Урок "Ненаголошені [е],[и], які перевіряються наголосом"

Про матеріал
Урок розроблений за підручником "Українська мова. 5 клас", автори Н. Голуб, О. Горошкіна. Під час уроку здобувачі освіти вчаться знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова, чітко й правильно вимовляти звуки в процесі мовлення із ненаголошеними [е], [и] в коренях.
Перегляд файлу

Тема. НЕНАГОЛОШЕНІ [е],[и], ЯКІ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ НАГОЛОСОМ

Мета: вчити учнів знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях; виховувати любов до природи.

Очікуванні результати: учні вміють знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова, чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення із ненаголошеними [е], [и] в коренях.

                                  Перебіг уроку

І. Організація класу

ІІ Емоційне налаштування

Діти, кожного разу, коли ми виходимо з дому, обов’яково беремо із собою речі, які нам будуть корисними. Сьогодні я пропоную вам зібрати валізу.   Для успішної роботи нам знадобиться:

https://uk.padlet.com/allakoshej/padlet-s27rtv4flvvz4dd6

ІІІ Перевірка домашнього завдання

БагАття, вербА, виднокОло, оберІг, Олень, зАмок, замОк, землЯ, зЕмле, кишЕня, кОлесо, кОлія.

Зачитування речінь зі словом ОБЕРІГ

Актуалізація

Пригадаймо, що таке наголос?

Що означає вільний наголос? Рухомий?

Як визначити  наголошені звуки?

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Оголошенння теми, мети.

 

Визначення особистих цілей.

 

Робота над усвідомленням нового матеріалу

Послухайте вірш.  

Природа нам - як рідний дім,
Вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

Які проблеми порушено у вірші.?

Як люди повинні ставитися до природи?

 

ВПРАВА 172

РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ (перша частина)

Які правила перевірки написання ненаголошених ви запам’ятали?

 

РУКАСТИКА

 

Гра «Утворіть пару».

 

— До кожного слова лівого стовпчика доберіть слово з правого, яке допоможе правильно вибрати потрібну букву.

П..ро    мед

с..чі    плечі

пл..че   кит

к..ти    клен

м..довий   пера

кл..новий   сич

кр..ло   числа

з..рно   крила

з..мля   землі

ч..сло   зерна

 

ВІДПОЧИНОК ДЛЯ ОЧЕЙ

 

СЛОВНИКОВИЙ ДИКТАНТ.

Л..сти, с..стра, з..рно, з..ма, ч..сло, в..сна, с..ло, шв..дкий, кл..ни, в..рба, л..сиця, в..сокий, гл..бокий, з..мля, в..селий.

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого вчилися на уроці?

— Як можна дібрати перевірне слово? Наведіть приклади.

— Зачитайте слова, які перевіряються способом словозміни.

— Зачитайте слова, до яких добирали слова-«родичі».

— Яке слово не потрапило до жодного варіанта? (Середа)

 

Домашнє завдання

Виконати вправу 178

 

VІІ. Підсумки уроку.

1. Інтерактивна гра «Світлофор». (Слайд 19)

- наголос на перший склад

- наголос на другий склад

- наголос на третій склад

 

Олень, кОлесо, завдАння, чотирнАдцять, тонкИй, принестИ, дочкА, запитАння, обрУч, зрУчний, роблЮ, вимОва, кіломЕтр, говорЮ.

 

docx
Додав(-ла)
Кощей Алла
Додано
22 січня
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку