28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Олена Пчілка "Діброва смутная вже листячко ронила"

Про матеріал
Дана розробка допоможе поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки, вдосконалити навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчить аналізувати прочитане; сприятиме розвитку зв'язного мовлення, образного мислення, творчої уяви, виховуванню любові до природи, поетичного слова.
Перегляд файлу

Тема. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила»

Мета. Поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати любов до природи, поетичного слова.

Обладнання: портрети Олени Пчілки, твори поетеси, матеріали для роботи в парах ,відео записи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Ось  дзвінок  пролунав

Дзвінко  пісню  заспівав

Ну, а  ми  часу  не гаймо

Урок  читання  починаймо

Усміхніться  всім  навколо

Небу, сонцю, добрим   людям

І  тоді  обов’язково

Наш  урок  цікавим  буде!

                                    Сідаємо рівненько,

Будемо працювати.

Правильно, швидко

і виразно читати.

  1. Мовленнєва розминка.
    1.          Робота над скоромокою.

Під горою хвойний ліс ,за горою хитрий лис.

(промовити разом з вчителем декілька разів).

  1.            Гра "Заміни вислів одним словом".   

Учні читають на дошці вислови і добирають слово, яке б його замінило.

                                                             з громом і блискавкою — ... (гроза).

                    Дощ                                дуже сильний — ... (злива).

                                                             дуже дрібний, густий — ... (мряка).

  1.            Читання слів-анаграм. 

  Прочитайте, як говорять про дощ.

ібнийдр        (дрібний)                           ийвкасал         (ласкавий)

бийнгри       (грибний)                          зорийпро         (прозорий)

ийпартов    (раптовий)                        псліий                (сліпий)

Які ще назви дощу знаєте?

  1. Перевірка домашнього завдання.
    1.          Робота в групах. Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом опрацьованого розділу.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву.(Поетична збірка).

Відкриває поетичну збірку відома письменниця ,псевдонім ,якої означає пестливу назву комахи-трудівниці.(Учні дають відповідь)

Що таке псевдонім? (Відповіді учнів)

  1. Робота над новим матеріалом.
    1.          Самостійне читання учнями біографічної довідки.
  • Яке справжнє прізвище Олени Пчілки?
  • Що вона писала для дітей?
  • Яку відому доньку виховала Олена Пчілка?
    1.          Фізкультхвилинка
    2.          Опрацювання вірша Олени Пчілки
      1.    Виразне читання вірша вчителем.
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Що найбільше запам’яталося?
    1.    Словникова робота.

Діброва — ліс, у якому переважає дуб.

Лишати — тут: розквітати.

Най — нехай, хай.

Багряниця — тут: багряне листя.

Зголосила — тут: заплакала.

Вінець — прикраса, яку носили на голові

  1.    Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша .
  2.    Виразне читання вірша учнями.
  3.    Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
  • Чому діброва засумувала?
  • Як про це говориться у вірші?
  • Про що діброва просить зиму? Як вона до неї звертається?
  • Прочитайте рядки, які свідчать про те, що зима відступила.
  • Який пейзаж змалювала письменниця?
    1.          Робота над картиною Василя Полєнова «Ранній сніг»
  • Розгляньте картину Василя Полєнова «Ранній сніг» (с. 111).
  • Що художник зобразив на картині?
  • Які фарби обрав?
  • Який настрій вони створюють?
  • Чи можна описати картину рядками з вірша?
    1.          Вправа «Кольорова образність» .
  • В яких кольорах ви бачите зміст цього вірша ? Відшукайте у своєму серці найкращі кольорові слова і спробуйте за допомогою цих кольорів намалювати його-  навпроти рядочків зафабуйте клітинки своіми кольорами.
  1. Підсумок уроку.
    1.          Гра «Закінчи речення»
  • Сьогодні  на уроці  я вчився…
  • Найбільше мені сподобалось…
  1. Домашнє завдання.
  • Дібрати заголовок до вірша Олени Пчілки
  • Підготуватись до виразного читання

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку