Урок "Однорідні члени речення" 8 клас

Про матеріал

Форма - урок-змагання,

Застосовані компетентності:

- спілкування держвною мовою;

- інформаційно-цифрова;

- уміня вчитися впродовж життя;

- загальнокультурна грамотність;

- соціальна й громадсьа.

.

Перегляд файлу

Мета: закріпити знання про вживання розділових знаків у реченнях з однорід­ними членами речення, вміння вирізняти в реченнях узагальнюючі слова при однорідних членах, прави­льно розставляти розділові знаки в таких реченнях, правильно інтонувати такі речення; розвивати активне мислення учнів, увагу, пам'ять, логічне мислення, збагачувати та уточнювати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок закріплення вивченого.

Форма проведення: урок - змагання

Обладнання: технічні засоби (телевізор, комп’ютер), запис музики П.Чайковського «Пори року», картки для роботи з текстом та з реченнями для гри «Коректор», підручник.

ХІД УРОКУ

І. Оргмомент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Визначення учнями мети уроку та очікувальних результатів.
  3. «Поетична хвилинка».

Під музику Чайковського у виконанні учениці звучить вірш «Осінь» .

  1. Слово вчителя.

Так, щойно минула золота осінь, за календарем наступила зима-чарівниця, на її зміну прийде зеленокоса весна, яка приведе за собою красне літечко. Одна пора року змінює іншу. Але кожна прекрасна по-своєму, адже несе в собі безліч сюрпризів. І щоразу природа виявляє себе з нового боку, демонструючи все краще, що є і восени, і взимку, і навесні, і влітку. Тому девізом нашого уроку стануть слова: «Краще полотен  усіх Левітана природа рідного краю».

Але урок ми сьогодні проведемо у формі змагання. А так як зима, як я вже наголосила, настала лише за календарем, тобто осінь не хоче поступитися їй місцем, ще бореться з нею, то і наші команди я пропоную назвати «Осінь» і «Зима». Тож починаймо?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Слово вчителя.

На одному з минулих уроків вам було запропоновано випереджальне завдання: провести узагальнення з теми «Розділові знаки при у реченнях з однорідними членами речення» та, використовуючи  метод програми «Intel»,  підготувати презентацію своєї роботи.

Презентація роботи

ІV. Формування навчальних умінь і навичок учнів.

  1. Слово вчителя.

Так як ми сьогодні вже заговорили про природу, то, напевне, давайте прослухаємо прогноз погоди на сьогодні, зокрема, яка вона буде у нас на уроці?

 

Мініатюра-жарт «Прогноз погоди в школі №52 »

 

У четвер в школі очікується сонячна ясна погода.

Щоправда, на першому поверсі легкий землетрус від біганини учнів молодших класів. Найбільше постражда­ють учителі від радісних викриків, гамору. Рятівни­ками будуть чергові.

На другому й третьому  поверхах буде мінлива хмарність з про­ясненнями при появі директора.

На нашому уроці з приходом учителя очікуєть­ся сонячна і тепла погода. Під час

уроку української мови в нашому  кабінеті буде дванадцятибальний шквал оцінок.

А який же прогноз погоди без рекламної паузи? Отже, реклама на нашому уроці!

Реклама

Тобі подобається журчання весняного струмка? А коли у зеленому гаю співають пташки? А коли зву­чить чарівна музика? Подобається тобі, коли весня­ний ліс нагадує барвисту веселку? Усю красу природи можна по­рівняти з красою української мови, бо вона одна з наймелодійніших, найкрасивіших у світі. Друже, пізнай красу рідного слова, люби свою Вітчизну, пишайся нашою чаруючою мовою.

  1. Розминка

                   Аукціон «Прислів’я та приказки»                                      3 бали

Один представник від команди читає прислів’я, а інша команда пояснює розділові знаки.

  1. Конкурс кмітливих                                                                                       5 балів

По одному представнику від кожної команди працює біля дошки (синтаксичний розбір речення)

«Осінь»:

Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий вирій попливло.

Розібрати за будовою слово літечко.

«Зима»:

Зимонька-снігуронька величаво пройшлась по своїм володінням, хати, дерева, поля дбайливо накрила білою ковдрою та задоволено всміхнулась.

 Розібрати за будовою слово зимонька.

  1. Конкурс «Сам собі коректор»                                                                        3 бали

Кожне з поданих речень побудоване неправильно. Знайдіть помилки й виправте їх.

1. Харків'яни й робітники вийшли на впорядку­вання міста. 2. Мені подобаються пригодницькі кіно­фільми і слухати класичну музику. 3. На городі вліт­ку ростуть гарбузи, кавуни, буряки, овочі, картопля, морква, горох. 4. Фабрика освоїла випуск дитячого, жіночого й вовняного одягу.5. Народ не тільки творить матеріальні цінності, а й скарби культури. 6.Керівники делегації відвідали Женеву й Вашингтон, Великобританію й Китай.7. На півдні вже достигають солодкі апельсини й лимони.

 

5. Робота з текстом.                                                                                              5 балів

Розставити розділові знаки (текст подаю без їх вилучення), з’ясувати лексичне значення виділених слів. Визначити тему, основну думку, стиль, тип мовлення

Від тебе все: і хліб, і весен перший цвіт, і світлий обрій, і кри­ниця чиста, і серця жар, і мрій стрімкий політ, і за селом стежина серед жита. Від тебе все: і подих віщої грози, і даль доріг, і ранні в небі зорі, і щем гіркий болючої сльози, коли бувала ти в тяжкому горі. Прибуде сили й щастя з джерела, яке ми Україною назвали. Тому й шумлять у мене два крила, найважчі не лякають перевали. Від тебе все...

                                                                                                      (Д. Луценко.)

 

6. Гра «Перекладач»                                                                                            5 балів               

Перекласти українською мовою, розставити розділові знаки (текст подаю без їх вилучення).

1. И дождь, и туман, и тушь — все это переметалось между собой (В. Арсеньев). 2. Вы что больше любите: лес или море? (В. Солоухин). 3. Простые вещи доставляют наслаждение: кружка молока, белый хлеб, ветер, вздувающий занавески на окнах (К. Паустовский). 4. Здесь, кроме дубов, растут: черная и белая береза, китайский ясень, орех, клен, пихта, пробковое дере­во, тис,  акація, осина и липа (В. Арсеньєв).

 

7. Творча робота.                                                                                                 5 балів

Кожна команда подумки пройдеться вулицями рідного селища, уважно придивиться до природного середовища, поспілкується з мешканцями селища, а те, що побачите чи почуєте на тему екології, висловіть у декількох реченнях, використавши однорідні члени речення.

V. Підсумок уроку.

1. Підведення підсумків змагання

2. Оцінювання та взаємооцінювання учнів.

VІ. Рефлексія уроку.

  1. Визначення досягнутих результатів.
  2. Самооцінка учнів роботи на уроці.

 

Картка самооцінки роботи на уроці

Дата____________Прізвище_________________________________

____________

№ п/п

Як я працював на уроці

Коментар учня

Оцінка

1

Я повторив раніше вивчений матеріал

 

 

2

Я висловлював нові ідеї

 

 

3

Я плідно працював у групі, виконував письмові вправи

 

 

4

Зможу скласти узагальнюючу розпо­відь із наведенням прикладів

 

 

5

Настрій на уроці, мої очікування

 

 

 

VІІ. Домашня робота.

Повторити #9 – 10, гр. Авпр 143;

                                   гр. Б скласти твір-мініатюру «Краса і велич рідної природи», використовуючи однорідні члени речення.

doc
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
4702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку