на уроці повторюється матеріал 9 класу по темі "Перетворення графіків функцій" та застосовується для розвязування задач 11 класу в форматі завдань ЗНО
Тема уроку: Побудова графіків функцій і рівнянь за допомогою геометричних перетворень
Предметна компетентність:
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Соціальна компетентність
Громадянська компетентність
Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність»:
Тип уроку: Урок повторення знань, умінь та навичок.
Обладнання: мультимедійний проектор; презентація; картки самоконтролю, опорний конспект.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
II. Повідомлення теми. Постановка мети (слайд 1)
III.Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)
Розглянемо зображення мосту. В конструкції цієї інженерної споруди використані елементи у вигляді графіків відомих елементарних функцій: прямі лінії, параболи, гіперболи. Саме такі форми, за інженерними розрахунками, забезпечують міцність і надійність цієї споруди. В сучасній математиці вивченню функцій приділяється особлива увага, адже за їх допомогою можна змоделювати явища, які відбуваються в природі, на виробництві та в суспільстві. Побудова графіків значно полегшує процес вивчення функцій. Спробуємо навчитись будувати графіки деяких функцій швидко і легко.
IV.Актуалізація опорних знань.
V. Повторення знань даної теми за 9 клас
Вправа «Визнач положення параболи» (слайд 11-20)
VI.Відпрацювання вмінь і навичок
Математичне лото(слайд 21)
Вправа: «Встанови відповідність»: поставити у відповідність до кожного графіка аналітичний запис відповідної функції
Практичне завдання (слайд 23)
Робота в групах з завданнями ЗНО (додаток А) на 10 хв (Скористайтеся опорними конспектами (додаток Б))
VIІ.Підсумок роботи
Чи була досягнута зазначена мета уроку?
Чи сподобався вам урок? Чому?
Ваші пропозиції щодо подальшої співпраці.
VIІІ. Домашнє завдання §2 підручник 9 класу(слайд 28)
https://uk.wikipedia.org/wiki/ перетворення графіків функцій
Додаток А
С. 64 №24
С.8 №26
Додаток Б
На рисунках, поданих нижче, наведені ескізи розміщення параболи на
координатній площині в деяких випадках.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Коефіцієнт а - вітки вгору чи вниз,
в – визначається з знаку вершини параболи по Ох,
с – знак перетину вісі Оу