Літературне читання
Тема: Позакласне читання. Творчість Грицька Бойка вірш «Бруднуля»
Вправи на розвиток читацьких навичок.
Розчитування:
1). Прочитати скоромовку, яку написав Грицько Бойко у повільному, пришвидшеному, швидкому темпі.
Морозець, морозець!
Не щипай за щічки.
Теплі валянки у нас,
Шубки й рукавички.
Морозець, морозець! –
Плещемо в долоні.
У дівчаток і хлоп’ят
Носики червоні.
А тепер згадаємо зимоньку і затанцюємо
Продивись відео https://www.youtube.com/watch?v=f43Qm9T3grs
Можемо зробити невеличкий висновок, що Грицько Бойко писав не лише вірші, а ще й скоромовки, пісеньки, загадки
Сьогодні, я недаремно вибрала для срокомовлення скоромовку про мило, ми сьогодні будемо знайомитися з віршем Грицька Бойка «Бруднуля» і порівняємо його з віршем Агнії Барто «Девочка чумазая»
Прослухай вірш Грицька Бойко «Бруднуля»(звертай увагу на інтонацію) https://www.youtube.com/watch?v=mOOK8oSoB40
Читаємо вірш (вголос)
|
БРУДНУЛЯ
Шапочка у глині,
Ранком вона встала — |
|
|
Мама доню одягала, |
|
|
За обідом прямо |
|
|
На машину, на візок |
|
|
Ось трима вона в руці |
|
|
В пальтечку своїм новім |
|
|
Спать вона лягала — |
|
|
Після дощику в дворі
Вся замурзана, брудна, |
|
Як у вашім дитсадку |
|
Прослухай вірш Агнії Барто «Девочка чумазая»
https://www.youtube.com/watch?v=kvH67Hej9ww
— Ах ты, девочка чумазая,
где ты руки так измазала?
Чёрные ладошки;
на локтях — дорожки.
— Я на солнышке
лежала,
руки кверху
держала.
ВОТ ОНИ И ЗАГОРЕЛИ.
— Ах ты, девочка чумазая,
где ты носик так измазала?
Кончик носа чёрный,
будто закопчённый.
— Я на солнышке
лежала,
нос кверху
держала.
ВОТ ОН И ЗАГОРЕЛ.
— Ах ты, девочка чумазая,
ноги в полосы
измазала,
не девочка,
а зебра,
ноги-
как у негра.
— Я на солнышке
лежала,
пятки кверху
держала.
ВОТ ОНИ И ЗАГОРЕЛИ.
— Ой ли, так ли?
Так ли дело было?
Отмоем всё до капли.
Ну-ка, дайте мыло.
МЫ ЕЁ ОТОТРЁМ.
Громко девочка кричала,
как увидела мочалу,
цапалась, как кошка:
— Не трогайте
ладошки!
Они не будут белые:
они же загорелые.
А ЛАДОШКИ-ТО ОТМЫЛИСЬ.
Оттирали губкой нос —
разобиделась до слёз:
— Ой, мой бедный
носик!
Он мыла
не выносит!
Он не будет белый:
он же загорелый.
А НОС ТОЖЕ ОТМЫЛСЯ.
Отмывали полосы —
кричала громким голосом:
— Ой, боюсь щекотки!
Уберите щётки!
Не будут пятки белые,
они же загорелые.
А ПЯТКИ ТОЖЕ ОТМЫЛИСЬ.
— Вот теперь ты белая,
Ничуть не загорелая.
ЭТО БЫЛА ГРЯЗЬ.
Дай відповідь на запитання:
-Що спільного у двох дівчат ?
-Чому вчать ці два віршика?
- Чи треба слідкувати за своєю гігієною і чому?
Не будьте, як дівчата з віршиків бруднюлями, а мийте руки з милом,слідкуйте за своїм одягом і прибирайте свої речі, а то може статися, як у вірші Корнія Чуковського «Мойдодыр»
Мультфільм «Мийдодір»(українською мовою)
https://www.youtube.com/watch?v=TA-6H0UJ9i0
Як мити руки у громадських місцях
За бажанням
Подивись відео і проведи власний експеримент
https://youtu.be/hle1QpOkB8Y1
Як прищепити дитині любов до наук? Звичайно ж наочно, за допомогою експериментів і захоплюючих дослідів. Щоб діти побачили в тобі справжнього чарівника і по вуха захопилися навчанням, потрібна лише спритність рук і безмежна фантазія. Все інше зробить за тебе матінка-наука. Так і подумала вчителька з Північної Кароліни, і організувала для своїх учнів потрясний експеримент , який вмить розлетілися по соціальним мережам.
Проект натхненої вчительки — самий простий і захоплюючий спосіб розповісти дітям про важливість особистої гігієни. Так, використавши всього 3 скибочки хліба, жінці вдалося наочно розповісти першокласникам, чому важливо мити руки перед їжею.
Хліб у першому пакеті — це контрольний зразок. У другій пакет викладач помістила кусень хліба митими руками. Ну а третій — це шматок хліба, який перетрогали всі діти в класі немитими руками . Через всього тиждень діти змогли на власному досвіді переконатися, що гігієна — це добре.
Бажаю успіхів(чекаю фото або відео експерименту)