урок "Пейзаж у графіці. Фантастичний пейзаж"

Про матеріал
Навчальна: закріплення знань учнів про живопис та його жанри; ознайомлення з нетрадиційними техніками малювання в образотворчому мистецтві. Розвивальна: розвивати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості фантастичної композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати дрібну моторику рук. Виховна: Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості, інтерес до мистецтва, виховувати акуратність під час роботи з фарбами.
Перегляд файлу

Відкритий урок.

Тема уроку: Фантастичний пейзаж

Мета:

Навчальна: закріплення знань учнів про живопис та його жанри; ознайомлення з нетрадиційними техніками малювання в образотворчому мистецтві.

Розвивальна: розвивати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості фантастичної композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати дрібну моторику рук.

Виховна: Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості, інтерес до мистецтва, виховувати акуратність під час роботи з фарбами.

Форма проведення: подорож гра із виконанням творчого майстер-класу.

Тип уроку: комбінований урок.

Матеріали та інструменти: Зразки готових робіт в техніці гратаж; заготовлена основа під цю техніку, зубочистки, паперові або вологі серветки.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (1 хв.)

Завзяті майстри та майстрині, прийшли на урок.

Працювати старанно будемо,

Своїми шедеврами всіх здивуємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. (2-3 хв)

Сьогодні на уроці чарівний світ мистецтва продовжує відчиняти вам свої двері. Давайте увійдемо в них! На нас чекає цікава подорож. Давайте уявимо себе космонавтами дослідниками. Наша команда дослідників стартує у подорожі  на іншу планету

 Гра «Продовж речення»

1.Ось наш корабель приземлився, ми ступивши на планету побачили - пейзаж.

2. Слово французьке, яке можна перекласти як «рід» - Жанр

3. Жанрами образотворчого мистецтва є – натюрморт, портрет, пейзаж, анімалістичний, побутовий, історичний, батальний.

4. Види пейзажу – Міський, сільський, морський (морена), парковий, індустріальний, архітектурний.

ІІІ. Оголошення теми уроку (1-2 хв).

Бачим ліс, галявину ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захопило подих аж

Як побачили …(Пейзаж)

Головним змістом зображення стала природа. Пейзажний живопис дуже різноманітний.

Які є види пейзажу?

Різновиди пейзажу: гірський, сільський, міський, промисловий, морський, фантастичний, архітектурний, настроєвий.

А скажіть буд ласка, за допомогою чого дивлячись на намальований пейзаж можна вгадати настрій художника?(відповіді учнів)

Тож підсумовуючи все вами сказане ми можемо зробити висновок, що настрій передається за допомогою кольору.

Напевне ви вже здогадались, що тема нашого уроку – пейзаж. Але пейзаж не звичайний, а…фантастичний, тож наша мандрівка на іншу планету продовжується.

ІV. Практична діяльність учнів

Слово вчителя.

Ознайомлення з творчістю художників - фантастів

Вадим Дрьомов

 

http://souzt.ru/wp-content/uploads/2008/06/dremov.jpg

 

Московський художник. Народився в 1957 р. Член спілки художників Росії. Працює в жанрі «фентезі» з елементами сюрреалізму. На його картинах гра на межі реального світу і фантастичного. Це політ мрії, фантазії, енергії, сили.

 

 

Д. Грие

Джордж Гріє

Художник, який один із перших став працювати у жанрі неосюрреалізму у цифровому мистецтві. Народився в Росії, але живе і працює в Канаді. Комп'ютерні твори є екстраординарним зоровим відображенням його думок,

 філософічних переконань і фантазій.

Часто подорожуючи в підсвідомість, Джордж Гріє показує чарівний і грайливий, іноді схожий на сон, світ, прикрашений досконалими деталями. Ілюзії, містичний романтизм, чари і фантазії широко представлені в його фото-реалістичному віртуальному світі, не завжди спокійному і миролюбному. Напруга і відчуження є невід'ємною частиною подій, що відбуваються в пейзажах його уяви.

 

Художник Вадим Дремов. Обсуждение на LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

Робота Вадима Дрьомова

 

 

Фантастические сюжеты

 

 

 

 

 

Робота Вадима Дрьомова

 

Неосюрреализм Джоржа Грие " Фэнтези, фантастика, игры.

George Grie 35 wallpaper - George Grie - Other - Wallpaper Collection

Роботи Джорджа Гріє

Бесіда:

А давайте згадаємо чим і на чому можна малювати.

Які техніки в малюванні ви знаєте?

Сьогодні при роботі над пейзажем ми використаємо незвичайну техніку - гратаж.

1.Техніки малювання на сьогоднішній день дуже різноманітні. Однією з найбільш цікавих вважається граттаж, який цікавий незвичайним ефектом і простотою. Навчитися техніці під силу навіть недосвідченим людям. Ще одна назва техніки — воскография.

Граттаж є старою технікою, коли зображення наноситься выцарапыванием. Сучасна техніка являє собою продряпування на папері або дошці, яка спочатку покривається воском. Це дозволяє робити штрихи чіткими і красивими.

Малюнки в цьому стилі придбали популярність не так давно, і з такою технікою виходять експресивні чарівні малюнки. Для видряпування зазвичай використовуються різні предмети з гострим кінцем. Як правило, це гусячі пір'я, палички з дерева і пір'яні ручки

Техніка дуже проста і її принцип такий — на картоні або цупкому папері накладається восковий шар, куди потім наноситься чорна туш. Коли почнеться видряпування, то вийде білий малюнок на чорному тлі. Як варіант, основу можна покрити аквареллю, щоб отримати зображення різних квітів. У підсумку ви отримаєте кольоровий граттаж.

Зовсім невипадково граттаж почав набувати популярності на початку 20 століття. Саме тоді стали цінувати простоту і неординарність. Тоді створювати малюнки можна було просто контурами. Навіть сьогодні техніка вважається унікальною і активно використовується в навчанні дошкільнят. Це дуже простий спосіб малювання, який дозволяє розвивати дітям дуже корисні навики і якості.

2. Підготувати основу найпростішим способом можна так:

- білий картон штрихуємо кольоровими олівцями, потім натираємо аркуш свічкою. Можна використовувати воскові олівці або пастель.

- покриваємо зверху воску чорною тушшю або гуашшю, додаючи у фарбу рідке мило, так фарба буде краще лягати на віск.

3. Починаємо продряпувати елементи та основні композиційні об’єкти пейзажу зубочисткою. Періодично витираємо паличку серветкою, щоб продряпані частинки воску не заважали. Якщо одразу прошкрябувати боїтесь, можна зробити начерки фантастичного пейзажу на білому аркуші, потім змальовуючи перенести на чорний фон.

 

 

 

 

 

Варіанти виконаних робіт.

http://goodhouse.com.ua/images-jpg/10989/109894.jpg

Похожее изображение

Похожее изображение Похожее изображение

http://www.youloveit.ru/uploads/posts/2014-04/1398437765_youloveit_ru_kak_risovat_v_tehnike_grattag04.jpg

http://www.dom-art42.ru/pictures/20190219113440IMG3.jpg

V. Підсумок уроку

1. Перегляд дитячих малюнків

2. Демонстрування дитячих робіт

3. Діти по черзі кажуть що було цікавого на уроці. Чого вони навчилися?

VІ. Висновок. Завершення уроку

Ось ми з вами і побували на іншій планеті. Навчились працювати у техніці гратаж. Чи цікавіше працювати в незвичній техніці ніж просто олівцями чи фарбами?

Домашнє завдання: Пофантазуйте та намалюйте малюнок використовуючи елементи вивченої сьогодні техніки. Тема за власним бажанням.

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку