24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок "Підсумковий урок з теми "Іменник"

Про матеріал

урок написаний на закріплення знань з теми іменник буду рада якщо хтось ним зможе зкористуватись намагалася в ньому зробити та закріпити всі можливі завдання з теми

Перегляд файлу

              

 

 

Урок української мови

4 клас

 

 

Тема.Підсумковий урок з теми

 « Іменник»

 

 

 

 

 

Вчитель: Короход Н.І.

 

 

 

 

2014 рік

 

 

 

 Тема : узагальнення і систематизація знань і умінь з розділу « ІМЕННИК »

 Мета : перевірити знання, вміння,навички  учнів знаходити іменники серед інших слів,   визначати рід, число, відмінок іменників; активізувати словниковий  запас учнів;   розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови,  аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності; виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.

Обладнання : малюнок сови,  кленові листочки із  завданнями,  мультимедійна презентація.

                                               ХІД  УРОКУ

І. Організація  учнів до уроку.

1.Привітання дітей.

- Всі готові до уроку?

Учитель: Щоб урок пройшов немарно, 

 Треба сісти рівно й гарно. 

 Тож і ми часу не гаймо,

  Працювати починаймо.

- давайте разом з нашою мудрою совою пригадаємо девіз: 

   У – уважні, як сова 

   Р – розумні, 

   О – оперативні,

   К – кмітливі.

-а зараз ми починаємо урок

ІІ. Оголошення теми, завдань уроку

   Тема нашого уроку „Узагальнення знань про іменник”. Наше завдання

 узагальнити знання про іменник, одержані на попередніх уроках.  

ІІІ Повторення знань про іменник, як частину мови

  1.   Гра  « Так  чи  ні ?» .

-  Іменник – це  частина  мови?  ( Так. )

- Він  називає  ознаку  предмета ?  ( Ні.  Він  дає   назву  предмету.)

- Він  відповідає  на  питання ,  де?,  коли? (Ні.  Він  відповідає  на  питання  хто?  що?)

- Загальні  іменники  пишуться  з  великої  букви ? ( Ні.  З  маленької. )

-Власні  іменники  пишуться  з  маленької  букви ? (Ні.  З  великої .)

-Іменники  змінюються  за числами ? ( Так. )

-  Вони  мають  два  роди? Які? ( Ні.  Вони  мають  три  роди. )

 

 

 

Перед вами невеличке деревце на якому листочки ми повинні допомогти цим листочкам опасти на землю адже вже листя на дворі опало. Тож на кожному листочку є завдання. Ви повинні їх виконати, за кожне завдання ви будете отримувати бали

  • Відкриваємо зошити і записуємо число ,класна робота
  • Тож не гаємо ні хвилинки починаємо з першого листочка каліграфічної хвилинки

. Зверніть увагу на завдання для каліграфічного письма 

Зз  зз  зи зм  ма  им   

 Утворіть  слово з цих буквосполучень і ви узнаєте яка очікує нас пора року?   

Чому в слові зима ми написали букву и

Антонім до слова зима

Дібрати спільнокореневі слова

 А що означає слово зима ? ( прийшло воно до нас з індоєвропейської мови і означає «холодна, неприємна пора» )

-молодці з цим завданням ви справились поставте кожен по одному балу

ІV ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

1-зриваємо наступний листочок Вибірково – розподільний  диктант. 

Заміни  одним  словом.  Підкресли  назви  істот.

-  Скляний  ящик  із  водою  для  риб.

-  Пташка,  яка  співає  високо  в  небі.

-  Смолиста  маса,  якою  заливають  дороги.

-  Жуйна  тварина  з  одним  чи  двома  горбами.

-  Одиниця  часу,  яка  у  60  разів  менша  за  хвилину.

-  Лісова  пташка,  яка  не  в’є  гнізда  і  підкидає  свої  яйця  до  чужих  гнізд.

Перевірка

Акваріум,  жайворонок,  асфальт,  верблюд,  секунда,  зозуля.

- Чому підкреслили  саме  ці  слова?

- хвилинка цікавинка

-молодці з цим завданням ви справились поставте кожен по одному балу

2-зриваємо наступний листочок  Гра «Я  знаю  5  назв»

Робота в групах

1 команда -  Назви  тварин

 

 

- Чому назви тварин ви написали з маленької букви?(загальні назви)

2  команда -Назви  міст

-  Чому  назви  міст  записали  з  великої  букви ?(власні назви)

3-зриваємо наступний листочок  Фізкультхвилинка  

5 ПОВТОРЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ВВІДМІНКИ

4-зриваємо наступний листочок  Відмінки

-скільки відмінків має іменник?

-що називається відмінюванням іменників?(зміна закінчень)

-на які питання відповідають відмінки?(перепитати ланцюжком)

-де використовується Кличний відмінок?

ХВИЛИНКА ЦІКАВИНКА

-А знаєте, що в Індії вчать лише форму 2 відмінків, а в Румунії-16, в Дагестані аж 48

-тож у нас наступна справа Робота в парах 

-вам потрібно списати речення і іменники поставити у форму Орудного відмінка

 однини, а також пояснити іх правопис :

1.Хліб пахне (любов) трударів. (Хліб пахне любов’ю трударів.  На письмі після букв б, в, ф перед закінченням –ю , ставиться апостроф.

2. Дідусь (ліхтар) освітив стежку. Іменники чоловічого роду з основою на –р в О.в. одн. Можуть мати закінчення –ом,-ем.

3.Учні шли до школи з (радість). Іменники ж.р. з нульовим закінченням у початковій формі в О.в. одн. Мають закінчення –у,-ю. перед  закінченням м’які приголосні подовжуються.

4. Учень виконує завдання на дошці.  Синтаксичний розбір речення. Розібрати як частину мови слово в річці. Під високою (круча) хлюпочеться вода в річці. В О.в. одн.імен. ж.р. на –а,-я, мають закінчення  -ою, -ею, -єю.

В річці – ім.., в чому?, п.ф.-річка, неістота, загальна назва, пряме значення, одн.,  ж.р., О.в., в реченні додаток.

5-зриваємо наступний листочок  Підручник вправа 187

Виписати виділенні слова та визначити відмінок одне слово провідміняти на дошці

 

 

 

Н.в. села

Р.в сіл

Д.в. селам

З.в. села

О.в. селами

М.в. у селах

   IV. Підсумок уроку .

    Метод  «Мікрофон»

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

- чи були ви кмітливі?

- чи були ви уважні?

- Діти, мої очікування щодо вашої роботи справдились: ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на мої запитання.      (Оцінювання роботи учнів)

- Які ваші враження від уроку ?

V. Домашнє завдання.

Підготуватись до контрольної роботи

 

Гра «Наш рід»

Учні поділяються на три групи: ж.р., ч.р., с.р.. Учитель проказує іменники. Кожна група плескає в долоні, якщо названо іменник який відповідає її роду. За помилку одного учня група отримує зауваження. Виграє та хто отримала менше зауважень

Хустка, стеля, підлога, папір, оповідання, шафа, життя, крейда, рядок, жито, взуття, конвалія, гарбуз, цуценя, квітка, метро, спідниця, кіно, радість, небо, берег

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
2605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку