Тема. Порівняння задач на збільшення числа на кілька одиниць у прямій і непрямій формі. Складання задач за різними короткими записами. Дії з іменованими числами.
Мета: вчити порівнювати задачі на збільшення числа на кілька одиниць у прямій і непрямій формі, удосконалювати обчислювальні навички під час роботи з іменованими числами;розвивати пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати уважність , любов до математики.
Засоби навчання: мультимедійний комплект, цеглинки LEGO.
Ключові компетентності: математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна.
Тип уроку. Комбінований.
Перебіг уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Емоційне налаштування.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Демонстрація навчальної презентації.
Гра «Котра година?» ( Робота з циферблатом годинника)
Розв'язування задач.
1) Урок триває 40 хв, а перерва — 10 хв. На скільки довше триває урок, ніж перерва?
2) Що триває довше?
1 місяць чи 35 днів
16 днів чи 2 тижні
2 роки чи 23 місяці
2 місяці чи 4 тижні
Математичний диктант.
1) Скільки місяців у році?
2) Скільки днів складають 1 тиждень?
3) Скільки годин у добі?
4) Скільки хвилин у годині?
5) Скільки секунд у хвилині?
6) Скільки годин складають дві доби?
Рухлива вправа.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над порівнянням задач на збільшення числа на кілька одиниць у прямій і непрямій формі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота за підручником (с. 88-89).
Завдання 1. Робота в групах.
Завдання 2. Коментоване розв'язування задач. Порівняння задач.
Завдання 3. Колективне розв'язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Фізкультхвилинка.
Завдання 4. Обчислення виразів.
Завдання 5 З логічним навантаженням.
Завдання6. Коментоване розв'язування задачі.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
Усне розв'язування задач.
1) Вісімнадцять прапорців розставили у 2 ряди. Скільки прапорців у кожному ряду?
2) У парку хлоп’ята посадили 4 ряди берізок, по 3 в кожному, та 9 ялинок. Скільки всього дерев посадили хлоп’ята?
3) У їдальні дітей розсадили за 3 столи, по 5 за кожним, а потім зайшло ще 6 дітей. Скільки всього дітей стало у їдальні?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ. Вправа «Сходинки успіху».
На екрані зображено сходинки (за кольорами такі ж, як цеглинки LEGO). На сходинках записи: «Найкраще мені вдалося…», «Я можу похвалити себе за…», «Я можу похвалити однокласників за…»,«Мені сподобалося на уроці…», «Мені було важко…», «На наступному уроці я…».