Нумерація багатоцифрових чисел. Знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу. Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу (Математика 4клас)
Мета: узагальнити знання учнів про багатоцифрові числа; закріплювати вміння знаходити дріб від числа та числа за величиною його дробу; розвивати математичне мовлення, уяву, увагу, логічне мислення, уміння розв’язувати задачі, працювати в групі; виховувати почуття взаємовиручки.
Обладнання: телевізор, ноутбук, завдання-картки, таблиця класів і розрядів, плакати з правилами знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Налаштування на урок з афірмацією
Працюю впевнено, спокійно.
Усе я можу самостійно!
Девіз уроку
Не кажи не вмію,
а кажи навчуся.
ІІ. Формування завдань уроку дітьми
ІІІ. Робота над темою уроку
а) із 8 одиниць ІІ класу й 15 одиниць І класу;
б) із 120 одиниць ІІ класу;
в) із 45 одиниць І класу й 405 одиниць ІІ класу;
г) із 10 одиниць ІІ класу й 202 одиниць І класу.
ТАБЛИЦЯ КЛАСІВ І РОЗРЯДІВ |
||||||
Клас |
тисяч |
одиниць |
||||
Розряд |
сотень тисяч |
десятків тисяч |
одиниць тисяч |
сотень |
десятків |
одиниць |
Ч и с л о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а) 7000+ ____ +40 + 5 = 7845;
б) _____ + 8000 + 900 + 70 + 6 = 18976;
в) 200000 + 40000 + 5000 + 700 + __ + 3 = 245783;
г) 4000000 + ______ + 2000 + 200 +10 + 1 = 4102211.
4. – Як ви думаєте, чи можна побачити екватор? ( Ні. Це уявна лінія. )
- Як ми можемо подорожувати країнами розташованими на екваторі? (Літаком, автомобілем.)
- Уявіть, що ви їдете автомобілем. На лічильнику вказано пробіг в кілометрах.
3 |
7 |
2 |
5 |
4 |
- Як зміниться показник лічильника після того, як автомобіль подолає ще:
а) 1км; б) 10км; в) 100км; г) 1000км?
5. Хвилинка здоров’я. Вправи для покращення зору.
- Найкраще подорожувати пішки. Чому? ( Можна більше побачити. Ходьба корисна для здоров’я.) Чи може людина подолати весь шлях без зупинок? Що зробити, щоб подорож була легкою? (Поділити шлях на частини)
- Як в математиці називається одна або кілька частин цілого числа? (Дріб)
6. Визначити, яку частину прямокутника зафарбовано. Записати дробом.
а) б) в) г) д) е)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
– Подорожуючи, ми повинні орієнтуватися в часі. Давайте повторимо одиниці часу.
7. Обчислити.
а) 1/4 доби = ___ год; б) 1/8 доби = __ год;
в) 1/2 год = ___ хв; г) 1/3 год = ___ хв;
д) 1/60 год = __ хв; е) 5/6 год = ___хв.
- Давайте пригадаємо, як знаходити дріб від числа та число за величиною його дробу. (Таблиця)
8. Самостійна робота
І варіант. Знайти дріб від числа
а) 2/7 від 28; б) 3/5 від 15;
в) 2/9 від 36; г) 7/10 від 140.
ІІ варіант. Знайти число за величиною його дробу
а) 2/5 становлять 10; б) 3/4 становлять 12;
в) 5/6 становлять 30; г) 4/9 становлять 36.
Взаємоперевірка
9. Ритмічна пауза. «Броунівський рух» під мелодію пісні «Годинники»
10. Скласти задачу на знаходження дробу від числа й числа за величиною його дробу. Запропонуй однокласникам розв’язати її усно.
11. Робота в групах.
Розв’яжи задачу. Запиши відповідь. Визнач тип задачі.
І група
В Олі 20грн. Це третина від грошей Тетянки. Скільки грошей у Тетянки?
ІІ група
Для букетів узяли 21 квітку. 1/3 всіх квіток – червоні. Скільки червоних квіток було в букеті?
ІІІ група
На полиці 6 художніх книжок, що становить 1/3 всіх книг. Скільки всього книжок на полиці?
ІV група
У фермера було 250т зерна. Він продав 1/5 всього зерна, а решту залишив для посіву. Скільки зерна продав фермер?
V група
Ширина прямокутника 10см що становить 2/5 від його довжини. Яка довжина прямокутника?
(Спікер кожної групи підбиває підсумки роботи своєї групи)
12. Колективна робота над задачею.
Бібліотека отримала 1400 книжок з казками, а книжок про пригоди – у 20 разів менше. Розклали 5/7 усіх книжок про пригоди по полицях, по 25 книжок на кожну. Скільки полиць зайняли книжки про пригоди?
ІV . Підсумок уроку.
– Чи справились ми з ними?