це голосний звук , то підніміть вгору червоний олівець, якщо це приголосний звук ,

то - синій.

 

docx
Додано
19 липня 2023
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку