Урок "Називні речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 8 класі "Односкладні речення. Називні речення".
Перегляд файлу

Тема. Називні  речення.

Мета: сформувати поняття про односкладні називні речення, способи вираження в них головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, відрізняти їх від двоскладних неповних речень, аналізувати складні речення, частинами яких є умовно односкладні речення; робити синтаксичний розбір односкладного речення; виховувати здатність бачити прекрасне у природі за допомогою дидактичного матеріалу.

Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; використовує в текстах-описах називні речення для позначення часу й місця; оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

Обладнання: мультимедійний комплект.

Вид діяльності

(слайд)

Перебіг уроку

Примітки

Тема уроку

Називні  речення.

 

Актуалізація опорних знань

Гра «Запитай сусіда»

(перевірка правил)

 

Завдання уроку

Це потрібно…

знати:

які речення називаються називними;

яку роль виконують односкладні називні речення в мовленні;

вміти:

розрізняти односкладні називні речення та двоскладні неповні;

поширювати називні речення другорядними членами;

використовувати називні речення в усному та писемному мовленні.

 

Дослідження- характеристи-ка

Прочитати текст, знайти в ньому односкладні речення з головним членом у формі підмета. Якою частиною мови виражений головний член речення?

Ніжин. Усе частіше й частіше постає він переді мною. У спогадах, у снах…

Тиха вуличка, поросла споришем. Дві тополі біля брами. Сад. На сусідній гостроверхій клуні – лелека. Там пройшло моє дитинство, промайнула юність (М.Баланіна-Москаленко).

Визначте, чи всі називні речення поширені. Якими другорядними членами речення вони поширені? (Словникова робота + виписати речення, підкреслити всі члени речення).

 

Робота з підручником

§24, с. 161.

 

 

Проблемне завдання

Прочитайте речення. Чи є виділені речення односкладними називними? Чому?

  • 1. Сині очі, чорні брови. Над чолом козацький чуб.
  • 2. Похмурі стіни замку. Ніч. Перегук вартових на стінах.

 

Дослідження- зіставлення

Визначте вид речень за складом граматичної основи. Поясніть різницю.

  • Безхмарне небо.
  • Могутній Дніпро.
  • Родючий чорнозем.
  •                                    Небо безхмарне.
  •                                    Дніпро могутній.

                                               Чорнозем родючий.

 

Творче констроюван-ня

Подані односкладні речення поширте другорядними членами.

  • Зима. Мороз. Небо. Вулиці. Парк. Алеї. Пам’ятник. Дерева.

 

 

Рефлексія

 

Домашнє завдання

Підручник, §24, с. 161,

вправа 279 – переписати речення, підкреслити всі члени речення в односкладних називних.

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку