Урок "Перетворення графіків функцій"

Про матеріал

на уроці повторюється матеріал 9 класу по темі "Перетворення графіків функцій" та застосовується для розвязування задач 11 класу в форматі завдань ЗНО

Перегляд файлу

Тема уроку: Побудова графіків функцій і рівнянь за допомогою геометричних перетворень

 

Предметна компетентність:

  • удосконалювати навички перетворення графіків функцій та побудови графіків функцій з використанням перетворень графіків;
  • вчитися розпізнавати функцію за її графіком;

Інформаційно-комунікаційна компетентність

  • впровадження інформаційно - компютерних технологій навчання;
  • залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації;
  • удосконалення вмінь використовувати додаткову літературу, складати схеми, таблиці;

Соціальна компетентність

  • використання групових, парних, колективних форм організації навчальної діяльності;
  • упровадження технологій і методів навчання, що сприяють формуванню правильної оцінки і самооцінки, умінь застосовувати власний досвід, адаптуватися до змін.

Громадянська компетентність

  • вчити учнів аргументовано доводити власну точку зору.

Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність»:

  • виховувати увагу, активність, естетичний смак, почуття єдності та відповідальності за спільну справу.

Тип уроку: Урок повторення знань, умінь та навичок.

Обладнання: мультимедійний проектор; презентація; картки самоконтролю, опорний конспект.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми. Постановка мети (слайд 1)

III.Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)

Розглянемо зображення мосту. В конструкції цієї інженерної споруди використані елементи у вигляді графіків відомих елементарних функцій: прямі лінії, параболи, гіперболи. Саме такі форми, за інженерними розрахунками, забезпечують міцність і надійність цієї споруди. В сучасній математиці вивченню функцій приділяється особлива увага, адже за їх допомогою можна змоделювати явища, які відбуваються в природі, на виробництві та в суспільстві. Побудова графіків значно полегшує процес вивчення функцій. Спробуємо навчитись будувати графіки деяких функцій швидко і легко.

IV.Актуалізація опорних знань.

  1. Бліц опитування (слайд 3)
  2. Вправа “Мікрофон”(слайд 4)
  3. Оголошення мети  уроку(слайд 5)

V. Повторення  знань даної теми за 9 клас

  1. Симетрія відносно осі Ох. (слайд 7)
  2. Паралельне перенесення вздовж осі ординат(слайд 8)
  3. Паралельне перенесення вздовж осі абсцис(слайд 9)
  4. Модуль в квадратичній функції. (слайд 10)

Вправа «Визнач положення параболи» (слайд 11-20)

VI.Відпрацювання вмінь і навичок

Математичне лото(слайд 21)

 Вправа: «Встанови відповідність»: поставити у відповідність до кожного графіка аналітичний запис відповідної функції

Практичне завдання (слайд 23)

Робота в групах з завданнями ЗНО (додаток А) на 10 хв (Скористайтеся опорними конспектами (додаток Б))

VIІ.Підсумок роботи

  1. Оцінювання роботи: перевірка відповідей на екрані(слайд 24-25)
  2. Рефлексія: (слайд 26)

Чи була досягнута зазначена мета уроку?

Чи сподобався вам урок? Чому?

Ваші пропозиції щодо подальшої співпраці.

  1. «Нехай ця парабола - парасолька захищає вас від всяких негараздів» (слайд 27)

VIІІ. Домашнє завдання §2 підручник 9 класу(слайд 28)

https://uk.wikipedia.org/wiki/ перетворення графіків функцій

 

 

 

 

 

Додаток А

 

                                     С. 64 №24

                           С.8 №26

Додаток Б

На рисунках, поданих нижче, наведені ескізи розміщення параболи на

 координатній площині в деяких випадках.

Квадратична функція   Функції та графіки

Квадратична функція   Функції та графіки

Квадратична функція   Функції та графіки

Квадратична функція   Функції та графіки

Квадратична функція   Функції та графіки

Квадратична функція   Функції та графіки

 Коефіцієнт а -  вітки вгору чи вниз,

                   в – визначається з знаку вершини параболи по Ох,

                  с – знак перетину вісі Оу

 

 

docx
До підручника
Алгебра (академічний, профільний рівень) 11 клас (Нелін Є.П., Долгова О.Є.)
До уроку
§ 27. Рівняння, нерівності та їх системи. Узагальнення й систематизація
Додано
26 березня 2018
Переглядів
3836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку