Урок "Об'єкти проектування. Методи проектування.

Про матеріал
Конспект уроку на тему: Об'єкти проектування. Методи проектування. Мета уроку ознайомити учнів з поняттями «ідеального виробу»; навчити відрізняти образ ідеального виробу від реального; ознайомити з етапами розробки моделі ідеального виробу; виховувати культуру та безпеку праці, навички дотримання технологічної дисципліни; культуру поведінки; удосконалювати вміння щодо створення моделі виробу з ідеальними властивостями.
Перегляд файлу

6 клас

Тема уроку: Об’єкти проектування. Методи проектування.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «ідеального виробу»; навчити відрізняти образ ідеального виробу від реального; ознайомити з етапами розробки моделі ідеального виробу; виховувати культуру та безпеку праці, навички дотримання технологічної дисципліни; культуру поведінки; удосконалювати вміння щодо створення моделі виробу з ідеальними властивостями.

Обладнання: таблиці «Правила безпечної праці в шкільних майстернях»

Наочність: інструкційні карти, ескізи виробів.

Інструменти та матеріали: креслярські інструменти, витратні матеріали для створення моделі.

Основні поняття: модель ідеального виробу, ідеалізація, ідеальний виріб, реальний виріб, взірець.

Міжпредметні зв’язки: фізика, біологія, хімія, географія.

Тип уроку: комбінований з елементами конкурсів та вікторин.

Методи навчання: словесні, наочні, практичні.

План заняття

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань. Проведення конкурсу та вікторини.
  3. Мотивація навчальної діяльності.
  4. Оголошення теми і мети уроку.
  5. Вивчення нового матеріалу.
  6. Практична робота.
  7. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.
  8. Підбиття підсумків.
  9. Прибирання робочих місць.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів, їх готовності до уроку, перевірка емоційного стану учнівського колективу.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Проведення конкурсу «Знайди загублені літери».

Мета конкурсу – відгадати пропущені літери і скласти слова.

М

?

Д

?

Л

?

 

І

?

Е

?

Л

І

?

А

?

І

?

 

?

О

Н

?

Т

Р

?

К

?

О

Р

 

Д

?

З

?

Й

Н

?

Р

 

І

?

Е

?

Л

Ь

?

И

?

 

Д

?

Й

?

Н

И

?

 

Термін «модель» походить від латинського слова modulus, що означає еталон, зразок. Модель майбутнього повинна найповніше відповідати певним вимогам: технологічним, естетичним, функціональним, економічним і екологічним.

Вікторина «Хто першим відгадає слово стосовно проектування виробів».

Сценарій вікторини:

Клас поділено на дві команди, завдання кожної з яких – розгадати за допомогою підказок зашифровані слова.

Завдання для першої команди

Т

Л

Н

А

О

Е

2

4

6

3

5

1

 

Р

А

З

О

К

З

2

3

4

5

6

1

 

І

А

І

Я

А

Д

Ц

З

Е

І

Л

1

4

10

11

8

2

9

7

3

6

5

Завдання для другої команди

Д

О

Л

Е

Ь

М

3

2

5

4

6

1

 

І

Ь

Р

В

Е

Ц

З

3

7

4

1

5

6

2

 

С

Н

В

О

Т

Н

А

Я

У

Ю

К

Н

Р

4

12

9

2

5

3

10

13

7

8

1

11

6

 

Пригадайте, з яких етапів складається проектно – технологічна діяльність.

«Мозковий штурм»

Вислуховуються всі пропозиції учнів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель переконує, що знання об’єктів та методів проектування дає змогу кожній людині усвідомити конструкторсько – дизайнерську думку. Головною ж умовою успіху завжди будуть терпіння, гарний настрій, копітка праця. Будівництво та моделювання не терпить метушливості й легковажності.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Виготовлення будь – якого нового виробу передує створення його моделі. Створення нових виробів передує копітка робота вчених, конструкторів, інженерів, художників.

Процес уявного конструювання виробу (об’єкта), якого не існує в дійсності, називається ідеалізацією.

Виріб, виготовлений із дотриманням усіх вимог передбачених конструкторським документом, називають ідеальним.

Які ж вироби використовуються у проектуванні? Відкрийте чарівну скриньку і дізнайтесь розгадавши загадки.

  1. З неї виготовляють дійсний виріб.

Вона технологічна, естетична, функціональна.

( Модель )

  1. Він існує в уяві; він досконалий

( Ідеальний виріб)

  1. Він існує в дійсності

( Реальний виріб)

Учитель. Через проблему точності вимірювальних засобів, неможливо ідеально точно виміряти або розмітити заготовку. Тому виникають певні відхилення від розмірів (або інших параметрів). Найбільше допустиме графічними документами відхилення від потрібного розміру під час виготовлення виробів називають допуском.

Виріб виготовлений із відхиленням розмірів від передбачу вальних кресленнями, називають реальним, а його розміри – дійсними.

VI. Практична робота ( вступний інструктаж).

Інструменти та матеріали: креслення або технологічні карти чи ескізи аналогів виробів, креслярські інструменти, витратні матеріали для створення моделі.

Послідовність виконання роботи:

  1. Розробляємо ескіз майбутнього виробу з ідеальними властивостями.
  2. Заповнюємо таблицю технічних вимог до конструкції виробу та методів їх вирішення.
  3. Виготовляємо макет виробу.
  4. Обґрунтовуємо доцільність власного варіанту конструкції та захищаємо проект.

VIІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.

  1. Презентація макету виробу.
  2. Оцінка якості приготовленого виробу.

VIІІ. Підбиття підсумків ( заключний інструктаж).

  1. Заключне слово вчителя.

Якісні й оригінальні моделі може виготовити тільки уважна людина, яка вміє фантазувати.

  1. Аналіз характерних помилок.
  2. Виставлення балів, їх мотивація.
  3. Перевірка емоційного стану учнів.
  4. Домашнє завдання.

Критерії оцінювання.

12 – 10 балів. – вміє правильно виготовляти модель виробу; знає і дотримується основних правил техніки безпеки під час роботи з матеріалом; правильно і акуратно виконувати практичні роботи.

9 – 7 балів. – знає формулювання визначення ідеального та дійсного виробу, процесу ідеалізації; знає основні правила техніки безпеки під час роботи з макетом виробу.

6 – 4 балів – вміє розрізняти між собою ідеальний виріб від дійсного; дотримується основних правил техніки безпеки під час роботи з матеріалом; виконує завдання практичної роботи.

ІX. Прибирання робочих місць.

  1. Завдання черговим.
  2. Контроль за прибиранням робочих місць за станом наочності, робочого одягу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
22 січня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку