Урок " Тема. Таблиця множення числа 9. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач на суму двох добутків."

Про матеріал
Розробка уроку математики на вивчення таблиці множення числа 9. В даній розробці зібрано матеріали для вивчення та засвоєння таблиць множення чисел. Показано декілька методів для швидкого вивчення таблиці множення числа 9.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема. Таблиця множення числа 9. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач на суму двох добутків.

Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів із таблицею множення числа 9; формувати вміння записувати розв'язання задач двома способами, обчислювати периметр трикутника; вдосконалювати навички розв'язання прикладів і задач, використовуючи знання таблиці множення і ділення; виховувати уважність.

Обладнання: таблиця множення числа 9, картки з ілюстраціями предметів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Встали діти всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Тож часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 138, завдання 924; 925)

Завдання 924

— На скільки років син молодший від батька?

Завдання 925

— Прочитайте шукані числа.

 2. Усна лічба

1) Математична естафета «Знайди пару».

Грають три команди (ряди).

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image116.jpg

 

— З’єднайте стрілками приклади з відповідями.

 3. Математичний диктант

• Ділене — 40, дільник — 8. Знайдіть частку.

• Місткість бочки 72 л, а відра — у 8 разів менше. Запишіть місткість відра.

• У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг в кожного. Скільки використали ящиків?

• Вихователька роздала порівну 56 цукерок семи дітям. Скільки цукерок отримала кожна дитина?

• Вартість чотирьох м’ячів 32 грн. Скільки потрібно заплатити за один такий м’яч?

Відповіді: 5; 9; 8; 8; 8.

 4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

9; 19; 29; ...; ...; 59; ...; ...; ...; 99.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Дорогі, діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми вирушаємо з вами до країни Уявляндії, де будемо придумувати небувалі історії вже з відомими нам героями.
  • Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 9.

 IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 138-139)

Завдання 926. Письмове виконання завдання

Учні додають числа, а потім замінюють додавання множенням.

— Як ви розумієте дію множення? (Це сума однакових доданків.)

Завдання 927. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 9.

— Як утворюється кожна наступна відповідь? (До попередньої відповіді додається 9.)

За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.

Гра «Подорож до країни Уявляндії».

«Уявіть собі!»:

     1 - Буратіно

                       2 – лебідь

                       3 -  верблюд

                       4 - стілець

                       5 -  яблуко

                       6 -  чайник

                       7 -  прапорець

                       8 -  окуляри

                       9 -  кит фонтан

     0 – бублик

9*2=18  Лебідь(2) до кита(9) підплив, Буратіно(1) окуляри(8) начепив.

9*3=27 До кита(9) верблюд(3) пішов, лебедя(2) з прапорцем(7) знайшов

9*4=36 Кит(9) із стільчиком(4) гуляв, верблюда(3) з чайником(6) гукав.

9*5=45 Кит(9) із яблуком(5) пливе, стільця(4) з яблуком(5) наздожене.

9*6=54 Кит(9) із чайником(6) гуляв, яблуко(5) з стільцем(4) шукав.

9*7=63 Кит(9) з прапорцем(7) ниряв, чайник(6) верблюда(3) шукав.

9*8=72 Кит(9) окуляри(8) надягнув, прапорець(7) у лебедя(2) смикнув.

9*9=81 Кит(9) з китом(9) ниряли, окуляри(8) для Буратіно(1) шукали.

— Подивіться уважно на таблицю. Які випадки множення 9 нам уже знайомі, а які — ні? Відповідь обґрунтуйте!

Запам’ятай!

9 ∙ 9 = 81.

Завдання 928. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 9

Завдання 929

Учні розв’язують задачу виразом під керівництвом учителя.

9 ∙ 3 + 6 = 33 (кв.)

Після цього учні відповідають на питання: «На скільки квіток менше у більшій вазі?».

Завдання 930

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

На друге питання до задачі: «На скільки кілограмів більше зібрали з третього куща, ніж із першого?» учні відповідають двома способами. (13 - 8 = 5; 3 + 2 = 5)

Завдання 931

Учні називають, які сторони трикутника АВС перетинає пряма КМ. Вимірюють довжини сторін АВ і СВ та порівнюють їх. Один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр трикутника АВС.

 2. Фізкультхвилинка

 V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Розв'язування логічних задач

 1) Завдання 932*.

Із чотирьох однакових квадратів склали один великий. Знайди його периметр, якщо периметр малого квадрата 8 см. Накресліть великий і один малий квадрати.

Розв’язання

8 : 4 = 2 (см) сторона малого квадрата

2 ∙ 2 = 4 (см)  сторона великого квадрата

4 ∙ 4 = 16 (см)  периметр великого квадрата

2) «Дивні числа».

— Число 9 — загадкове і дивне. Також незвичайна і таблиця множення числа 9.

Давайте поспостерігаємо! Відтворіть таблицю множення числа 9.

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image117.jpg

 

Висновок: сума цифр добутку числа 9 дорівнює дев’яти. — Не менш дивує і наступна закономірність:

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image118.jpg

Висновок: якщо в перших чотирьох відповідях цифри поміняти місцями, то отримаємо чотири інші відповіді таблиці.

— Ось яке дивне число 9!

 VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Що  нового  дізналися  на  уроці?  (  Склали  і  вивчили  таблицю  множення числа 9).

-Для  чого  ми  це  робили? (Щоб  швидко  рахувати  і  раціонально  використовувати  час  на  уроці.)

-Що  допомогло  вам  швидко  запам'ятати  таблицю?

-Який  настрій  у  вас  після  уроку?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Розкажіть батькам небувалі історії кита.

С. 139, завдання 933; 934.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку