Урок у 2 класі з Я досліджую світ

Про матеріал
На основі поданого матеріалу діти зможуть аналізувати й відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію; ; на основі практичних дій ознайомляться з властивостями води; розвиватимуть навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки, комунікативні уміння і навички,формуватимуть уявлення про цілісність природи, наукове світорозуміння; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води;
Перегляд файлу

ПРИГОДИ КРАПЛИНКИ

Мета уроку:    Формування ключових компетентностей:

 вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність; мати власну думку, обґрунтовувати її; дати уявлення про воду як необхідну складову довкілля, про перетворення води в природі; 

загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей;

соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних  життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності; навчати працювати в групах, парах;

інформаційно-комунікативної – навчати учнів аналізувати  й  відтворювати потрібну інформацію; переносити  набутий  життєвий  досвід  у нову ситуацію; ; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води; розвивати навички  дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки, комунікативні уміння і навички;

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про цілісність природи, наукове світорозуміння; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води;

формування навичок виконання арифметичних дій додавання і віднімання.

громадянської: виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.

Здоров’язбережувальної: правильно вживати воду.

Очікувані  результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії  та охорони водних ресурсів.

Обладнання та матеріали: прозорі колби, посудина з водою,  опорні таблиці, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер,  уривок мультфільму «Капітошка», відеоролик «Властивості води»,

Тип уроку: інтегрований, математика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування ключових компетентостей

  Тип уроку

Між предметні зв’язки

Хід уроку

 

І Організаційний момент

ІІ Психоемоційне налаштування

 

ІІІ. Фенологічні спостереження

1. Щоденні  новини ( 1хв)

А зараз прийшов  час  щоденних  новин.

 Сьогодні  з прогнозом погоди нас  познайомить 

Зараз пора року – зима..Першиц місяць зими – грудень,9 число..

Сьогодні  середа–третій день тижня.

На  вулиці прохолодно, але сонячно, опадів  ….., вітер  …….

Вчитель.- А що ви цікавого помітили в природі?(відповіді дітей)

2. Обмін інформацією.

А до нас сьогодні завітав герой мультфільму «Капітошка».

— До нас завітав герой із мультфільму. Ви впізнали, хто це?

— Діти, з чого утворився наш герой?

— А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона, як справжня чаклунка, може змінюватися: то швидко біжить у потічку, то падає на землю, виблискуючи холодними витинанками-крижинками, то піднімається у повітря у вигляді пари. Сьогодні вона плаче дощем, а на завтра скресла могутньою кригою. Змінився настрій — вкрила землю рясним туманом. Така маленька й така необхідна для всього живого. Хто ж ця чарівниця?

 

— Як ви гадаєте, де, в яких місцях, ми можемо зустріти нашу краплинку? (Море, річка, озеро, струм, калюжа.)

— Діти, а де в нашому класі може сховатися краплинка? Роздивіться уважно.

3. Фантастичні гіпотези

— Уявіть, що ви — краплинка. Куди ви помандруєте? У вигляді кого?

Наприклад: «Я — пухнастий, м’який сніжок, поспішаю на зустріч із дітьми нашого класу, хочу покатати їх на санчатах і подарувати гарний настрій», «Я — швидка річка, мчу вперед кораблі, перевожу важливі вантажі».

— Як добре, що у нас є чиста, прозора, питна вода. Для того щоб вона завжди була, її необхідно берегти. Вода є основним компонентом живих організмів. Без неї не може існувати жодна рослина, жодна клітина. Якщо клітина висихає, її робота припиняється, адже вона повинна мати постійний приплив рідини. І так — усе життя.

- Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею.

-Більшу частину нашого тіла становить вода.

 -Велике значення має вода і для тварин. Для деяких з них, наприклад, риб -вода, крім усього, є єдиним місцем  для життя.

  -Рослини,тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно оновлювати її

запаси  в організмі.

V.Релаксація

( відеофільм цікаві факти про воду)

   Краплинка запрошує нас до своєї лабораторії.

3. Лабораторія Краплинки (робота в групах)  (10 хв)

( правила : вибираємо спікера, працюють всі, обговорюємо по черзі, відповідає один, не перебиваємо , допомагаємо)

Дослід 1.  У вас в склянках налита вода.

 Якого кольору вода?

Безбарвна (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

Дослід 2. Як визначити  її запах? (Понюхати, рукою сколихнувши повітря).

Чи має вода запах?

 Вода без запаху (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

Дослід 3. Який смак у води? (пробують)

 Порівняти з соком.

 Не має смаку ( вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

Дослід 4. Перелийте воду з однієї посудини в іншу. Чому вам так швидко і легко вдалося  це зробити?

Чим вода відрізняється від шматка дерева або каменя? (Її не можна взяти в руку,бо вона рідка)

    Вода текуча (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

Дослід 5. Чи має вода якусь форму?

Наллємо  її в пробірку. Якої форми вона набула? (Форми посудини, в яку налита).

    Вода немає форми (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

Як довести,що вода прозора?

Дослід 6.(демонструє вчитель) Наллємо в 1-у склянку молоко, а в 2 - воду. Опустимо в обидві склянки пензлики. Що помітили?

(Вода прозора, а молоко-біле).

        Цю властивість води добре видно ясного літнього дня,коли ми  можемо

        спостерігати   риб, які плавають на глибині. (Каламутна вода - непрозора.)

       У багатьох водоймах вода така чиста, що добре видно все, що робиться на   дні. А в деяких вона брудна і непрозора, якщо люди забруднюють її різними відходами. Тому водойми потрібно оберігати, не кидати сміття, не зливати брудну воду.

      Вода прозора (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

  Дослід 7. Насипати у воду цукор, сіль, пісок (кожна група отримує різне завдання)

Що відбулося з кристалами солі? (Вони зменшуються і незабаром зовсім зникнуть.)

— Але чи зникла сіль? (Ні, вона розчинилася.)

—  Що сталося з цукром? (Цукор теж розчинився у воді.

А чи розчинився  річковий пісок? Що сталося? (Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.)

Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді.

 Вода є розчинником (вчитель вішає краплинку з цією властивістю на дошку)

 

Фізкульхвилинка

 

 

ІV.Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

Про які властивості води ви дізналися?

Закінчіть речення.

 ВОДА-рідина, яка не має…..( форми, смаку, запаху, текуча, прозора,

є розчинником)

  • Гра «Судове засідання»

1-ша група. Знайти позитивні сторони води.

□ Вода — друг, бо… Групове заняття

(Вода — домівка для рослин і тварин, допомагає рослинам рости; після дощу повітря стає свіжим; мінеральні води лікують людей; по воді пливуть кораблі; на воді будують гідроелектростанції; люди використовують воду в побуті щодня.)

 

2-га група. Довести, що вода становить небезпеку.

□ Вода — ворог, бо… (У воді можна потонути. Коли забагато води, то можуть загинути люди, рослини, тварини. Окропом можна обпектися.)

Робота в групах

  1. Кому потрібна вода
  2. К РУГООБІГ
  3. Продукти
  4. Як зменшити витрати води

(чищення зубів,миття фруктів, посуди, машини).

 

  • Вправа «Точка зору»

(Це вправа на розвиток швидкості мислення. Діти працюють у групах, обирають запропоновану вчителем ситуацію та аргументують її.)

— З крану ллється вода. Розгляньте ситуацію з точки зору:

□ господині;

□ представника водоканалу;

□ одягу;

□ мила;

□ дитини.

  • Фантастичні гіпотези

— Пофантазуйте, що б сталося, якби вода зникла?

Якби на всьому світі не стало вмить води

І висохли б всі річки, озера і ставки,

Тоді б не падав білий сніг, не капав дощ,

Ніхто з гори на санках кататися б не зміг.

Якби на всьому світі не стало вмить води,

Пожовкли б всі городи, загинули б сади.

В морях і в океані загинули б кити.

Щоб чиста та цілюща вода була завжди,

Ми її повинні, діти, берегти!

— Як добре, що у нас є чиста, прозора, питна вода. Для того щоб вона завжди була, її необхідно берегти. Вода є основним компонентом живих організмів. Без неї не може існувати жодна рослина, жодна клітина. Якщо клітина висихає, її робота припиняється, адже вона повинна мати постійний приплив рідини. І так — усе життя.

Цікаво знати!

□ Якщо всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан завглибшки 4 км.

□ У Чорному морі на глибині 200 м тварини та рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.

□ Сніжинки виникають завдяки водяній парі. На значній висоті, де панує сильний холод, із неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Шестикутні кристалики весь час ростуть, збільшуються і, нарешті, стають дивовижними зірочками. Сніжинки дуже повільно опускаються, вони злипаються і падають на землю у вигляді лапатого снігу.

I V Підсумок уроку.

Побудова діаграми успіху.

( Використання цеглинок  LEGO ).

 

 

 

 

 

 

Іваненко Вікторія Іванівна, вчитель початкових класів Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів Черкаської міської ради Черкаської області

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку