Урок "Нумерація багатоцифрових чисел. Знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу. Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу"

Про матеріал
Конспект уроку математики для класів, які працюють за науково педагогічним проєктом «Інтелект України».
Перегляд файлу

Нумерація багатоцифрових чисел. Знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу. Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу (Математика 4клас)

Мета: узагальнити знання учнів про багатоцифрові числа; закріплювати вміння знаходити дріб від числа та числа за величиною його дробу; розвивати математичне мовлення, уяву, увагу, логічне мислення, уміння розв’язувати задачі, працювати в групі; виховувати  почуття взаємовиручки.

Обладнання: телевізор, ноутбук, завдання-картки, таблиця класів і розрядів, плакати з правилами знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу.

  Хід уроку

І.  Організаційна частина

1. Налаштування на урок з афірмацією

   Працюю впевнено, спокійно.

   Усе я можу самостійно!

Девіз уроку

Не кажи не вмію,

а кажи навчуся.

ІІ.  Формування завдань уроку дітьми

  • Прочитайте тему нашого уроку, виділіть ключові слова. Сформулюйте завдання, які ви будете вирішувати на уроці.

ІІІ. Робота над темою уроку

  1.         40075696 – довжина екватора. Дати характеристику числа. ( Натуральне, багатоцифрове, парне, некругле)
  • Що необхідно зробити, щоб правильно прочитати число? (Поділити на класи)
  1. Записати в таблицю числа, які складаються:

а) із 8 одиниць ІІ класу й 15 одиниць І класу;

б) із 120 одиниць ІІ класу;

в) із 45 одиниць І класу й 405 одиниць ІІ класу;

г) із 10 одиниць ІІ класу й 202 одиниць І класу.

 

ТАБЛИЦЯ КЛАСІВ І РОЗРЯДІВ

Клас

тисяч

одиниць

Розряд

сотень

тисяч

десятків

тисяч

одиниць

тисяч

сотень

десятків

одиниць

Ч

и

с

л

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Записати «сусідів» найменшого числа з таблиці.
  1. Числа розклали на розрядні доданки. Уписати таке число, щоб рівність була істинною.

а) 7000+ ____  +40 + 5 = 7845;

б) _____ + 8000 + 900 + 70 + 6 = 18976;

в) 200000 + 40000 + 5000 + 700 + __ + 3 = 245783;

г) 4000000 + ______ + 2000 + 200 +10 + 1 = 4102211.

  4. – Як ви думаєте,  чи можна побачити екватор? ( Ні. Це уявна лінія. )

     - Як ми можемо подорожувати країнами розташованими на екваторі? (Літаком, автомобілем.)

     - Уявіть, що ви їдете автомобілем. На лічильнику вказано пробіг в кілометрах.

3

7

2

5

4


    - Як зміниться показник лічильника після того, як автомобіль подолає ще:

 а) 1км;         б) 10км;       в) 100км;        г) 1000км?

5. Хвилинка здоров’я. Вправи для покращення зору.

   - Найкраще подорожувати пішки. Чому?  ( Можна більше побачити. Ходьба корисна для здоров’я.) Чи може людина подолати весь шлях без зупинок? Що зробити, щоб подорож була легкою? (Поділити шлях на частини)

  - Як в математиці називається одна або кілька частин цілого числа? (Дріб)

6. Визначити, яку частину прямокутника зафарбовано. Записати дробом.

а)                     б)                      в)                     г)                       д)                     е)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 – Подорожуючи, ми повинні орієнтуватися в часі. Давайте повторимо одиниці часу.

7. Обчислити.

 а) 1/4 доби = ___ год;                       б) 1/8 доби = __ год;

 в) 1/2 год = ___ хв;                            г) 1/3 год = ___ хв;

 д) 1/60 год = __ хв;                            е) 5/6 год = ___хв.

- Давайте пригадаємо, як знаходити дріб від числа та число за величиною його дробу. (Таблиця)

8. Самостійна робота

І варіант. Знайти дріб від числа

  а) 2/7 від 28;                                    б) 3/5 від 15;

  в) 2/9 від 36;                                    г)  7/10 від 140.

ІІ варіант. Знайти число за величиною його дробу

  а) 2/5 становлять 10;                      б) 3/4 становлять 12;

  в) 5/6 становлять 30;                      г) 4/9 становлять 36.

Взаємоперевірка

9. Ритмічна пауза. «Броунівський рух» під мелодію пісні «Годинники»

10. Скласти задачу на знаходження дробу від числа й числа за величиною його дробу. Запропонуй однокласникам розв’язати її усно.

11. Робота в групах.

 Розв’яжи задачу. Запиши відповідь. Визнач тип задачі.

 

І група

  В Олі 20грн. Це третина від грошей Тетянки. Скільки грошей у Тетянки?

ІІ група

  Для букетів узяли 21 квітку. 1/3 всіх квіток – червоні. Скільки червоних квіток було в букеті?

ІІІ група

  На полиці 6 художніх книжок, що становить 1/3 всіх книг. Скільки всього книжок на полиці?

ІV група

  У фермера було 250т зерна. Він продав 1/5 всього зерна, а решту залишив для посіву. Скільки зерна продав фермер?

V група

  Ширина прямокутника 10см що становить 2/5 від його довжини. Яка довжина прямокутника?

(Спікер кожної групи підбиває підсумки роботи своєї групи)

12. Колективна робота над задачею.

   Бібліотека отримала 1400 книжок з казками, а книжок про пригоди – у 20 разів менше. Розклали 5/7 усіх книжок про пригоди по полицях, по 25 книжок на кожну. Скільки полиць зайняли книжки про пригоди?

ІV . Підсумок уроку.

  1. – Давайте повернемось до завдань, які ми ставили на урок.

    Чи справились ми з ними?

  • Чи потрібні знання з математики у повсякденному житті?
  1. Пісня «Це моя Україна»

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку