30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Урок "Образи Бена та Деві. Художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей

Про матеріал
Урок у 7 класі із зарубіжної літератури на тему : "Образи Бена та Деві. Художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей у творі.
Перегляд файлу

Тема.Образи Бена і Деві. Художні засоби їх створення.Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею випробувань, здатність до порозуміння.Утвердження сімейних цінностей у творі.

 

Мета (формувати компетентності): предметні(розуміння     значення образів Бена та Деві, уміння визначати художні засоби їх створення та роль у розкритті головної проблеми та ідеї твору; словниковий запас; розвинені зв”язне мовлення та критичне мислення, потребу сповідувати високі гуманні цінності; ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність, критичне мислення; комунікативні: навички спілкування в парах, групах, толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: уміння визначати головне в тексті; загальнокультурні: прагнення до саморозвитку й самовдосконалення, світогляд.

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.

 

Обладнання уроку: підручник, портрет письменника, словничок, таблиці «Паспортна характеристика героїв», «Родина Деві Аміго», анкета, результати анкетування учнів, кадри з кінофільму «Останній дюйм»(режисери Т.Вульфович, М.Курихін, 1958р.), медіазасоби.

 

Епіграф: «Хто не зустрічав у житті труднощів, той ніколи нестане справжньою людиною» (африканське прислівя), «У моїх книжках головна тема завжди одна й та сама – вибір…» (Дж.Олдрідж).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

                                                                   Хід уроку

І.Організаційний момент. Створення психологічної атмосфери для               проведення уроку.Учні обирають смайлик за кольором, який їм сподобався.Учитель просить показати обрані смайлики, характеризує їх:

                  « Зелений – символ свободи,

                    синій – колір рівноваги, упевненості,

                    червоний – колір сміливих і тих, хто любить експериментувати,

                     жовтий – колір сонця, радості, задоволення.

       Тому я маю надію, що сьогодні на уроці ви будете вільними у своїх  думках (учні показують зелений смайлик), упевненими у своїх виступах(синій смайлик), активними під час уроку(червоний смайлик), і в  кінці нашої роботи отримаєте радість та задоволення

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

1.Повторення відомостей про творчість Дж.Олдріджа, про його звязки з Україною, проблематику оповідання «Останній дюйм» за допомогою хмари слів.

2.Літературний диктант «Лови помилку».

          Оповідання Дж.Олдріджа називається «Останній кілометр».

          Події, описані у творі, відбуваються на узбережжі Чорного моря.

          Одним із головних героїв є десятирічний хлопчик Деві.

          Батьки байдуже ставилися до сина.

          Бен із сином летіли до Акулячої бухти.

          Акули напали на Бена через його необережність.

          Після жахливого каліцтва Бен боявся пекучого сонця пустелі.

          Коли Бен був майже певен, що помре, його єдиною надією залишалося чекати і сподіватися на диво.

          Вітер допомагав і водночас заважав Деві керувати літаком.

          Під час польоту Деві вирішив, що вже ніколи не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози».

          Після жахливої історії з акулами батька найбільше лякало, чи

    знайде він дорогу до серця сина.

          Батькові й синові залишилося подолати 6 дюймів.

 

 3.Робота в парах. Перевірка літературного диктанту.

 ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів.

     Повідомлення теми, мети уроку.

 ( Прогнозування учнями теми, мети уроку за допомогою асоціативної головоломки «Кроссенс»: що спільного між творами, назви яких ви бачите на малюнках? Які душевні якості виявляли герої цих творів?       

                                                                                                                                                                                               ІУ.Робота над темою уроку.

 1.Визначення ключових епізодів оповідання.

                  Підготовка до польоту

                  Переліт до Акулячої бухти

                  Підводні зйомки. Боротьба з акулами

                  Переліт «Акуляча бухта – Каїр»

                  У лікарні

              Або складання плану оповідання, який допоможе схарактеризувати героїв твору.

                  1.Стосунки в сімї.

                   2.Поведінка головних героїв в екстремальній ситуації.

                   3.Чи буде подолано останній дюйм?

 

           2.Характеристика образів Бена та Деві. Художні засоби їх створення.

              Бесіда:

                 Яким було ставлення батьків до Деві? Підтвердьте свою думку цитатами із тексту.

                Чому Бен змушений був узяв із собою сина в Акулячу Бухту?

               Чи погодився Деві летіти  в експедицію з батьком?

               Спираючись на текст оповідання, опишіть місцевість, яку письменник називає Акулячою бухтою. Як ви гадаєте, чи не було божевіллям з боку батька взяти сина із собою в таку небезпечну, авантюрну подорож?

                Як ставиться батько під час польоту до Деві? Опишіть почуття, які видає вираз обличчя Бена.(Роздратовано, різко, неуважно. Почуття: зневага, роздратування, жодного співчуття до сина).

                 А що виражає заплакане обличчя хлопчика?(Страх, розгубленість, біль). Демонстрація кадру з кінофільму «Останній дюйм», режисери Т.Вульфович, М.Курихін,1958р.).

                 Чи потурбувався батько про хлопчика заздалегідь, чи взяв  необхідне для нього?

3.Слово вчителя. Результати анкетування. Запитання «Чи можете ви поділитися своїми проблемами з батьками? Чи розуміють вас батьки? Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?»

 4.Складання плану-схеми характеристики героїв.

                                              Бен і Деві

 

 

 

                                 різкий                      розгублений

                                 роздратований      мовчазний

                                 неуважний              слухняний

          

     

                                                       самотні

 

     5.Психологічна вправа «Сміттєвий кошик».

 

6.Демонстрація кадру з кінофільму, де самотній хлопчик сидить на березі моря.

             Підпишіть цей кадр словами з тексту.

             Що ви можете сказати про стан душі дитини?(Самотній).

 

 7.Слово вчителя. Результати анкетування. Запитання «Чи буваєте ви  самотніми в житті?»

8.Бесіда.

            Що сталося в Акулячій бухті? Чого найбільше злякався Бен? Як це його характеризує?

             Визначте епізод найвищого напруження в оповіданні?

9.Складання(продовження)  плану-схеми характеристики героїв.

                                          Екстремальна ситуація

 

  

 

 

                                               бажання допомогти

                                               сила волі

                                               мужність

 

    9.Робота з текстом.

            Як Деві долає останній дюйм? Читання уривка від слів «Залишилась хвилина до посадки…».

            Що виражає тепер обличчя Бена? А які почуття зявилися в цей момент на обличчі Деві?(Демонстрація кадру кінофільма).

10.Складання(продовження) плану-схеми характеристики героїв.

                                                  Нові почуття

 

                                       радість            радість

                                       гордість за      піклування про батька

                                       сина

                                       захоплення

 

 

                          розуміння «На це варто втрачати час…?!»

 

 

     У.Підсумок уроку.

        1.Повторне звернення до проблемного запитання «Яке символічне  значення має вираз «останній дюйм?».

             Символом чого є останній дюйм для батька(остання надія знайти порозуміння з сином), для сина (син зрозумів, що батько любить його. Бен і Деві  знайшли шлях до серця один одного), для автора (можливість допомогти читачам усвідомити значення в житті людини віри у внутрішні можливості , подолання нею життєвих випробувань, утвердження сімейних цінностей), для вас?

 2.Сімейні цінності в оповіданні Дж.Олдріджа. Складання асоціативної схеми «Сонечко». Робота в групах.

3.Слово вчителя: «У плані-схемі характеристики героїв наведено циату «На це варто втрачати час». Поставте в її кінці один з трьох запропонованих пунктуаційних знаків. Вибір обґрунтуйте.»

 УІ.Домашнє завдання:

 1. Написати твір за початком речень:

            В оповіданні «Останній дюйм» Дж.Олдрідж  розповідає про…

            У творі автор порушує одну із вічних проблем…

            Питання взаємостосунків батьків та дітей є актуальним і сьогодні,тому що…

            Дякую Дж.Олдріджу за…

2.Скласти сенкан «Останній дюйм».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
23 лютого
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку