Урок "Перетин прямих. Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння виразів за довжиною. Креслення відрізків."

Про матеріал
Урок з математики. 1 клас. Ознайомити учнів з відрізком, точкою, променем; вчити порівнювати відрізки «на око»; формувати розуміння судження: точка належить прямій; пряма проходить через точку; вправляти у розв'язанні прикладів на додавання; розвивати мислення; виховувати старанність;
Перегляд файлу

Предмет: Математика

Клас: 1

Тема: Перетин прямих. Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння виразів за довжиною. Креслення відрізків. Відповідність кількості об'єктів числу.

Мета: Ознайомити учнів з відрізком, точкою, променем; вчити порівнювати відрізки «на око»; формувати розуміння судження: точка належить прямій; пряма проходить через  точку; вправляти у розв'язанні прикладів на додавання; розвивати мислення; виховувати старанність;

Хід уроку

І Організація класу

Пролунав і стих дзвінок.

Починаємо урок!

Всі за парти посідайте,

Працювати починайте!

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Кольоротерапія

- Підніміть той кружечок, який  у вас настрій на початку уроку

Жовтий – хороший настрій

Сірий – поганий настрій

2. Гра «День ніч»

На дошці висять предмети. Ніч – очі закрили ( вчитель забирає предмет), день – учні відкривають очі і шукають предмет якого не вистачає. 

3. Гра  «Знайди пропущене число»

1…..3 4 …. 6 ….                              ….2 3…. 5….7

4. Складання, розв'язування, читання прикладів

Допоможіть білочці скласти приклади на додавання
http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/11/117/373/117373449_58.jpg 

http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG      http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG

http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG          http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG

http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG        http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG

http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG           http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG

 

5. Математичний диктант

(Один учень біля дошки )

2, 3, 4, 6, 5, 1, 7

6. Каліграфічна хвилинка

http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG           http://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPGhttp://www.fotosnova.ru/gallery/art/gallery_pavelmoscow_DSC00976.JPG

Складіть приклад на додавання і відповідь запишіть каліграфічно.

 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами дізнаємось багато цікавого та нового. Дізнаємось, що таке відрізок, точка, промінь.

 

ІV Ознайомлення з новим матеріалом

1. - Подивіться на дошку. Як можна назвати одним словом ці фігури?

 

 

 

 

- Назвіть їх.

- Чи можна замкнути пряму лінію?

2. Пояснення

Вчитель малює пряму на папері

- Вся пряма помістилась на дошці?

- Пряму можна продовжувати в обидва боки нескінченно.

- А тут же бігла по прямій курочка й розсипала зернята

http://parnasse.ru/images/photos/medium/5a8303fce8089bf9f44c4243ef367f91.jpg

- На що вони схожі?

- Через точку проводимо кілька прямих ліній. Тоді кажуть «Прямі перетинаються в одній точці»

- Одні точки належать прямій лінії, а інші – не належать.

Фізкультхвилинка

Плів павутинку павучок

Та заболів у нього бочок.

Станем разом на хвилинку –

Проведем фізкультхвилинку.

Руки вгору, руки вниз

В ліво, в право повернись

Сіли, встали

Сіли, встали

Кошенята пострибали

У долоньки заплескали

І за парти посідали.

3. Робота з підручником ( с. 31)

- На якому малюнку показано перетин прямих? Скільки точок позначено на прямій праворуч? Скільки точок позначено поза прямою? Скільки всіх точок позначено?

4. Ознайомлення і поняттям «Відрізок», «промінь»

- Якщо дві точки з'єднати частиною прямої, то отримаємо відрізок. Ці точки називаються кінцями відрізка.

Відрізок – це частина прямої лінії, яка з обох боків обмежена точками.

- Якщо частину прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою, це буде промінь.

Промінь – це частина прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою.

На дошці гострий кут, прямий, тупий

 

 

 

 

- Такі фігури називаються кутами. Вони утворені за допомогою двох променів, що мають спільний початок.

V Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником

2. Робота в зошиті

3. Бесіда

- Як називається пряма, кінці якої позначені точками?

Як називається пряма, яка тільки з одного боку обмежена точкою?

4. Порівняння відрізків за довжиною

Розгляньте відрізки

- Скільки всього відрізків?

- Скільки відрізків однакової довжини?

- Який найкоротший?

- Найдовший?

VІ Підсумок уроку. Рефлексія

Гра «Квітка засвоєння»

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки

Зелені – все зрозуміло

Жовті – зрозуміло наполовину

Червоні – нічого не зрозуміло

- Чи сподобався вам урок? Якщо – так, підніміть кружечки, якщо – ні, трикутники

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку