Бейбудова Олена Іванівна, вчитель початкових класів, вища категорія, учитель-методист,Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
Черкаської міської ради
Черкаської області
Урок 8. Осінь
Образотворче мистецтво
Мета: формування комплексу ключових компетентностей:
вміння вчитися
загальнокультурну компетентність -
Предметної компетентності: ознайомити учнів із технікою малювання друкування (монотипія), з музичними творами композиторів В.Косенка, К.Меладзе, Ф.Шопена; розвивати спостережливість і допитливість за допомогою дослідів; творчість, фантазію, виховувати охайність і старанність.
Матеріали та обладнання: робочий зошит - альбом “Мистецтво”,підручник «Мистецтво», гуаш; сухе осіннє листя різних дерев, музичні додатки: листопад, вальс дощу, пісенька «Кап-кап», Н.Май, папір для досліду, ганчірки або серветки для рук.
Тип уроку: комбінований; інтегрований із предметами: музичне мистецтво, українська мова, я досліджую світ.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
- На уроці нас чекають дива: чудова музика, прекрасні картини, цікаві досліди й інтересна техніка «друкування» («монотипія»), яка приведе нас до несподіваного результату. Ви готові?
ІІ. Емоційне введення до уроку
Тітонька Осінь золотокоса пензлик взяла, фарби взяла.
Осінь у світ малювати пішла…
– Познач кольори і звуки осені.(Альбом)
-Які природні явища бувають восени? (Листопад, дощ, іній, вітер тощо) Послухайте одне з них. (Додаток 3)
- Що це? (Шурхіт листя )
- Давайте спробуємо відтворити ці звуки за допомогою досліду у повній тиші. (Зминаємо папір)
ІІ. Повідомлення теми уроку. Оголошення цілей уроку
Фізкультпауза (Пісня Н.Май «Кап-кап» Додаток 4)
ІІІ. Практична робота.
1). Розміщення аркуша. (Вертикальне чи горизонтальне?)
(Запропонувати дітям розмістити альбомний листок і композицію з листочків за власним бажанням)
ст.34 - підручник
2). Виконання роботи учнями. (Створюємо музичний фон. Додаток 5 «Осінній вальс»)
V. Підсумок уроку
- Яка буває музика? (Вокальна, інструментальна)
- З якими звуками та кольорами ми найчастіше зустрічаємося восени?
- Якою технікою малювання ми користувались? (Друкування, монотипія).
- Як людина повинна ставитись до природи? Чому? (Берегти, милуватися)