Урок №6
Повторення та систематизація знань з тем «Слово. Значущі частини слова», «Лексикологія та фразеологія». Контрольна робота
Мета: узагальнити та систематизувати знання з тем «Слово. Значущі частини слова», «Лексикологія та фразеологія»; розвивати в учнів логічне мислення; продовжувати навчати учнів правильно та доречно використовувати слова, збагачувати словниковий запас учнів, навчати вміло використовувати мовні ресурси; виховувати любов та повагу до рідного слова.
Тип уроку: повторення та закріплення матеріалу.
Обладнання: роздатковий матеріал, картки з контрольними роботами.
Методи та прийоми: бесіда, мозковий штурм, незакінчені речення
Хід уроку
Усне опитування
Незакінчені речення
Практичні завдання
Вправа «Підбери антонім та синонім»
Учитель говорить слово, а учні (попередньо розділившись 2 групи) по черзі підбирають антонім до цього слова (1 група) та синонім (2 група)
Праця, виконувати, вхід, струм, викручувати, з’єднати, активізація, залежний, безпека.
Вправа «Фразеологічна плутанка»
Група ділиться на малі група. Кожна з груп отримує завдання: фразеологізми, у яких переставлено місцями компоненти потрібно упорядкувати правильно та пояснити значення.
Індивідуальна залікова картка по темі «Слово. Значущі частини слова», «Лексикологія та фразеологія» |
|||
Рівень |
№ завдання, кількість балів |
Зміст завдання |
Оцінка, аналіз |
1 |
1 (3 б.) |
Оберіть правильний варіант відповіді: 1. Становить лексичне ядро слова, це неподільна морфема спільна для всіх споріднених слів, які мають лексичне ядро: а) суфікс; б) корінь; в) основа; г) префікс 2. Це застарілі слова, оскільки поняття ті предмети, які вони позначають вийшли з ужитку: а) неологізми; б) діалектизми; в) архаїзми; г) історизми 3. Синонім-фразеологізм до виразу Не стільки млива, скільки дива: а) річ була проста-простісінька; б) грім рака вбив; в) годувати штурханцями; г) хоч греблю гати 4. Усі слова є синонімами в рядку: а) дбати, піклуватися, славитися; б) горизонт, обрій, небо; в) м’який, лагідний, твердий; г) матеріал, процес, ресурс 5. Усі слова в рядку відносяться до лексики з вузькою сферою використання: а) мати, будинок, дріт, викрутка; б) ізоляція, електролічильник, фаза, люфт; в) дорога, іменник, ліхтарик, будівля; г) планета, лікар, професія, логіка 6. Слова, що вживаються для точного визначення певного поняття якої-небудь галузі науки, техніки, мистецтва тощо – це: а) професіоналізми; б) неологізми; в) терміни; г) фразеологізми |
|
2 |
1 (1 б.) |
Запишіть словосполучення, обираючи з дужок найбільш доречне слово. (Оплачувати, сплачувати, платити) борги, (діставати, здобувати, отримувати) освіту, (ґрунтовний, всебічний, вичерпний) огляд, (неповна, легка, непредметна) відповідь, (говорити, казати, висловлювати) зауваження |
|
|
2 (1б.) |
Перекладіть українською мовою. В значительной степени, говоря по существу, двойной пол, закрытое распределительное устройство, искуственный заземлитель |
|
|
3(1 б) |
Встановіть відповідність.
|
|
3 |
1 (2б.) |
Вкажіть спосіб творення поданих слів, виконайте їх розбір за будовою. Електроустаткування, перетворювач, освітлювач, напівпровідниковий, перетворювач. |
|
|
2 (1б.) |
Укладіть міні-словник професійної лексики. (5-10 слів) |
|
4 |
1 (3б.) |
Напишіть твір-розповідь про свого одногрупника, використовуючи фразеологізми та професійну лексику. |
|