Урок навчання грамоти в 1 класі за системою розвивально навчання Ельконіна-Давидова. Дзвінкі та глухі приголосні звуки, їх зміст розрізнювальна роль.

Про матеріал

Урок навчання грамоти в 1 класі за системою розвивально навчання Ельконіна-Давидова.

Тема. Дзвінкі та глухі приголосні звуки, їх зміст розрізнювальна роль.

Мета: навчити розрізняти приголосні звуки за дзвінкістю та глухістю; познайомити учнів зі схематичним зображенням дзвінких та глухих звуків; вправляння у побудові звукових моделей слів; розвивати пам'ять, увагу, мислення учнів; виховувати любов до природи та рідної мови.

Обладнання: малюнки (лось, коза, коса, гриб, грип,жабка, шапка), роздатковий матеріал, схематичне зображення дзвінких та глухих приголосних звуків.

Хід уроку

1.Організація класу

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

Всіх запрошуєм ласкаво

на урок у перший клас.

2.Актуалізація опорних знань

2.1.Бесіда

-Який у нас з вами зараз урок?

-Що ми вивчаємо на уроках української мови?

-А чи вміємо ми працювати зі звуками?

2.2.Загадка

Не олень, хоча й рогатий,

В нього роги – як лопати.

Хто ж це? Здогадався хтось?

Це великий, дужий… (лось)

-Подивіться, який гарний лось.

-Складемо звукову модель відгадки, працюючи в парі.

-На дошці працюють…

(Учні викладають модель слова в парі)

-Скільки звуків у слові лось?

-Які саме звуки?

3.Повідомлення теми і мети уроку

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.Робота над звуковими моделями

(На дошці картинки)

-Що зображено на першому малюнку?

-А що зображено на другому?

-Складемо звукові моделі цих слів. Я на дошці, а ви на партах зі своїх карточок.

-

-

коза

-

-

коса

-Давайте порівняємо моделі.

-Діти, а я забула, де записано слово коза, а де коса?

- Якими звуками різняться слова?

[з] - [с]

- Чим різняться ці звуки?

- Будемо досліджувати.

- Покладіть ручку на горличко, промовте звук [з].

-Що ви відчули? (горличко тремтить, не лише шум, а й голос)

-А тепер промовте звук [с]. Що ви відчули? (горло не тремтить, лише шум)

-Звук [з] з дзвіночком, а [с] – без дзвіночка.

-Як позначати звуки, у яких голос разом зі звуком?

-А ті, де лише шум?

-Вчені позначають звуки з дзвінкість і називають їх дзвінкими, а звуки без дзвінкості і називають їх глухими.

-З якими звуками ми познайомились?

4.2.Фізкультхвилинка (музична)

4.3.Робота в парах

-Буратіно вчора гуляв у лісі і під час прогулянки знайшов великий гриб. Він так зрадів і поспішив поділитись своєю знахідкою з друзями. Він так поспішав, що коли розповідав, то в слові гриб допустив помилку і в нього вийшло не гриб, а якась погана хвороба…

-Як ви думаєте, яке слово вийшло? (грип)

-Попрацюймо в парі і викладемо звукову модель цих слів та порівняємо їх.

гриб

грип

-Якими звуками різняться моделі? За якою ознакою?

-Чи є в словах ще дзвінкі приголосні звуки?

4.4.Робота з підручником с. 37

-Давайте перевіримо чи правильно ми виконали завдання.

-Де знаходиться «пастка» в цих звукових моделях?

-Яким повинен бути звук [г]?

-Які звуки ми вивчили?

-Як розрізняємо дзвінкі і глухі приголосні звуки?

4.5.Фізкультхвилинка

5.Узагальнення і систематизація знань

5.1.Гра «Чарівник Звукомор»

-До нас завітав злий чарівник Звукомор. Він вкрав у словах усі дзвінкі приголосні звуки. Я хотіла вам запропонувати слово жабка, але Звукомор забрав дзвінкі звуки, замінивши їх глухими.

-Яке слово вийшло? (шапка)

-Розгляньмо звукові моделі цих слів у підручнику.

-Де записано слово жабка, а де шапка?

-Як ви дізнались? (за звуковими моделями та звуками)

6.Підсумок уроку

-З якими звуками ми сьогодні познайомились?

-Як відрізнити глухі звуки від дзвінких?

-Як позначаємо дзвінкі і глухі приголосні звуки на письмі?

