Тема. Яку будову мають рослини? Урок-подорож.
Мета: ознайомити дітей з будовою рослин, з’ясувати значущість кожного органа рослини; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичний урок. Ми відправимось у подорож.
Зараз ми сідаємо на наш чарівний літак (слайд №1). Застібаємо паски безпеки та включаємо мотори.
Ми прямуємо в країну РОСЛИНІЮ де нас чекає багато цікавого та безліч небезпечних пригод. (Діти піднімають руки в різні боки, імітуючи політ літака).
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Наш літачок сідає на мальовничий острів.
Тоді, якщо ви відгадаєте загадки туман розвіється і ми зможемо привітати мешканців.
1. Навесні цвітуть, мов свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан слайд №2).
2. Я на сонце дуже схожа –
Золотиста, ніжна, гожа.
Рано-вранці розквітаю.
Відгадати вам неважко,
Що за квітка я?.. (Ромашка слайд №2).
3. На кущах росте низенько
Оця ягідка кисленька.
Рвеш, так не подряпай ручки,
Бо на тих кущах колючки. (Аґрус слайд №2).
Роздивіться їх уважно та скажіть.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Робота в групах.
А зараз вам треба упізнати підступного злочинця який постійно перешкоджає нам. Туман це його рук справа. Назвіть його прикмети під номерами на наступному зображенні. (слайд №8). І далі нашій подорожі ніхто не заважатиме.
До нас потрапило фото помічника БУДЯКА (слайд 9) Він гарно замаскувався під інші рослини. Знайдіть всі невідповідності і ми їх знешкодимо.
Повідомлення вчителя з елементами бесіди.
Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Практична робота. Будова рослини.
2. Завдання для друга природи
V. Підсумок уроку
Ми закінчуємо нашу подорож. Наш літак повертається до класу.
Ми допомогли мешканцям РОСЛИНІЇ і дізналися багато нового про будову рослин.