Урок "Нестандартний крок розвитку зв'язного мовлення на тему "Говоримо і пишемо про братів наших молодших"

Про матеріал

Розробка даного уроку допоможе цікаво провести урок з розвитку зв'язного мовлення, розширить знання учнів про домашніх тварин- собак, дасть змогу усвідомити ту роль, яку виконують собаки у житті людини.Також збагатить словниковий запас учнів, навчить любити, оберігати тварин.Урок сприяє розвитку усного мовлення-вчить дітей говорити, міркувати, робити висновки.

Перегляд файлу

Магдалинівський відділ освіти, молоді, сім’ї та спорту

Мар’ївський НВК

 

 

 

Розробка нестандартного уроку з розвитку зв’язного мовлення

 Тема: «Говоримо, пишемо»

2 клас

C:\Users\Sinichenko\Desktop\Deti-chitayut-knigi-full.png

 

Підготувала Сініченко О.І.

 

2018 р.

 

Тема: Говоримо, пишемо.

Мета:

    формування предметних компетентностей:вчити учнів вживати в     усному мовленні розповідні, питальні, спонукальні речення;правильно їх інтонувати, будувати діалог;

   дотримуватись всіх вимог до писемного мовлення;

   збагачувати словниковий запас учнів;

   пропагувати навички різних професій(зокрема , журналіста,ветеринара, кінолога);

   розвивати пізнавальний інтерес до вивчення різних пород собак, їхнього способу життя, різних життєвих історій цих тварин;

   виховувати любов до тварин;

  формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

загальнокультурної:уміння правильно вести діалог,удосконалювати вміння виправляти помилки у своєму мовленні;

соціальної: формувати вміння продуктивно співпрацювати з учнями в парах;прийти на допомогу; виховувати навички культурної поведінки;

здоровязбережувальної:учити дбайливо ставитися до свого власного здоровя та здоровя інших.

Тип уроку: нестандартний урок розвитку звязного мовлення.

Основні терміни і поняття:ветеринар, кінолог, кластер

Обладнання:малюнки різних видів собак,опорні схеми до вправ,таблички із словами-термінами,напис «У світі тварин», «Ветеринарна клініка»,схема-опора для виконання домашнього завдання, відео «Професія кінолога», запис пісні «Цуценя»

                                                Хід уроку

 

                                                         По суті, у собак є те, що ми називаємо                                             

1.Організаційна частина.          душею.                              (Р.Амундсен)

 Тренінгова вправа «Барометр настрою»

Лунає спокійна музика.

-Станьте, діти, рівненько, вільно,заплющіть очі, простягніть ліву долоню і відкрийте її.Уявіть, що в цій чашечці поселилося добро, а тепер правою долонею підтримайте його, бо воно беззахисне. Воно ніби схоже на маленького сонячного зайчика.Але незважаючи на те, що він маленький, світить дуже яскраво, бо тепла і добра у кожному з вас повинно бути стільки, щоб зігрівати не тільки вас, але й оточуючих. Притуліть долоньки до серця, поселіть сонячного зайчика саме там.Розплющте очі, поверніться одне до одного, подайте руку своєму товаришеві, посміхніться. Я бачу, що у кожному з вас поселилося почуття Любові, Добра, Милосердя, які вас охоронятимуть від негарних вчинків.

Вправа «Вибери позицію»

  • Знання потрібні мені для того, щоб бути успішним в житті.
  • Мої знання потрібні моїй мамі, а не мені.

-А щоб дійсно довести, що знання сьогоднішнього уроку потрібні вам,діти, треба дізнатися тему та мету нашого уроку.Хочу попросити ученицю нашого класу допомогти мені.

 

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Створення проблемної ситуації.

(Прошу Мирошниченко Кіру розповісти віршик «Песик»)

Він стояв, хвостом махав. 
— Хто такий? — питаю. — Гав! 
І з тих пір усім скажу, 
Що із гавом я дружу.

-З ким дружить дівчинка?

- За якими ознаками ви впізнали, що мова йде про собаку?

-Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ми будемо вчитися говорити, будемо писати, міркувати, та за тему візьмемо життя собак.Ми будемо виконувати різні завдання, а результати вашої праці зможуть побачити всі на «Дошці успіху» .

Активізація опорних знань.

-Сьогодні ми проводимо урок розвитку зв’язного мовлення. А які є види мовлення?

-Яким повинне бути писемне мовлення?

-Писати каліграфічно, розбірливо, охайно, без помилок.

-Яким повинне бути усне мовлення?

-Усне мовлення повинне бути виразним, зрозумілим, коректним.

-Отож, якщо всі будуть дотримуватись цих вимог, то ніхто на дошку сорому не потрапить.

 

 

3. Основна частина уроку.

-Зараз я запрошую вас на виставку собак.

Вправа «Кластер»

Дотримуйся правил!

←Не бійтеся говорити все, що спаде на думку, дайте волю уяві та інтуїції.

←Продовжуйте роботу доти, поки не закінчиться відведений час або не вичерпаються ідеї.

-Тож я почну першою.

Собака-це тварина, яку людина приручила однією з перших.За це,мабуть, собака-єдина істота на землі, яка любить тебе більше, ніж себе.

(Діти додають свої міркування).

Вчитель:- Всі ваші слова, міркування вірні. Людина приручила собак, щоб не бути самотньою.Собак використовують у різних цілях:вони стережуть майно,

працюють охоронцями,розвідниками, знаходять людей під завалами під час різних небезпечних ситуацій, пасуть домашніх тварин, перевозять вантажі. Собаки воювали на фронті, були собаками-камікадзе, знаходили міни, допомагали пораненим. Ще багато можна говорити про відданість цих тварин людям.Собаки для людини-члени сім’ї.Вони брати наші менші.А ще собаки здатні переживати почуття, що притаманні самій людині.

Робота над текстом «Пірат»

                                            Собака Пірат

Проживав у нас довго собака Пірат.Це був великий на зріст, немолодий уже,поважний і серйозний пес великим волохатим хвостом та двома парами очей, з яких верхня пара, коли придивитися ближче, виявлялася парою рудих плям на темному лобі.

        Якось одного разу, загубившись на ярмарку, де батько торгував житом,Пірат щез.Пожалкували ми,пожалкували та на тому й скінчилося. Аж ось у неділю, тижнів через п’ять, якраз після обіду, коли ми сиділи коло хати, дивимось-біжить наш Пірат,зморений,худющий.Уздрівши здалека весь наш рід і хату, він упав додолу й повз до нас кроків, може,сто на животі,перекидаючись на спину й голосно плачучи від повного щастя.

-Це я,ваш Пірат,упізнаєте?-гавкав він крізь сльози.-О,який я щасливий, як тяжко було мені без вас!

         Він так зворушив нас слізьми, що ,навіть батько,який ненавидів одвертість почуттів, і той мало не заплакав.Отаке буває на світі!Простий собака, а так може збентежити чоловіка.

Робота в парах.

(Діти отримують завдання,виконують його, вчитель перевіряє і кріпить на дошці)

Картка 1.

Виберіть вислів, що найбільше підходить до теми даного оповідання.

1.Собака володіє однією прекрасною якістю-вона пам’ятає добро.

2.По суті, у собак безумовно є те, що ми називаємо душею.

3.Собака-це єдина істота на землі,яка любить тебе більше, ніж себе.

4.Не та собака страшна, що гавкає,а та, що нишком кусає.

 

Фізкультхвилинка.(Діти виконують вправи під запис пісні «Цуценя»).

Рольова гра «Інтерв’ю»

Ж.-Сьогодні в нашій передачі «У світі тварин» жінка, яка розповість нам про  собаку Діка,в якого було важке життя,але найшлися люди, що зробили старість собаки щасливою.

-Скажіть, будь ласка, яким був Дік, коли ви побачили його вперше?

П.Л. –Діка залишили господарі.Він був спокійним , але дуже голодним.Його очі плакали.

Ж.-Ви вирішили забрати Діка?

П.Л.-Так, я вирішила забрати собаку, бо не можна було дивитися на страждання тварини.

Ж.-Чи звик до вас Дік?

П.Л.- Так, ми зробили Діку будку.До цього він не мав свого житла.Годували добре і незабаром Дік відчув себе господарем у дворі.

Рольова гра  «У ветеринарній клініці»

(Провести бесіду про лікування тварин)

Словникова робота

(Ветеринар)

Відвідувач:-Доброго дня,лікарю!

Лікар:-Вітаю вас! Що привело вас  у нашу клініку?

В.-Наш песик Кузьма вискочив на вулицю і потрапив під колесо автівки. Прошу подивитися на його ніжку.А ще,мені, здається, що він застудився.

Л.- Зараз оглянемо хворого.

В.-Дякую вам, лікарю!

Л.-Будьте здорові!

 

Учитель:-На світі є багато професій. Собаки, як і люди хворіють,тому треба звернутися до лікаря, що лікує тварин.Цих людей називають ветеринарами.

Собаки –розумні істоти. Як людина вчить дітей, так треба вчити і виховувати собак. Тому є ще одна професія людей, що працюють із собаками. Це професія кінолога.

Перегляд відеоролика «Професія кінолога»

Вчитель:-Хто хотів би працювати з собаками?

-А чи знаєте ви, що кінолог повинен бути дуже терплячим, добрим, спокійним?

-Кінологи працюють в розплідниках, де вирощують собак, в армійських частинах, в поліції, на митниці, в кіно. Вчать собак знаходити злочинців, наркотичні речовини  та інше.

Написання міні-твору : «Я хотів би бути кінологом тому, що…або «Я не хочу бути кінологом, бо …»

 

4.Заключна частина уроку.

Підсумок уроку.

 

Вправа «Мікрофон»

-Чого винавчилися на уроці?

-Де ви ці знання можете використати?Кому потрібні будуть знання нашого уроку?

-Який вид роботи сподобався найбільше?

-Як видумаєте,чому я обрала тему про собак?

-Так,2018 рік-рік собаки. Тож я хочу, щоб ви більше знали про цих тварин, щоб ви розуміли їх, любили так, як вони нас люблять.

Домашнє завдання

1.Оберіть   фото собаки, що вам сподобався. На слідуючому уроці розкажете все, що ви дізналися про цю собаку.

2.Напишіть про свого домашнього песика за планом.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку