Урок-подорож по планетам соеячної системи. направлений на закріплення знань з множення ділення.
Тема: Повторення вивченого матеріалу за темою «Табличні випадки множення і ділення. Вирази з дужками на дії різного ступеня. Творча робота над задачами.»
Мета: закріпити знання таблиць множення і ділення на 2, 3; уміння складати і розв`язувати вирази з дією множення та іншими діями. Формувати обчислювальні навички дій додавання та віднімання. Вдосконалювати знання геометричних фігур та роботу над розв`язанням простих задач на множення і ділення. Розвивати пам`ять, увагу, кмітливість, мислення. Виховувати любов до математики .
Обладнання: зошити, «космічний корабель», карта Сонячної системи, олівці, лінійки, таблиці, задачі.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо
За підручники сідаймо.
Учитель. Діти, урок наш буде незвичайний. Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у космос. А ви перетворитесь на істориків, планетознавців і математиків.
Зараз закрийте очі і уявіть, що: ми на космодромі. Звідси буде проведено черговий запуск космічного корабля «Салк Б-2» у Всесвіт засобами математичних обчислень. Здійснимо захоплюючу подорож космічним простором. А вашими вірними друзями мають стати: уважність, кмітливість, швидкість мислення і вибір точних і правильних відповідей, винахідливість і взаємоповага. Кожен з вас має точно виконувати правило наших подорожей:
«Душу і серце в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді збережи!»
Учитель. Оцінюватиметься ваша робота у космічному польоті за допомогою космічних зірок:
Жовта – за чітке і правильне виконання завдання;
Червона – якщо в роботі допущені незначні неточності;
Синя – якщо під час польоту виявляються прогалини у знаннях.
Тож вирушаємо у подорож!
ІІ. Перевірка і корекція знань.
Учитель. Ми з вами на космодромі. Ось наш космічний корабель. Давайте всі разом проаналізуємо його. З яких геометричних фігур він складається.
Учитель. Скільки ви бачите трикутників? Чотирикутників? П`ятикутників?
Учень. «На космодромі»
Далеко-далеко від дому,
Ген-ген в степовому краю,
Сіяють вогні космодрому,
І я у скафандрі стою.
- Готова до пуску ракета?
- Готова.
Лиш помах руки, -
Стрічай мене, інша плането,
Стрічайте, космічні зірки!
(Л. Компанієць)
Учитель. Подивіться! Нас зустрічає якась планета! Зробимо зупинку?
Діти. Да!
Учень. Щиро вітаю вас! Я планета Марс. Назвали мене так древні римляни в честь бога Війни. Я сама блискуча планета. Моя поверхня вкрита багатьма кратерами і хребтами. Я приготувала для вас подарунок. Ось у вигляді прикладів.
Учитель. Давайте розв`яжемо ці приклади. (Приклади у вигляді таблиці вивішуються на дошці)
ІІІ. Закріплення знань.
Учитель. Молодці! Ви добре виконали завдання. То ж вирушаємо далі. На нашому космічному шляху планета «Юпітер»
Учень. Я планета Юпітер. Вітаю вас! Я люблю чистоту і охайність. Тому пропоную вам взяти космічні ручки, відкрити зоряні зошити і записати число, класна робота.
Діти. Зошит свій я відкриваю
Та під нахилом кладу
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я візьмусь.
1. Каліграфічна хвилинка.
258
147
2. Обчислювання прикладів.
Математичний диктант. (Записуємо тільки відповіді)
6*4=24 8*8=64 18:6=3 24:6=4
7*5=35 7*2=14 15:3=5 25:5=5
Учитель. Ви добре справилися з завданням планети «Юпітер» і зараз ми з вами продовжимо подорож.
Екіпажу треба швидко перевірити готовність №1. Відкрити підручники, перевірити їх положення і порядок на робочому місці.
Увага! Нас вітає планета «Сатурн»
Учень. Добридень! Я – планета Сатурн. Моє тіло дуже велике і має чотири чарівні кільця. Мене можна побачити на зоряному небі тільки восени, коли мої кільця чіткі і виразні. Я пропоную вам виконати кілька завдань. (Передає конверт)
Учитель. Цікаво! Що ж тут за завдання?
А) Самостійна робота біля дошки (4 учні)
- Скласти з прикладів на множення приклади на ділення (Приклади на дошці).
2*8=16 3*5=15 9*3=27 2*6=12
16:8=2 15:5=3 27:9=3 12:6=2
16:2=8 15:3=5 27:3=9 12:2=6
Б) Робота за підручником.(Приклади №265, с.39)
3. Хвилинка відпочинку.
Учитель. Наш космічний корабель продовжує свій політ. Але що це? Ми потрапили в зону дії планети «Уран»
Учень. Я – планета Уран. Я не велика і не мала, але дуже розумна. Тому пропоную вам вийти у відкритий космос і трішки відпочити.
Склали ручки й олівці –
Стали всі біля стільців.
Хлопчики й дівчатка,
Зробимо зарядку.
Руки в боки, в гору, в низ.
1, 2, 3 – не помились.
У долоні хлоп- хлоп,
І ногами топ-топ.
Мов годинник, зробим так:
Тік-так, тік-так!
Тихо сіли за стільці,
Вчитель скаже: «Молодці!».
4. Робота над задачею. (За малюнком скласти задачу.)
Учитель. Ми добре відпочили! А тепер нас чекає сама загадкова планета. Це планета…
Учень. «Нептун». Мені ім`я дали древні греки на честь бога води. Я дарую вам віршовані задачі.
А) 1яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин зваряться 10 яєць?
Б) Кролик вуха насторожив –
В нього дуже добрий слух.
Хто ж тепер нам скаже точно:
В двох кролів є скільки вух?
2*2=4
В) Дружно білочки малі
Ділять ягідки в дуплі.
Двадцять ягідок на гілці –
По 4 кожній білці
Гляньте, діти, у дупло,
Скільки білок там було?
20:4=5
Г) Космічному кораблю «Схід» залили в бак 40 л пального, а космічному кораблю «Союз» - в 2 рази більше. Скільки літрів пального залили кораблю «Союз»?
Учитель. Ось і зустрілися ми з кінцевою планетою Сонячної системи «Плутоном». Ця планета пропонує останнє завдання нашої подорожі.
5. Самостійна робота над прикладами.
29+(24:3)+54=91 34+(16:2)-11=31
24:3=8 16:2=8
29+8=37 34+8=42
37+54=91 42-11=31
ІV. Підсумки уроку.
Учитель.
Молодці! В Сонячній системі є ще багато невідкритих планет. А наша космічна подорож закінчується. Важким був наш шлях, але ми досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання, виявили, над чим ще треба працювати.
Домашнє завдання.