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти в 1 класі

Тема.  Дзвінкі та глухі приголосні звуки, їх зміст розрізнювальна роль.

Мета: навчити розрізняти приголосні  звуки за дзвінкістю та глухістю; познайомити учнів зі схематичним зображенням дзвінких та глухих звуків; вправляння у побудові звукових моделей слів; розвивати пам'ять, увагу, мислення учнів; виховувати любов до природи та рідної мови.

Обладнання: малюнки (лось, коза, коса, гриб, грип,жабка, шапка), роздатковий матеріал, схематичне зображення дзвінких та глухих приголосних звуків.

Хід уроку

  1. Організація класу

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

Всіх запрошуєм ласкаво

на урок у перший клас.

  1. Актуалізація опорних знань
    1.        Бесіда
  • Який у нас з вами зараз урок?
  • Що ми вивчаємо на уроках української мови?
  • А чи вміємо ми працювати зі звуками?
    1.        Загадка

Не олень, хоча й рогатий,

В нього роги – як лопати.

Хто ж це? Здогадався хтось?

Це великий, дужий… (лось)

  • Подивіться, який гарний лось.
  • Складемо звукову модель відгадки, працюючи в парі.
  • На дошці працюють…

(Учні викладають модель слова в парі)

  • Скільки звуків у слові лось?
  • Які саме звуки?
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2.  Вивчення нового матеріалу
    1.        Робота над звуковими моделями

(На дошці картинки)

  • Що зображено на першому малюнку?
  • А що зображено на другому?
  •                  Складемо звукові моделі цих слів. Я на дошці, а ви на партах зі своїх карточок.

 

-

-

коза        

 

-

-

коса    

 

  • Давайте порівняємо моделі.
  • Діти, а я забула, де записано слово коза, а де коса?
  •  Якими звуками різняться слова?

[з] - [с]

-   Чим різняться ці звуки?

- Будемо досліджувати.

  •    Покладіть ручку на горличко, промовте звук  [з].
  •    Що ви відчули? (горличко тремтить, не лише шум, а й голос)
  •    А тепер промовте звук [с]. Що ви відчули? (горло не тремтить, лише шум)
  •    Звук  [з] з дзвіночком, а [с] – без дзвіночка.
  •    Як позначати звуки, у яких голос разом зі звуком?
  •    А ті, де лише шум?
  •    Вчені позначають звуки з дзвінкість        і називають їх дзвінкими, а звуки без дзвінкості       і називають їх глухими.
  •    З якими звуками ми познайомились?
    1.        Фізкультхвилинка (музична)
    2.        Робота в парах
  •      Буратіно вчора гуляв у лісі і під час прогулянки знайшов великий гриб. Він так зрадів і поспішив поділитись своєю знахідкою з друзями. Він так поспішав, що коли розповідав, то в слові гриб допустив помилку і в нього вийшло не гриб, а якась погана хвороба…
  •      Як ви думаєте, яке слово вийшло? (грип)
  •      Попрацюймо в парі і викладемо звукову модель цих слів та порівняємо їх.

 

 

 

                          гриб       

 

 

 

 

      грип

 

  • Якими звуками різняться моделі? За якою ознакою?
  • Чи є в словах ще дзвінкі приголосні звуки?
    1.        Робота з підручником с. 37
  • Давайте перевіримо чи правильно ми виконали завдання.
  • Де знаходиться «пастка» в цих звукових моделях?
  • Яким повинен бути звук [г]?
  • Які звуки ми вивчили?
  • Як розрізняємо дзвінкі і глухі приголосні звуки?
    1.        Фізкультхвилинка
  1. Узагальнення і систематизація знань
    1.        Гра «Чарівник Звукомор»
  •      До нас завітав злий чарівник Звукомор. Він вкрав у словах усі дзвінкі приголосні звуки. Я хотіла вам запропонувати слово жабка, але Звукомор забрав дзвінкі звуки, замінивши їх глухими.
  •      Яке слово вийшло? (шапка)
  •      Розгляньмо звукові моделі цих слів у підручнику.
  •      Де записано слово жабка, а де шапка?
  •      Як ви дізнались? (за звуковими моделями та звуками)
  1. Підсумок уроку
  • З якими звуками ми сьогодні познайомились?
  • Як відрізнити глухі звуки від дзвінких?
  • Як позначаємо дзвінкі і глухі приголосні звуки на письмі?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Касяновська Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
4075
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку