Урок образотворчого мистецтва за підручником Н.А.Лємешевої "Мої улюблені тварини"

Про матеріал
Даний урок відповідає програмі НУШ Р.Шияна та підручнику Н.А.Лємешевої.Тип уроку: комбінований; інтегрований із предметами: музичне мистецтво, українська мова, я досліджую світ, математика. Мета уроку:формувати вміння аналізувати форми частин тіла кота, працювати із гуашевими фарбами в техніці штампування; вчити висловлювати ставлення (емоційне, естетичне, ціннісне) до картин із зображенням тварин художників Джейн Медей «Кошенята», Едгарда Хунта «Пташиний двір» за допомогою техніки «входження в картину» (Ольги Большакової). Формувати вміння добирати слова-ознаки, закріплювати знання геометричних фігур, вміння правильно зображувати об`єкт на аркуші, розвивати творчість, фантазію, виховувати охайність, старанність, любов до тварин. Урок можна провести за підручником "Образотворче мистецтво" і альбомом автора Н. А. Лємешевої.
Перегляд файлу

Бейбудова Олена Іванівна, вчитель початкових класів, вища категорія, учитель-методист,Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Черкаської міської ради

Черкаської області

Урок 6

Мої улюблені тварини

Образотворче мистецтво

Мета: формування комплексу ключових компетентностей:

вміння вчитися

  •   організовувати своє робоче місце;
  •    орієнтуватися у часі та берегти його;
  •   планувати свої дії;
  •    доводити роботу до кінця;
  • громадянську компетентність –
  • здатність екологічно мислити;
  • бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе;

Предметної компетентності:   формувати вміння аналізувати форми частин тіла кота, працювати із  гуашевими фарбами в техніці штампування; вчити висловлювати ставлення (емоційне, естетичне, ціннісне) до картин із зображенням тварин художників Джейн Медей «Кошенята», Едгарда Хунта «Пташиний двір» за допомогою техніки «входження в картину» (Ольги Большакової). Формувати вміння добирати слова-ознаки, закріплювати знання геометричних фігур, вміння  правильно зображувати об`єкт на аркуші,   розвивати творчість, фантазію, виховувати охайність, старанність, любов до тварин.

Матеріали та обладнання: робочий зошит - альбом “Мистецтво”, підручник «Мистецтво», гуаш; папір для штампування формат А5,   музичні додатки: українська народна пісня «Котику сіренький», музична фізкультхвилинка «Черепаха – аха - аха» або авторська фізкультхвилинка «Купимо, бабусю…» (автор Бейбудова О.І.)

Тип уроку: комбінований; інтегрований із предметами: музичне мистецтво, українська мова, я досліджую світ, математика.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. Емоційне введення до уроку.

  1. Робота з підручником. Гра-перевтілення «Моя улюблена тваринка»
    • У багатьох з нас є домашні улюбленці, найчастіше це коти і собаки, різні пташки.   Спробуйте уявити їх зараз. Візьміть на руки, погладьте, відчуйте їхнє тепло, м`якеньке хутро, які вони беззахисні. Почуйте,  як б`ється їхнє сердечко. А як тварини  реагують на вашу любов, турботу?  Які звуки ви почули у відповідь, щоб я зрозуміла, кого ви тримаєте в руках? (Діти видають звуки: мурчання котиків, скавчання, гавкіт собачок або цвірінькання пташечок)
    • Давайте пограємо в гру «Моя улюблена тваринка».  Уяви себе улюбленою тваринкою.   Порухайся, як вона.

   Спробуй заспівати її улюблену «пісеньку», за допомогою звуків наприклад, «Мяу, мяу, мяв» або    «Гав, гав, гав, гав, гав».

               D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\1-25-638.jpg

  •         Я  зрозуміла, як вони вас люблять і дякують за вашу турботу.
  1. Сприймання інтерпретація мистецтва за методикою «входження в картину» художників Джейн Медей «Кошенята», Едгарда Хунта « Пташиний двір»
    • А тепер давайте з вами поринемо у світ мистецтва і зробимо крок за раму картини. Уявіть, що ми з вами опинились в цих картинах, ст. 24 у підручнику. Що відбувається на першій картині? Де вони знаходяться ?
    •  

C:\Users\ПК\Desktop\для конспекту МИСТЕЦТВО\урок 6\1-24-638_cr.jpg 

 

 

 

 

 

  • Які відчуття охоплюють вас? Звуки? Запахи? Якими органами ми це відчуваємо?
  •         Уявіть себе котиком, за допомогою слів передайте характер тварин.
  •         Цю картину написала художниця Джейн Медей. Називається вона «Кошенята». Що ви відчуваєте, коли дивитесь на цю картину? (Веселий настрій, радість життя, радість спілкування) Познайомтесь із роботами цієї художниці. (Додаток 1)
  •         А що відбувається на другій картині? Де знаходяться тварини? Які між ними стосунки? (Любов, дружба, взаємодопомога). З чого це видно? Отже, між тваринами теж існує дружба, а вони в свою чергу потребують нашої турботи, допомоги та захисту.
  •         Якби ви могли перевтілитися у тваринку на цій картині, якою тваринкою ви хотіли б стати?
  •         Цю картину написав англійський художник – анімаліст Едгард Хунт. Пташиний двір. Давайте переглянемо декілька робіт Едгара Хунта. (Додаток 2)

 

  1. Слухання української народної пісеньки «Котику сіренький».
  •  Я знаю цікаву пісеньку про котика. Послухайте її і визначте характер цієї пісеньки. (Додаток 3) (Спокійна, колискова).
    1. Робота в зошиті – альбомі.
      • Поміркуй, що можна робити, слухаючи її? (Спати, розфарбовувати  малюночки, вишивати, словом спокійну роботу)
      • Спробуй рукою намалювати в повітрі лінію мелодії.

 

 

D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\Рисунок1_cr.jpg

 

 

Фізкультпауза- ритмівка
«Купимо, бабусю, ….»

  • Діти, ви любите своїх бабусь? У кого з вас бабуся живе в селі? Давайте зробимо бабусям  подарунки
  1. Купимо, бабусю, тобі курочку!
    Купимо, бабусю, тобі курочку!(Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)
    Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо  по колінах).
     
  2. Купимо, бабусю, тобі качечку!
    Купимо, бабусю, тобі качечку! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)

Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо  по колінах).

    

  1.  Купимо, бабусю, тобі індичатко!
    Купимо, бабусю, тобі індичатко! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно    співаємо)

Індичатко шалди-балди(трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо  по колінах).
 

  1. Купимо, бабусю, тобі поросятко!
    Купимо, бабусю, тобі поросятко! (Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)

Поросятко хрюки-хрюки (ручками біля носика показуємо п`ятачок)
Індичатко шалди-балди(трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`эднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо  по колінах).

 

  1. Купимо, бабусю, тобі ми телятко!
    Купимо, бабусю, тобі ми телятко!(Присідаємо, руки на поясі, ритмічно співаємо)

А телятко муки-муки,( Пальчиками на лобу показуємо ріжки)

Поросятко хрюки-хрюки (Ручками біля носика показуємо п`ятачок)
Індичатко шалди-балди(Трусимо плечима)
Качечка та-та-та-та (З`єднаними ручками показуємо, як пливе качечка)
Курочка по зернятках кудах-тах-тах. (Плескаємо  по колінах).

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми уроку. Оголошення цілей уроку. Підготовка до виконання роботи

Учитель

  1. Сьогодні ми намалюємо котика. Назвіть частини тіла котика. Які риси цієї тваринки вам найбільше подобаються?

                     D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\1-26-638_crн.jpgD:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\1-26-638_crмп.jpg             

  1.    Назвіть геометричні фігури в зображенні котика. Які фігури «заховались» у котику?

               D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\Рисунок1.jpg

ІІІ. Практична робота.

  1. Ознайомлення із технікою штампування
    • Чим ви зазвичай малюєте? (Олівці, пензлики, фломастери тощо)
    • А чи знаєте ви,  що можна малювати папером? Цей спосіб –  називається штампування. Візьміть в руки папір,  зімніть його і сформуйте з нього кульку. Давайте в повітрі намалюємо тулуб котика у формі овала, а тепер круг – це голова, домалюємо трикутнички – вушка і витягнуті овали – це лапи й хвіст. Цей спосіб надає нам можливість передати фактуру («нерівність») хутра тваринки, а саме, пухнастість.
  2. Розміщення аркуша. (Вертикальне чи горизонтальне?)

D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\images.jpgD:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\1-26-638.jpg

  • Котик сидить – аркуш вертикально, а якщо котик ляже?

Горизонтально.

  • Зображення повинно відповідати розміру аркуша.
  1. Поетапне виконання роботи учнями в альбомі.
    1.              Зручно візьміть паперову кульку в руку і вмочить в потрібний колір. Притискаючи кульку до аркуша, зобразіть тулуб у формі овала. Потім голову, хвостик лапки. А  вушка і мордочку ми допрацюємо за допомогою пензлика іншим кольором.

                                           D:\Disk_1\opasno\КОРОЛЕВ 2\ac dc\Inked14_LI.jpg

ІV. Презентація робіт учнів «Мої улюблені тварини».
(Коментар вчителя)

V. Підсумок уроку

- Якою технікою ми користувалися? (Технікою штампування).

- Які фігури ми використовували для зображенні котика?

- Як потрібно ставитись до друзів наших менших?

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 травня 2022
Переглядів
1803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку