Бейбудова Олена Іванівна, вчитель початкових класів, вища категорія, учитель-методист,Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
Черкаської міської ради
Черкаської області
Урок 6
Мої улюблені тварини
Образотворче мистецтво
Мета: формування комплексу ключових компетентностей:
вміння вчитися
-
організовувати своє робоче місце;
-
орієнтуватися у часі та берегти його;
-
планувати свої дії;
-
доводити роботу до кінця;
-
громадянську компетентність –
-
здатність екологічно мислити;
-
бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе;
Предметної компетентності: формувати вміння аналізувати форми частин тіла кота, працювати із гуашевими фарбами в техніці штампування; вчити висловлювати ставлення (емоційне, естетичне, ціннісне) до картин із зображенням тварин художників Джейн Медей «Кошенята», Едгарда Хунта «Пташиний двір» за допомогою техніки «входження в картину» (Ольги Большакової). Формувати вміння добирати слова-ознаки, закріплювати знання геометричних фігур, вміння правильно зображувати об`єкт на аркуші, розвивати творчість, фантазію, виховувати охайність, старанність, любов до тварин.
Матеріали та обладнання: робочий зошит - альбом “Мистецтво”, підручник «Мистецтво», гуаш; папір для штампування формат А5, музичні додатки: українська народна пісня «Котику сіренький», музична фізкультхвилинка «Черепаха – аха - аха» або авторська фізкультхвилинка «Купимо, бабусю…» (автор Бейбудова О.І.)
Тип уроку: комбінований; інтегрований із предметами: музичне мистецтво, українська мова, я досліджую світ, математика.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Емоційне введення до уроку.
-
Робота з підручником. Гра-перевтілення «Моя улюблена тваринка»
-
У багатьох з нас є домашні улюбленці, найчастіше це коти і собаки, різні пташки. Спробуйте уявити їх зараз. Візьміть на руки, погладьте, відчуйте їхнє тепло, м`якеньке хутро, які вони беззахисні. Почуйте, як б`ється їхнє сердечко. А як тварини реагують на вашу любов, турботу? Які звуки ви почули у відповідь, щоб я зрозуміла, кого ви тримаєте в руках? (Діти видають звуки: мурчання котиків, скавчання, гавкіт собачок або цвірінькання пташечок)
-
Давайте пограємо в гру «Моя улюблена тваринка». Уяви себе улюбленою тваринкою. Порухайся, як вона.
Спробуй заспівати її улюблену «пісеньку», за допомогою звуків наприклад, «Мяу, мяу, мяв» або «Гав, гав, гав, гав, гав».
-
Я зрозуміла, як вони вас люблять і дякують за вашу турботу.
-
Сприймання інтерпретація мистецтва за методикою «входження в картину» художників Джейн Медей «Кошенята», Едгарда Хунта « Пташиний двір»
-
А тепер давайте з вами поринемо у світ мистецтва і зробимо крок за раму картини. Уявіть, що ми з вами опинились в цих картинах, ст. 24 у підручнику. Що відбувається на першій картині? Де вони знаходяться ?
-
-
Які відчуття охоплюють вас? Звуки? Запахи? Якими органами ми це відчуваємо?
-
Уявіть себе котиком, за допомогою слів передайте характер тварин.
-
Цю картину написала художниця Джейн Медей. Називається вона «Кошенята». Що ви відчуваєте, коли дивитесь на цю картину? (Веселий настрій, радість життя, радість спілкування) Познайомтесь із роботами цієї художниці. (Додаток 1)
-
А що відбувається на другій картині? Де знаходяться тварини? Які між ними стосунки? (Любов, дружба, взаємодопомога). З чого це видно? Отже, між тваринами теж існує дружба, а вони в свою чергу потребують нашої турботи, допомоги та захисту.
-
Якби ви могли перевтілитися у тваринку на цій картині, якою тваринкою ви хотіли б стати?
-
Цю картину написав англійський художник – анімаліст Едгард Хунт. Пташиний двір. Давайте переглянемо декілька робіт Едгара Хунта. (Додаток 2)
-
Слухання української народної пісеньки «Котику сіренький».
-
Я знаю цікаву пісеньку про котика. Послухайте її і визначте характер цієї пісеньки. (Додаток 3) (Спокійна, колискова).
-
Робота в зошиті – альбомі.
-
Поміркуй, що можна робити, слухаючи її? (Спати, розфарбовувати малюночки, вишивати, словом спокійну роботу)
-
Спробуй рукою намалювати в повітрі лінію мелодії.
Фізкультпауза- ритмівка
«Купимо, бабусю, ….»
-
Діти, ви любите своїх бабусь? У кого з вас бабуся живе в селі? Давайте зробимо бабусям подарунки
-
Купимо, бабусю, тобі курочку!
Купимо, бабусю, тобі курочку!(Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо по колінах).
-
Купимо, бабусю, тобі качечку!
Купимо, бабусю, тобі качечку! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо по колінах).
-
Купимо, бабусю, тобі індичатко!
Купимо, бабусю, тобі індичатко! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
Індичатко шалди-балди(трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо по колінах).
-
Купимо, бабусю, тобі поросятко!
Купимо, бабусю, тобі поросятко! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
Поросятко хрюки-хрюки (ручками біля носика показуємо п`ятачок)
Індичатко шалди-балди(трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо по колінах).
-
Купимо, бабусю, тобі ми телятко!
Купимо, бабусю, тобі ми телятко!(Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
А телятко муки-муки,( Пальчиками на лобу показуємо ріжки)
Поросятко хрюки-хрюки (Ручками біля носика показуємо п`ятачок)
Індичатко шалди-балди(Трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`єднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо по колінах).
ІІ. Повідомлення теми уроку. Оголошення цілей уроку. Підготовка до виконання роботи
Учитель
-
Сьогодні ми намалюємо котика. Назвіть частини тіла котика. Які риси цієї тваринки вам найбільше подобаються?
-
Назвіть геометричні фігури в зображенні котика. Які фігури «заховались» у котику?
ІІІ. Практична робота.
-
Ознайомлення із технікою штампування
-
Чим ви зазвичай малюєте? (Олівці, пензлики, фломастери тощо)
-
А чи знаєте ви, що можна малювати папером? Цей спосіб – називається штампування. Візьміть в руки папір, зімніть його і сформуйте з нього кульку. Давайте в повітрі намалюємо тулуб котика у формі овала, а тепер круг – це голова, домалюємо трикутнички – вушка і витягнуті овали – це лапи й хвіст. Цей спосіб надає нам можливість передати фактуру («нерівність») хутра тваринки, а саме, пухнастість.
-
Розміщення аркуша. (Вертикальне чи горизонтальне?)
-
Котик сидить – аркуш вертикально, а якщо котик ляже?
Горизонтально.
-
Зображення повинно відповідати розміру аркуша.
-
Поетапне виконання роботи учнями в альбомі.
-
Зручно візьміть паперову кульку в руку і вмочить в потрібний колір. Притискаючи кульку до аркуша, зобразіть тулуб у формі овала. Потім голову, хвостик лапки. А вушка і мордочку ми допрацюємо за допомогою пензлика іншим кольором.
ІV. Презентація робіт учнів «Мої улюблені тварини».
(Коментар вчителя)
V. Підсумок уроку
- Якою технікою ми користувалися? (Технікою штампування).
- Які фігури ми використовували для зображенні котика?
- Як потрібно ставитись до друзів наших менших?