Урок-подорож з математики 4 клас "М:ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ "

Про матеріал
Інтегрований урок- подорож з математики для учнів 4 класу. Цікава подорож по планетам, різноманітні завдання.
Перегляд файлу

Тема:ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ 

Мета: Систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати вміння учнів переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. 

Тип уроку: Подорож з елементами між предметного зв’язка .

                                            ХІД УРОКУ 

 І. Організація класу

    1. Емоційна хвилинка

     Продзвенів дзвінок,

    Розпочався наш урок.

    сідаєм тихо всі за парти

    Будем гарно працювати,

    Щоб почути у кінці,

    Що усі ви - молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми  та уроку

Сьогодні  ми   відправимось з вами у космічну подорож.  Поринем у світ пригод і науки. Продовжимо додавати та віднімати багатоцифрові числа, розв’язувати складені задачі, будемо закріплювати вміння  переходити від одних одиниць вимірювання часу до інших; розвивати мислення;  Дізнаємось більше про всесвіт  та міри часу.

І тема нашого уроку : Міри часу.

Сьогодні у нас буде можливість випробувати себе у ролі космонавтів та побувати на всіх планетах у сонячній системі .

-А скільки планет у сонячній системі?(8)

І V. Актуалізація та коригування опорних знань

Перед тим як ми взлетимо у космос  потрібно перевірити чи всі виконали домашнє завдання і чи  правильно ви його виконали, тому що космонавти не можуть вільно пересуватись у космосі для цього їм потрібен комічний корабель без якого ми не зможемо вирушити .

Нагадайте мені будь ласка скільки в 1тонні- 1000 кг, 1тонні- 10ц, 1центнері -100кг, А в 1 кг – 1000грам.

1.Перевірка домашнього завдання

Приклади№348

3грн=300к                        1510к =15грн 10к

25грн 5к=2505к               3т 50кг > 8ц 90кг

10грн 5к=1005к

Задача 349

1)8*4=32(кг)- сіна видали коням;

2)2ц=200кг  200-32=168(кг)- сіна видали коровам,

3)168:24=7(кг)

Відповідь: 7 кг сіна давали кожній корові.

Молодці! У нас є корабель, але  не має дозволу на політ, тому нам пропонують виконати наступні завдання.

2.Робота в зошиті

Відкрийте свої зошити запишіть число класна робота

Напишіть хвилинку каліграфії число 2 350. Назвіть мені у цьому числі скільки сотень,десятків, одиниць і тисяч.

Я бачу, що всі ви виконали завдання і нам дозволяють виліт у космос. Приготували свої ручки і полетіли.

Отже ми прибули на першу планету в сонячній системі це Меркурій. Жителі цієї планети підготували вам завдання. Давайте спробуємо їх виконати.

1) Математичний диктант.

Збільшити число 2350 у 10 разів. Зменшити число 2350 у 10 разів. Збільшити число 2350 на 10. Зменшити число 2350 на 10. Перший доданок 25 000, другий - 300. Знайти суму. Зменшуване 8400, від’ємник 300. Знайди різницю. 2) Виразити в центнерах: 4 т 2 ц; 3500 кг; 430 т.

- Обміняйтеся зошитами і перевірте один одного. Відповіді: 23 500, 235, 2 360, 2 340 , 25 300, 8 100, 42ц, 35ц, 4300 ц.

2) Пояснення вчителя Меркуріанцям  цікаво чи  добре ви знаєте свою планету  і для цього вони підготували гру  «Доповни речення»

— Одиниці вимірювання часу пов’язані з рухом нашої планети  навколо Сонця і рухом Місяця навколо Землі, обертанням Землі навколо своєї осі. 

Земля робить повний оберт навколо Сонця за 365 діб (або у високосному році за 366 діб). Це- один рік. Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що три роки налічіють по 365 днів, а четвертий – високосний- 366 днів.

За час, коли Земля обертається навколо Сонця 1 раз, Місяць обертається навколо Землі 12 разів, тому 1 рік — 12 місяців. Земля обертається навколо своєї осі за 1 добу.  А доба поділяється на 24 рівні частини-години. З цього виходить, що  1 година — це 1/24 частина доби, 1 доба — 24 години. В 1 годині – 60 хвилин ,а в 1 хвилині – 60 секунд, Секунда — це 1/60 частина хвилин.

Найбільшими проміжками часу є століття і тисячоліття, 1 століття =  100 років, 1 тисячоліття = 1000 років. На найбільшій одиниці часу — тисячолітті — до 2000 року. 

 Молодці! Ви впоралися із завданнями вирушаємо на іншу планету  яку називають Венера. Ця планета також підготувала вам завдання

Відкрийте книжку Стр 56 № 353 1)

скільки років існує Київ?(1500)

Скільки в 1 столітті років? (100р)

Ми можем знайти скільки століть існує Київ ?

Треба 1500:100 отримаємо 15 ст.

 Виконайте Стр. 56 № 353 2) ( по рядам)

Богдан Хмельницький –кінець 15 ст, - серед. 16 ст.( гетьманом , полководцем)

Тарас Шевченко-початок 18 ст- серед. 18ст.( український письменник)

Леся Українка-кінець 18ст.- почат. 19ст.(українська поетеса)

Ви впоралися із завданням і наші друзі інопланетяни дарують нам фізкультхвилинку.

Вирушаємо на наступну планету Марс. Нас зустрічають жителі цієї планети- марсіани які хочуть з нами подружитися , але для цього потрібно виконати їхні завдання які знаходять на стр. 57 №354(приклади з коментуванням)

2хв=120с                           3доби =72год

3хв 12с=192с                     180хв=3год

4 год=240хв

300с= 5хв

Чудова робота, марсіани стали нашими друзями.

Полетіли на наступну планету Юпітер.

Жителі цієї планети працюють в парах тому просять вас об’єднатися і виконати таке завдання

№356 (бліц опитування) ( робота в парах)

Котру годину показує годинник? Котру годину покаже кожний годинник через 42хв? На своїх годинниках вкажіть правильну годину і піднесіть до гори.

  1.     9год або 21год = 9год 42хв або 21год 42 хв.
  2.     2год. 35хв або 14год 35хв= 3год 17хв або 15год 17хв
  3.     7год 20хв або 19год 20хв= 8 год 2 хв або 20год 2хв

Жителі цієї планети дуже раді, що ви можете працювати в парах. Полетіли далі. Наступна зупинка планета Сатурн. На цій планеті жителі не можуть розв’язати задачі давайте їм допоможемо . Стр 57 №355.

1)

1год=60хв

1)60: 4= 15(хв.)

Відповідь: за 15 хвилин він проходив 1 км.

2)

1)30:6=5(м)

Відповідь:5 метрів він пробіг за 1 секунду.

Жителі Сатурна дякують вам за допомогу, вирушаємо до наступної планети Уран. Наш корабель не може виконати зупинку потрібно терміново вирішити рівняння, щоб допомогти йому у цьому.

3. Розв’язування рівнянь та нерівностей (по варіантам)№358

Повторення зв’язку між компонентами і результатами дій.  

2408 – х = 957                 х – 5450 = 9758             10 – х > 5 (усно)

х = 2408 – 957                 х = 5450 + 9758             х > 10 – 5 

х = 1451                           х = 15 208                      x > 5 

2408 – 1451 = 957         15 208 – 5450 = 9758

Ми приземлилися На цій планеті мешкають дуже розумні гуманоїди які хочуть перевірити як добре ви розв’язуєте задачі.

1. Задача№ 359 (Колективна робота)

Учні читають задачу самостійно, колективно складають короткий запис. Аналізують задачу від питання до данних за коротким записом. Колективно розв’язують задачу. Один учень працює біля дошки. 

3 в. – 6 м. – 360 г 

1 в. – 8 м. – ? г 

1) 360 : 6 : 3 = 20 (г) — 1 в’яз за один місяць 

2) 20 • 8 = 160 (г) 

Відповідь:

Молодці, гуманоїди зрозуміли, що люди також дуже розумні   вирушаємо далі.

Тож полетіли на планету Нептун.

Ця планета хоче перевірити як ви засвоїли весь матеріал тому підготувала вам невеличкі завдання для самостійного опрацювання № 351 2,) 3)
№ 357, 1) .

1)10год 17хв 42с

2)3хв 7с= 187 с

Задача

1год= 60 хв

  1.     1год 20 хв= 80 (хв)

Відповідь: 80 хвилин тривала екскурсія.

Молодці!  Ось і настав час повертатися до рідної плати яка має назву Земля.

Підсумок уроку

З якою темою ви познайомились сьогодні на уроці?

В 1 год скільки хвилин?а в 1 добі-24год, 1 хв- 60 секунд, а в 1 столітті – 100років, 1 в тисячолітті – 1000р

Так від чого залежить міри часу?

Найактивнішими  в нашій подорожі були :.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

с. 58 №360; №361+ вивчити міри часу.

А на згадку про наш урок жителі планет дарують вам чудові розмальовки зі своїм зображенням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти, так як ви гадаєте яка з книг найкраща?

 Як ви гадаєте Ми зможемо їх подружити

Вправа «Очікування»

  Готуючись до нашого уроку я почула суперечку.  Я зазирнула в шафу, потім під стіл, але там нікого не було. А на поличці сперечались підручники математика та природознавство. Підручник з природознавства був обурений на математику, бо на урок в наш клас він приходить завжди після математики та не можуть дійти до спільного рішення хто з них найкращий. Наш клас дуже дружний, то ж давайте ми подружим між собою математику та природознавство.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку