Урок "Павло Тичина - майстер пейзажної лірики"

Про матеріал

План-конспект уроку присвячений вивченню життя та творчості Павла Тичини. Конспект уроку має поетапне планування. Кожен етап уроку сприяє засвоєнню учнями нового матеріалу. У конспекті розглядаються короткі відомості з біографії поета, огляд творчості Павла Тичини та робота зі словником літературознавчих термінів.

Перегляд файлу

План-конспект уроку

Тема: Павло Тичина – майстер пейзажної лірики.

Мета: ознайомити учнів з поезією Павла Тичини; розвивати абстрактне мислення та уяву дітей; виховувати любов до природи,  Батьківщини та української літератури. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Засоби навчання: підручник, портрет П. Тичини, ілюстрації природи.

Словник: епітет.

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Гра «Доповни речення».
  • Моя найулюбленіша пора року – це …
  • Коли я буваю на природі, то відчуваю…
  • Мені подобаються такі квіти…
  1. Учитель демонструє ілюстрації природи.
  • Що зображено на картинах?
  • Які емоції у вас виникають, коли ви розглядаєте ці картини?
  1. Гра «Подаруй добре слово».

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Природа – це джерело натхнення для багатьох письменників та поетів.

Павло Григорович Тичина дуже любив природу та свій рідній край. І ця любов розлилася чарівним словом у його поезії. Саме з цим автором і з його мелодійною лірикою ми сьогодні познайомимося.

IV. Опрацювання теми уроку.

1. Учитель  розповідає про Павла Тичину.

Павло Григорович Тичина народився 23 січня 1891 р. в с. Пісках на Чернігівщині. Рідний край поета – це край з неймовірно мальовничими пейзажами. Квіти й дерева, птахи й тварин – усе зливається в чарівну та гармонійну музику природи, яку Павло вже змалку навчився слухати.

З дитинства Павло Григорович мав чудовий музичний слух та дзвінкий голос. Батько поета, який був сільським дяком, став для свого сина першим учителем музики.  У 9 років Павло співав у церковному хорі.

Любов до музики та природи Тичина проніс крізь все життя, саме тому його поезію називають музикальною.  Першу збірку віршів Павло Григорович назвав «Сонячні кларнети» (кларнет – музичний інструмент).

Крім того, поет знав близько 15 мов. Павло Тичина був дуже обдарованою й талановитою людиною, проте саме поезія стала справою його життя!

2. Учитель демонструє портретні фото Павла Тичини.

3. Виразне читання поезії «Блакить мою душу обвіяла»

4. Бесіда за прочитаним.

  • Про що розповідається в цьому вірші?
  • Яким настроєм наповнена ця поезія?
  • Як ви розумієте слово маюють?

5. Робота зі словником.

Епітет – це художнє означення, яке вживається для образності мови й виразності предмета чи явища: золоте сонце, золоті руки, сріблястий дощ, ясні зорі.

Метафора –  це слова чи словосполучення, що вживаються в переносному значенні: перешіптуються листочки, сміється душа, реве ріка.

6. Гра «Утвори епітет»

Небо - (прозоре, чисте, безкрає);

душа…;

погляд...

7. Прочитайте виразно вірш «Гаї шумлять» та знайдіть в ньому метафори.

 

 

 

V. Узагальнення знань.

- Я дізнався…

- Я навчився…

- Мені сподобалося…

- Хочу дізнатися про… 

VI. Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять один з віршів П. Тичини (на вибір).

 

docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
2894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку