Урок подорож " Яку будову мають рослини"

Про матеріал
Поданий матеріал уроку дасть можливість дитині засвоїти будову рослин під час гри
Перегляд файлу

Тема. Яку будову мають рослини? Урок-подорож.

Мета: ознайомити дітей з будовою рослин, з’ясувати значущість кожного органа рослини; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід  уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичний урок. Ми відправимось у подорож.

Зараз ми сідаємо на наш чарівний літак (слайд №1). Застібаємо паски безпеки та включаємо мотори.

Ми прямуємо в країну РОСЛИНІЮ де нас чекає багато цікавого та безліч небезпечних пригод. (Діти піднімають  руки в різні боки, імітуючи політ літака).

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Наш  літачок сідає на мальовничий острів.

  • Подивіться. до нас прямують його мешканці. Але раптовий туман затуляє їх.
  • Діти, ви не помітили хто це був?
  • Ні.?

Тоді, якщо ви відгадаєте загадки туман розвіється і ми зможемо привітати мешканців.

 

1. Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан слайд №2).

2. Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка слайд №2).

3. На кущах росте низенько

Оця ягідка кисленька.

Рвеш, так не подряпай ручки,

Бо на тих кущах колючки. (Аґрус слайд №2).

Роздивіться їх уважно та скажіть.

  • Як можна назвати одним словом цих мешканців?
  • Рослини.
  • Правильно, бо ми потрапили в країну РОСЛИНІЮ.
  • А яких мешканців цієї країни ви ще знаєте?

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  • Високий каштан і низенька ромашка, колючий аґрус – все це рослини. Вони різні, проте складаються з однакових частин: корінь (Слайд №3),
  • Стебло (слайд 4),
  • Листки (слайд 5),
  • Квітки (слайд №6),
  • Плоди (слайд №7).
  • Ці частини називають органами рослини.

Робота в групах.

А зараз вам треба упізнати підступного злочинця  який постійно перешкоджає нам. Туман це його рук справа.  Назвіть його прикмети під номерами на наступному зображенні. (слайд №8). І далі нашій подорожі ніхто не заважатиме.

До нас потрапило фото помічника БУДЯКА (слайд 9) Він гарно замаскувався під інші рослини. Знайдіть всі невідповідності і ми їх знешкодимо.

  • Молодці, ви гарно попрацювали і ми можемо прямувати далі.

Повідомлення вчителя з елементами бесіди.

  • Чи можемо ми мешканців РОСЛИНІЇ віднести до живої природи? Доведіть.
  • Правильно, вони (дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).
  • Наші друзі КАШТАН, РОМАШКА, АҐРУС поскаржились, що злочинці БУДЯК з своїм другом заховали речі без яких вони не можуть прожити і всі рослини можуть загинути.
  • Давайте назвемо, що ж необхідно рослинам для життя (слайд 10).
  • Молодці врятували мешканців РОСЛИНІЇ вони можуть жити без турбот, а БУДЯК разом із своїм другом потраплять у в’язницю.
  • Що дає світло і тепло? (Сонце) (слайд №11).
  • Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту) (слайд №12).
  • Кожен орган рослини виконує певну роботу. (слайд №13).
  • Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її).
  • Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку).
  • Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміннячко, листям рослина дихає).
  • Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди).
  • Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа?

Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

3. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Практична робота. Будова рослини.

  • Розгляньте малюнки і фото (слайд 14).
  • Які рослини зображено?
  • Які частини є у помідора?
  • Де заховалося насіння у кавуна, кульбаби, суниці та черешні?

2. Завдання для друга природи

  • Розкажіть, яка рослина у вас улюблена. Назвіть усі її частини.

V. Підсумок уроку

Ми закінчуємо нашу подорож. Наш літак повертається до класу.

Ми допомогли мешканцям РОСЛИНІЇ і дізналися багато нового про будову рослин.

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Які рослини ви знаєте?
  • Що є спільним у будові рослин?
  • Для чого рослині корінь, стебло, листя?
  • Які рослини називаються квітковими?
doc
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку