Тема уроку: Види та властивості тканин. Прийоми різання тканини. Види ручних швів.
Мета уроку: ознайомити учнів з видами та властивостями тканини, інструментами і пристосуваннями, необхідними при роботі з тканиною, прийомами безпечної роботи із ними; вивчити види ручних швів,навчити правильної організації робочого місця під час роботи з тканиною;
розвиваюча: розвивати творчу уяву, фантазію, охайність;
виховна: виховувати мотивацію до навчальної діяльності.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ножиці, тканини, голка, нитки
Хід уроку:
1. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності до заняття
2. Актуалізація опорних знань.
- Діти, а чи знаєте ви, яку одежу мали найперші люди багато-багато років тому?
- Що вони використовували як одежу? (шкіру тварин).
- Але проходили роки і люди навчилися виготовляти тканину, з якої виготовляють різноманітний одяг, взуття та багато іншого.
— Сьогодні на занятті ми будемо вивчати різновиди тканин та види ручних швів. Згадаємо види та властивості тканини та прийоми різання тканини.
3. Вивчення нового навчального матеріалу.
- Волокна, в свою чергу, можуть бути натуральними та хімічними. Будь-яка тканина має два боки: лицьову і виворітну. На лицьовому боці рисунок більш виразний та яскравий, а на виворітньому – блідий та розмитий.
- Чи однакові всі тканини? Ні. Бо всі вони мають різні властивості та виконують різну функцію.
- Які ви знаєте властивості тканин? (Товщина, ширина, довжина, щільність, міцність, зминальність, м’якість, блиск).
- Чи знаєте ви, які існують види тканин? (демонструю таблицю).
- Тканина — виріб, одержаний на ткацькому верстаті шляхом переплетення ниток. Тканини відрізняються між собою за кольором, блиском, прозорістю. Тканини мають розмір: товщину, довжину, ширину. Вони по-різному пропускають повітря та вбирають вологу, розриваються, зминаються та утворюють складки..
- Як ви думаєте а що таке тканина? (Тканина – виріб, одержаний на ткацькому верстаті шляхом переплетення ниток).
- А знаєте ви, як визначити лицьовий та виворітний боки тканини? Є всього 5 ознак, за якими можна це визначити.
Види тканин.
Тканини бувають натуральні або штучні (синтетичні).
Фізкультхвилинка
Ми з вами вже дізналися які види тканин існують а тепер давайте дізнаємося які види ручних вів існують. Для цього нам потрібно розглянути інструкційні картки.
Добре на сьогоднішньому занятті ми з вами навчимося працювати з такими видами ручних швів «Вперед голку» та «Назад голку». Розгляньмо уважно інструкційну картку. Як саме виконуються ці шви
4. Повторення правил техніки безпеки.
- Як потрібно працювати з ножицями, голкою?
5.Практична робота.
Діти виконують зразки ручних швів.
6. Підсумок заняття.
- Що ми сьогодні виготовляли?
- Що вам найбільше вдалося? Із виготовленням яких елементів виникали труднощі?
- Ви всі молодці, гарно впорались із завданням, ваші роботи охайно виконані, ви проявили творчість
Діти демонструють свої зразки.
Прибирання робочих місць
Інструкційна картка №1
Вставляння нитки в голку
Інструкційна картка №2
Зав`язування вузлика
Інструкційна картка №3
Закріплення шва (закріпка)
Інструкційна картка №4
Технологія виконання шва «уперед голку», або прокладний
Інструкційна картка №5
Технологія виконання шва «петельний»
Інший варіант виконання петельного шва:
Інструкційна картка №6
Технологія виконання шва «тамбурний»
Інструкційна картка №7
Технологія виконання шва «стебловий»
Інструкційна картка №8
Технологія виконання шва «козлик», або «курячий брід», або
«оксамитовий»
Інструкційна картка №9
Технологія виконання шва «верхоплут», або «вісімка»