Урок "Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних"

Про матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Мета: • ознайомити учнів із правилами подвоєння букв унаслідок збігу; • сприяти формуванню вміння правильно писати слова з цією орфограмою, організувати фронтальну роботу з навчальним блоком для формування на репродуктивному рівні умінь і навичок на основі засвоєної теорії; сприяти розвитку усного й писемного мовлення; • удосконаленню навичок правильного й доречного використання в усному та писемному мовленні; • сприяти розвитку уваги, спостережливості, пам'яті, вміння аналізувати, вміння доцільно використовувати слова з подвоєнням букв; • сприяти виховуванню працелюбності, старанності, збагачувати словниковий запасу учнів.
Перегляд файлу

 

5 клас.                                      Українська мова 

Тема. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

Мета:

  • ознайомити учнів із правилами подвоєння букв унаслідок збігу;
  • сприяти формуванню вміння правильно писати слова з цією орфограмою, організувати фронтальну роботу з навчальним блоком для формування на репродуктивному рівні умінь і навичок на основі засвоєної теорії; сприяти розвитку усного й писемного мовлення;
  • удосконаленню навичок правильного й доречного використання в усному та писемному мовленні;
  • сприяти розвитку уваги, спостережливості, пам'яті, вміння аналізувати, вміння доцільно використовувати слова з подвоєнням букв;
  • сприяти виховуванню працелюбності, старанності, збагачувати словниковий запасу учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, блок «Фонетика», картки з завданнями.

Хід уроку

   І. Організація класу, актуалізація опорних знань.

   ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчання.

Очікувані результати:

  • учні правильно вимовляють звуки в словах із подвоєнням букв унаслідок збігу;
  •  розпізнають орфограми й пояснюють їх за допомогою правил, наводять приклади;
  • утворюють від іменників прикметники з подвоєнням букв;
  • знаходять і виправляють орфографічні помилки на вивчені правила;
  • користуються орфографічним та орфоепічним словниками;
  • правильно вживають у мовленні слова з подвоєнням букв унаслідок збігу

 

 

Приклади

На уроці я хочу дізнатися про …

Хочу навчитися правильно …

Хочу поглибити свої знання…

Мені цікаво було…

    

                                                Питання

1. Подвоєні букви.

2. Збіг на межі префікса й кореня.

3. Кореня й суфікса.

4. Двох суфіксів.

5. Букву Н не подвоюємо.

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення учнями навчального матеріалу, осмислення внутрішніх зв’язків і відношень між предметами і явищами.

        1.Оглядова розповідь учителя з використанням матеріалу блоку.

        2. Пояснення всього матеріалу ( учні ) з докладним опрацюванням   кожного пункту блоку.

       3. Робота в парах з НБ.

IV. Закріплення знань, умінь і навичок.

                                       Виконання вправ

   1. Робота з підручником.

     Ст.128, вправа 340 (усно).

2. Словотворчий розбір.

Розберіть подані слова за будовою, зробіть висновок.

Беззубий, стінний, беззоряний, годинник.

 

 3. Словниковий практикум.

1) Від поданих слів за допомогою префіксів без-, від-, над-, воз- утворіть слова так, щоб відбулося подвоєння букв унаслідок збігу.

Звук, дерти, законний, змінний, ділити, давати, з’єднати.

 

2) Утворіть від іменників прикметники. Поясніть орфограми.

Кордон, закон, мільйон, сезон, район, корінь, осінь, година, ціна, лимон, сон, бетон, день, зміна, рівнина.

5. Складання речень.

Дослідіть різницю у вимові й лексичному значенні поданих парами слів. Складіть із ними речення.

Хвилина — хвилинний, стіна — стінний.

IV. Узагальнення і систематизація знань. 

     6. Орфографічний практикум.

Вставте пропущені літери, поясніть орфограми.

До складу сотен..ої старшини входили сотник, сотен..ий отаман, писар, осавул і хорунжий. Отаман обирався на курін..их сходах. (О. Гуржій) Панське повір’я дрімало, сон..е і порожнє. (М. Коцюбинський) Над кипучим водян..им простором в’яне ніч. (А. Малишко) Зараз обабіч вузенької стежки стояли густен..і трави. (Ю. Збанацький)

 7.  Словотворчий практикум.

Від кожного іменника в поданих парах слів утворіть прикметник і запишіть. Складіть словосполучення, поясніть орфограми.

Лимон, сироп; ціна, твір; глина, посуд; оборона, пункт; телефон, станція; лебідь, пісня.

V. Підсумки уроку, повідомлення домашнього завдання, інструктаж щодо його виконання.

1. Рефлексія.

Закінчити речення

         На уроці я:

 

повторив…

дізнався…

навчився...

зрозумів…

 

2. Оцінювання знань, умінь і навичок учнів.

  Дякую за співпрацю!

3. Домашнє завдання (диференційоване).

Ст. 128, вправа 344 ( 7-9 б.);

ст.  128, вправа 345 (І і ІІ)  ( 10-12 б.);

 вивчити теоретичний матеріал блоку  (в Classroom).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку