Ознайомити учнів з утворенням, називанням і читанням чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; повторити правило множення двоцифрових чисел на одноцифрове число та розв'язування задач, які включають збільшення (зменшення) числа в кілька разів або кілька одиниць.
Математика, 4 клас 27.09.2016 р.
Тема. Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Утворення позатабличного множення, правила множення суми на число.
Мета: Ознайомити учнів з утворенням, називанням і читанням чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; повторити правило множення двоцифрових чисел на одноцифрове число та розв’язування задач, які включають збільшення (зменшення) числа в кілька разів або кілька одиниць.
Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, дидактична комп’ютерна програма, нумераційна таблиця, таблиця усних обчислень, схема задачі, підручник Математика для 4 класу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок.
Всіх покликав на урок.
Тому дружно всі сідаємо.
Працювати починаємо.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань
а) Обчислити (слайд 2)
651 : 3 246 · 4 882 : 42
(Результати обчислень: 217, 984, 21)
б) Розв’язати задачу.
190 учнів виїхали на екскурсію. У 5 менших автобусів сіли по 20 учнів, а решта розмістилися в більших автобусах, по 30 осіб у кожному. Скільки було більших автобусів?
(Розв’язання: (190 – 20 ·5) : 30 = 3 (авт.).)
437 + 200 437 + 20 437 + 2
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (застосування ІКТ)
1. Підготовчі вправи.
а) Виконання вправ №№ 107 – 108, с. 16 (усно)
б) Прочитайте вирази. Обчисліть їх значення (слайд 4)
300 + 20 700 +1
300 + 2 700 – 1
409 + 1 998 + 1
499 + 1 999 + 1
2. Пояснення нового матеріалу (застосування ІКТ).
Пояснення професора.
- Ми вже вміємо, читати і записувати числа до 1000. Але є числа більші від 1000. Сьогодні ми будемо вчитися утворювати і читати чотирицифрові числа до двох тисяч.
Якщо до 1000 додати одиницю, отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один іде число тисяча два, а потім – тисяча три.
Назвіть три наступних числа після числа тисяча три.
(1004, 1005, 1006)
- Розгляньте малюнок і скажіть, яке число зобразили на ньому за допомогою пучків паличок і окремих паличок? ( слайд 5)
- Це число тисяча двісті сорок три. Записуємо його чотирма цифрами.
1243
- Зверніть увагу: у чотирицифрового числа з’явився ще один розряд – це розряд тисяч.
- Запишемо до нумераційної таблиці число 1243 (на моніторі нумераційна таблиця, слайд 6)
- Прочитайте числа записані в таблиці розрядів.
3. Первинне закріплення.
а) Виконання завдання № 111, с. 17 (усно)
ІV. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будемо дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
V. Розвиток математичних знань (застосування ІКТ)
1. Обчислити добутки, користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення.
14 · 3 2 · 31
Правило множення суми на число
Щоб помножити суму на число, потрібно помножити на це число кожний із доданків і додати отримані результати.
Переставний закон множення
Добуток не змінюється від зміни місць множників.
a · b = b · a
3 · 285 = 285 · 3
- Користуючись правилом і переставним законом множення, можна легко розв’язати запропоновані приклади.
14· 3 = (10 + 4) · 3 = 10 · 3 + 4· 3 = 30 + 12 = 42
2· 31 = 31· 2 = (30 + 1) · 2 = 30· 2 + 1· 2 = 60 + 2 = 62
2. Використовуючи правило множення суми на число та переставний закон множення, розв’яжіть приклади. (на моніторі приклади, слайд 7)
22 · 3 4 · 16
44 · 2 3 · 11
3. Розв’язування задачі № 113, с. 17
- Прочитайте задачу. Повторіть умову та запитання за коротким записом (на моніторі скорочений запис задачі, слайд 8).
І – 18 учн. ІІ - ?, у 2 рази більше, ніж у І ІІІ - ?, на 36 учн. менше, ніж у І і ІІ
|
- Подумайте хід розв’язування задачі.
(Розв’язання: 1) 18· 2 = 36(учн.) – другого класу;
2) 18 + 36 = 549(учн.) – першого і другого класів;
3) 54 – 26 = 28(учн.)
Відповідь: 28 учнів третього класу передплатили журнал.)
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
№№ 116, 117, с. 17 – 18.