Урок " Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Утворення позатабличного множення, правила множення суми на число"

Про матеріал

Ознайомити учнів з утворенням, називанням і читанням чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; повторити правило множення двоцифрових чисел на одноцифрове число та розв'язування задач, які включають збільшення (зменшення) числа в кілька разів або кілька одиниць.

Перегляд файлу

       Математика, 4 клас                    27.09.2016 р.

 

Тема.  Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Утворення позатабличного множення, правила множення суми на число.
Мета:  Ознайомити учнів з утворенням, називанням і читанням чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; повторити правило множення двоцифрових чисел на одноцифрове число та розв’язування задач, які включають збільшення (зменшення) числа в кілька разів або кілька одиниць.
Обладнання:  комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, дидактична комп’ютерна програма, нумераційна таблиця, таблиця усних обчислень, схема задачі, підручник Математика для 4 класу.


                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок.

Всіх покликав на урок.

Тому дружно всі сідаємо.

Працювати починаємо.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань


  1. Завдання для опитування.


а) Обчислити (слайд 2)

651 : 3 246 · 4 882 : 42



(Результати обчислень: 217, 984, 21)
б) Розв’язати задачу.

190 учнів виїхали на екскурсію. У 5 менших автобусів сіли по 20 учнів, а решта розмістилися в більших автобусах, по 30 осіб у кожному. Скільки було більших автобусів?



(Розв’язання: (190 – 20 ·5) : 30 = 3 (авт.).)


  1. Усні обчислення (слайд 3)


437 + 200 437 + 20 437 + 2
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (застосування ІКТ)

1. Підготовчі вправи.

а) Виконання вправ №№ 107 – 108, с. 16 (усно)


б) Прочитайте вирази. Обчисліть їх значення (слайд 4)

300 + 20 700 +1

300 + 2 700 – 1

409 + 1 998 + 1

499 + 1 999 + 1

2. Пояснення нового матеріалу (застосування ІКТ).

Пояснення професора.

- Ми вже вміємо, читати і записувати числа до 1000. Але є числа більші від 1000. Сьогодні ми будемо вчитися утворювати і читати чотирицифрові числа до двох тисяч.

Якщо до 1000 додати одиницю, отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один іде число тисяча два, а потім – тисяча три.

Назвіть три наступних числа після числа тисяча три.

(1004, 1005, 1006)

- Розгляньте малюнок і скажіть, яке число зобразили на ньому за допомогою пучків паличок і окремих паличок? ( слайд 5)


http://www.shag.com.ua/numeraciya-bagatocifrovih-chisel-utvorennya-i-chitannya-chotir/27978_html_2254107f.jpg
- Це число тисяча двісті сорок три. Записуємо його чотирма цифрами.

1243


- Зверніть увагу: у чотирицифрового числа з’явився ще один розряд – це розряд тисяч.

- Запишемо до нумераційної таблиці число 1243 (на моніторі нумераційна таблиця, слайд 6)

- Прочитайте числа записані в таблиці розрядів.
3. Первинне закріплення.

а) Виконання завдання № 111, с. 17 (усно)

ІV. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будемо дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.
V. Розвиток математичних знань (застосування ІКТ)

1. Обчислити добутки, користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення.

14 · 3 2 · 31


Правило множення суми на число

Щоб помножити суму на число, потрібно помножити на це число кожний із доданків і додати отримані результати.
Переставний закон множення

Добуток не змінюється від зміни місць множників.

a · b = b · a

3 · 285 = 285 · 3
- Користуючись правилом і переставним законом множення, можна легко розв’язати запропоновані приклади.

14· 3 = (10 + 4) · 3 = 10 · 3 + 4· 3 = 30 + 12 = 42

2· 31 = 31· 2 = (30 + 1) · 2 = 30· 2 + 1· 2 = 60 + 2 = 62
2. Використовуючи правило множення суми на число та переставний закон множення, розв’яжіть приклади. (на моніторі приклади, слайд 7)

22 · 3 4 · 16

44 · 2 3 · 11

3. Розв’язування задачі № 113, с. 17

- Прочитайте задачу. Повторіть умову та запитання за коротким записом (на моніторі скорочений запис задачі, слайд 8).

 

І – 18 учн.

ІІ - ?, у 2 рази більше, ніж у І

ІІІ - ?, на 36 учн. менше, ніж у І і ІІ

 

 

- Подумайте хід розв’язування задачі.



(Розв’язання: 1) 18· 2 = 36(учн.) – другого класу;

2) 18 + 36 = 549(учн.) – першого і другого класів;

3) 54 – 26 = 28(учн.)

Відповідь: 28 учнів третього класу передплатили журнал.)
VI. Підсумок уроку


  • Що утворюють 10 сотень?

  • Назвіть числа від однієї тисячі п’яти до однієї тисячі п’ятнадцяти.



VII. Домашнє завдання
№№ 116, 117, с. 17 – 18.

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
6148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку