ОЗ НВК «Чаплинська школа - гімназія"
Конспект уроку на тему : «Початкові відомості про статистику»
Проведений у 9-А класі.
Вчитель: Горбач Н.Г.
Чаплинка
2019-2020 н.р.
Урок з алгебри для учнів 9 класу
Тема: Початкові відомості про статистику.
Мета: Формування компетентностей:
Предметна: формувати уявлення про статистику, як науку, її методи та характеристики.
Ключові: спілкування державною мовою – уміння розуміти й перетворювати тексти математичних задач, грамотно висловлюватися, аргументувати, доводити правильність тверджень.
Інформаційно-цифрова: уміння структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм.
Основні компетентності у природничих науках: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки.
Епіграф: « Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити його самому» Д.Пойа.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань.
( учні на перерві записали розв’язування на дошці). Перевіряємо правильність на дошці, і в зошитах.
ІІ. Виклад нового матеріалу
Крім даних вправ, ви виконували інші завдання. Які? ( виписали оцінки, зароблені за лютий, проводили опитування щодо прочитаних книг за 9 клас, користування телефоном, кількість часу, витраченого на виконання домашніх завдань; кількість завдань ДПА по темі комбінаторика, теорія ймовірностей; побудова графіків функцій), готували додаткові повідомлення. Всі ці дані перед вами.
1.Які запитання можна поставити, дивлячись на ці дані. (скільки оцінок кожного рівня, яка оцінка переважає, яка середня).
Наука, яка дає відповіді на ці запитання називається статистикою і темах нашого уроку «Початкові відомості про статистику».
Як завжди, у вас «намальована рука» - написали як будете працювати на уроці. Отже, все у ваших руках.
Всі дослідження ви робили в межах свого класу, а чи можна в межах школи, селища, району, області, країни? (вибірка).
Деякі дослідження проводять у межах світу. У даний момент статистичні дані про коронавірус збирають зі всього світу.
Оцінка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Кількість( частоти) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А)Як знайти середню оцінку? Знайти ;
Б) Яка оцінка ( у кожного) зустрічається найчастіше. Записали. ( Таке дане вибірки називається мода, М0);
В) Порахували кількість оцінок. Записали, якщо парна, то знайдіть два дані посередині та їх середнє арифметичне; якщо непарна кількість, то дане, яке стоїть посередині. Це значення називається медіаною і позначається Ме ( А що називається медіаною в геометрії?).
Рівні |
Початковий( 1-3) |
Середній (4-6) |
Достатній (7-9) |
Високий ( 10-12) |
Частота |
|
|
|
|
Побудуйте стовпчасту діаграму ( у статистиці гістограма). Наприклад.
По осі у – частота.
Крім стовпчастих, які знаєте діаграми? ( кругові) Як будуються? Крім уроків математики, де застосовуються діаграми?
ІІІ. Відпрацювання вмінь та навичок
І частина
Мікродослідження
А) До дошки виходять учень, який проводив мікродослідження про кількість прочитаних книг( окремо хлопчики і дівчатка) . Показує таблицю і як її складали.
1.Які питання можна поставити.
2.Які висновки?
3.Знайшли .
Б) Мікродослідження про користування телефоном чи комп’ютером.
1. Які висновки, поради, рекомендації ( не більше 2,5 год вдень, вправи для очей).
2. Знайшли .
В)Мікродослідження про час, витрачений на виконання домашнього завдання(зараз 180 хв, але розглядається новий санітарний регламент).
1.Знайшли .
Г) Мікродослідження про кількість завдань ДПА по комбінаториці, теорії ймовірності, побудові графіків.
1.Яка ймовірність одержати завдання по комбінаториці, теорії ймовірності, на побудову графіків?
ІІ частина
Робота з підручником
IV.Підсумок уроку
1.Чи все сьогодні було у «ваших руках»?
2. Оцінили свою роботу.
3. Слово-речення-запитання-відповідь.
4. Як можна назвати статистику, використовуючи слово «дизайн» ( дизайн інформації)?
5.Подякуйте однокласникам, які працювали найкраще.
6.Повернемося до епіграфу. Чи згодні з ним?
Висновок:
Отже, математика – це універсальна мова науки, техніки, тому потрібно, добре знати цей предмет.
V.Домашнє завдання
1)п.29, №29.6, 29.11, 29.15.
2) Додаткове завдання: скласти таблицю споживання електроенергії вашої родини. Скільки в середньому за місяць? Скільки кожної пори року?