Урок "Позакласне читання. Осінь щедра, осінь золотава."

Про матеріал

Урок позакласного читання

в 2 класі

(урок побудований як подорож по рідному місту)

Тема. Осінь щедра, осінь золотава.

Мета: вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, прозі, поезії; розвивати образне і логічне мислення, словниковий запас, виразне читання, творчу думку; виховувати почуття любові до рідної природи, бережливого ставлення до неї, виховання патріотизму і почуття гордості за рідне місто.

Хід уроку

  • Оргмомент
  • Мотивація учбової діяльності

- Сьогодні незвичайний урок. Ми будемо подорожувати у царстві Мистецтва.

-А хто буде допомагати нам ви зараз здогадаєтесь:

Слайд 1. (текст загадки)

Загадка. (читають)

У гаях, парках блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль -

Жде сестрицю білу в гості.(Осінь)

Слайд 2.( картинка осені)

Молодці, відгадали.

Слайд 3.

- Так звичайно ми будемо подорожувати разом з красунею на ім'я Осінь по нашому місту.

- Якою буває Осінь?

Слайд 4(три картинки із зображенням ранньої, золотої, пізньої осені)

Основна частина уроку

  • 1.Мозковий штурм
  • Для того, щоб відбулася наша подорож ви маєте довести що готові мандрувати.
  • - Коли до нас приходить осінь?
  • - Назвіть трьох синів осені.
  • - Чому вони мають такі імена?
  • Ну що ж красуня осінь нас чекає.
  • Подорож розпочинаємо.
  • 2.Зупинка перша:
  • Слайд 5.Одеський краєзнавчий музей. (читають назву музею)
  • -Зайдіть у цікавий світ мудрості нашого народу.
  • Пригадайте, в першому класі ми ходили на екскурсію до цього музею. Що зберігає цей музей? (історію нашого міста.) Наше місто – легендарне, легенда. Як ви розумієте це. Що таке легенда?

3.Читання легенди.(діти читають частинками вголос)

- Пропоную прочитати вам легенду про Осінь.

Легенда

За народним переказом, Осінь — старша дочка Сонця. Вона останньою за­лишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи осінь на Землю, Сонце сказало їй: "Забирай все моє багатство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе."

- Який наказ дало Сонце своїй донці Осені?(бути щедрою)

- Чи виконує вона його наказ?

- Чому осінь називають золотою?чому про неї кажуть щедра?

Дійсно осінь щедра, золотава.

4. Бесіда.

Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом. Як називають таких людей? (письменники, поети).

- Що писали письменники? (прозу) А поети (поезію)

- Що таке проза? поезія? А як можна назвати одним словом?

( література) Що таке література?

5.Добре, завітаємо

Слайд 6.( фото літературного музею)

в Одеський літературний музей. (читають)

  • -Що може зберігатися в літературному музеї (книги,портрети письменників)

Там є зал, в якому проходять літературні читання. А сьогодні читання віршів і уривків з оповідань про осінь будуть проходити у нас.

Діти читають( інші слідкують) вірш про осінь А.Коваль.( «Осінь» с.43) оцінювання

Читання уривка( інші слідкують) з оповідання В.Сухомлинського . оцінювання

6. Художники оспівували осінь. Свої враження від цієї пори року вони переносили на полотно. – А де зберігаються картини? Отже запрошую – в Одеський художній музей.

Слайд 7.(фото Одеського художнього музею)

Сьогодні одна з музейних картин знаходиться в нашому класі.

- Це картина І.Левітана «Золота осінь»

І.Левітана – автора картини « Золота осінь» називали поетом природи, що знаходив у непомітному пейзажі дивну красу.

- Яких кольорів найбільше?(теплих, золотих, жовтих)

- Який настрій хотів передати художник?( радісний,веселий,із захопленням)

- Який уривок з вірша А.Коваль найбільше підходить до картини? Прочитайте.

7. А ще дивовижну осінню красу можна не тільки побачити на картині, а й зобразити за допомогою мелодії, почути. Послухайте!!!! (звучить музика)

Слайд 9.

Що ви уявляєте собі (бал дерев, квітів, листочків)

Давайте і ми побудемо листочками і станцюємо. Фізкультхвилинка.

-Зараз ми побували на невеличкому осінньому концерті.

-А як ви вважаєте куди в Одесі можна піти на концерт?(в філармонію)

Запрошую вас Слайд 10.(фото Одеської філармонії) в Одеську філармонію.

Подивіться, яке гарне історичне спорудження, сьогодні на уроці ви побачили декілька таких будинків – пам'ятників. А в нашому місті дуже багато будинків красивих своєю архітектурою. Наше місто – це музей під відкритим небом. Треба їм пишатися і зберігати цю красу для інших поколінь.

  • -Як називають людей, які відтворюють свої почуття в музиці?

( композитори)

- Чим скористався композитор, зображаючи картину осені?(нотами, уявою, фантазією)

- Сьогодні я вам пропоную познайомитись ще з одним текстом В.Сухомлинського.(стор. 64)

9.Робота над текстом В Сухомлинського «Як починається осінь»?.

  • Читання тексту вчителем
  • Словникова робота
  • -читання складів, читання слів в підручнику,пояснення значення слова заквітчані( прибрані, прикрашені),радяться-обговорюють
  • Читання дітьми по частинах
  • Осмислення тексту( питання)
  • –Як називає осінь Сухомлинський?
  • -Чому слово осінь в тексті написано з великої літери?
  • -Що любить осінь робити?
  • Читання буксиром
  • Вибіркове читання
  • -Як автор описує старшу доньку Діда Мороза?
  • – Як називає осінь Сухомлинський?
  • - Що осінь робить в садку?
  • - Чого пташки бояться осені?
  • -А як ведуть себе дятли, зустрівшись с осінню?

- Про яку пору осені він говорить?( золота осінь)Звідки дізналися про це, зачитайте.,доведіть.

- Чим скористалися письменник,зображаючи дивовижну картину осені?( словами)Зачитайте їх.

- Так чим користуються художники, композитори, поети, письменники, зображуючи якусь картину, подію, щоб викликати відповідне ставлення до них чи певний настрій? (уявою, фантазією, своїми спостереженнями)

Хвилинка цікавинки

Так сьогодні ми читали оповідання В Сухомлинського.

Слайд 11.(портрет Сухомлинського)

Його головні дати в біографії теж пов'язані з осінню.

Перший місяць осені – вересень подарував нам видатну людину

  • ( народився)- зачитати на слайді і вересень забрав( помер)- зачитати на слайді.
  • Ø Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допомогли на уроці поети, письменники, композитори, художники, а також власні спостереження, враження.

10. Робота в групах. (читають )

1)скласти і прочитати прислів'я про осінь.

Осінь іде і дощі за собою веде. Листя пада - листопад, пада лист - падолист.

2) скласти і прочитати прикмети про осінь.

Грім у вересні - на теплу осінь. Павутина стелиться по рослинах – до тепла.

3)Робота над скоромовкою.

В темних синях в день осінній

Пахне сіном і насінням.

4)Гра « Ромашка» ( тексти, які читали сьогодні на уроці вам допоможуть) - записують на пелюстках

- Як можна назвати осінь, щоб передати її ознаки? (Щедра, барвиста, золота, багата, жовтокоса, чарівна, роботяща)

5)А з ким ми порівнюємо осінь?

(Осінь - тітонька, чарівниця, художниця, хазяйка, господиня, красуня, сестриця)

6). Заповнити таблицю?

Композитор П. І.Чайковський

Художник І.Левітан

Поет В.Сухомлинський

Письменник А.Коваль

Підсумок.

Ну ви молодці, всі групи впорались із завданням. Запам'ятали прізвища письменників,поетів, художників,які допомогли відчути красу осінньої природи, розучили приказки,прислів'я. скоромовки, читали вірші і оповідання про осінь.

Скільки поетів, композиторів, художників майстерно описували чи словом ,чи музикою,чи мовою фарб красу осені. Нікого не залишає це байдужим. Але щоб милуватися красою осінньої природи з року в рік, потрібно берегти природу.

Я принесла вам осінні листочки. Спробуйте і ви побути письменниками і записати одне красиве речення про осінь на листочку. (Діти зачитують свої речення і віддають листочки вчителю) — Який гарний букет з осінніх листочків у нас вийшов. Значить гарно ви попрацювали на уроці, добре.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання

(урок побудований як подорож по рідному місту)

в 2 класі

Тема: Осінь щедра, осінь золотава.

Мета: вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, прозі, поезії; розвивати образне і логічне мислення, словниковий запас, виразне читання, творчу думку; виховувати почуття любові до рідної природи, бережливого ставлення до неї, виховання патріотизму і почуття гордості за рідне місто.

Хід уроку

Оргмомент

Мотивація учбової діяльності

- Сьогодні незвичайний урок. Ми будемо подорожувати у царстві Мистецтва.

-А хто буде допомагати нам ви зараз здогадаєтесь:

Слайд 1. (текст загадки)

Загадка. (читають)

У гаях, парках блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль -

Жде сестрицю білу в гості.(Осінь)

Слайд 2.(  картинка осені)

Молодці, відгадали.

Слайд 3.

- Так звичайно ми будемо подорожувати разом з красунею на ім’я Осінь по нашому місту.

- Якою буває Осінь?

Слайд 4(три картинки із зображенням ранньої, золотої, пізньої осені)

Основна частина уроку

  1. Мозковий штурм

Для того, щоб відбулася наша подорож ви маєте довести що готові мандрувати.

- Коли до нас приходить осінь?

- Назвіть трьох синів осені.

- Чому вони мають такі імена?

Ну що ж красуня осінь нас чекає.

Подорож розпочинаємо.

2.Зупинка перша:

Слайд 5.Одеський краєзнавчий музей. (читають назву музею)

  • Зайдіть у цікавий світ мудрості нашого народу.

 

Пригадайте, в першому класі ми ходили на екскурсію до цього музею. Що зберігає цей музей? (історію нашого міста.) Наше місто – легендарне, легенда. Як ви розумієте це. Що таке легенда?

 

3.Читання легенди.(діти читають частинками вголос)

- Пропоную прочитати вам легенду про Осінь.

                                                                           Легенда

За народним переказом, Осінь — старша дочка Сонця. Вона останньою за­лишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи осінь на Землю, Сонце сказало їй: "Забирай все моє багатство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе."

- Який наказ дало Сонце своїй донці Осені?(бути щедрою)

- Чи виконує вона його наказ?

- Чому осінь називають золотою?чому про неї кажуть щедра?

Дійсно осінь щедра, золотава.

4. Бесіда.

Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом. Як називають таких людей? (письменники, поети).

- Що писали письменники? (прозу) А поети (поезію)

- Що таке проза? поезія? А як можна назвати одним словом?

( література) Що таке література?

5.Добре, завітаємо

Слайд 6.( фото літературного музею)

в Одеський літературний музей. (читають)

  • Що може зберігатися в літературному музеї (книги,портрети письменників)

Там є зал, в якому проходять літературні читання. А сьогодні читання віршів і уривків з оповідань  про осінь будуть проходити у нас.

Діти читають( інші слідкують) вірш про осінь А.Коваль.( «Осінь» с.43) оцінювання

Читання уривка( інші слідкують)  з оповідання В.Сухомлинського . оцінювання

6. Художники оспівували осінь. Свої враження від цієї пори року вони переносили на полотно. – А де зберігаються картини?  Отже запрошую – в Одеський художній музей.

Слайд 7.(фото Одеського художнього музею)

Сьогодні одна з музейних картин знаходиться в нашому класі.

- Це картина  І.Левітана «Золота осінь»

І.Левітана – автора картини « Золота осінь» називали поетом природи, що знаходив у непомітному пейзажі дивну красу.

- Яких кольорів  найбільше?(теплих, золотих, жовтих)

- Який настрій хотів передати художник?( радісний,веселий,із захопленням)

- Який уривок з вірша А.Коваль  найбільше підходить до картини? Прочитайте.

7. А ще дивовижну осінню красу можна не тільки побачити на картині, а й зобразити за допомогою мелодії, почути.  Послухайте!!!! (звучить музика)

Слайд 9.

Що ви уявляєте собі (бал дерев, квітів, листочків)

Давайте і ми побудемо листочками і станцюємо. Фізкультхвилинка.

-Зараз ми побували на невеличкому осінньому концерті.

-А як ви вважаєте куди в Одесі можна піти на концерт?(в філармонію)

Запрошую вас  Слайд 10.(фото Одеської філармонії) в Одеську філармонію.

Подивіться, яке гарне історичне спорудження, сьогодні на уроці ви побачили декілька таких будинків – пам’ятників. А в нашому місті дуже багато будинків красивих своєю архітектурою. Наше місто – це музей під відкритим небом. Треба їм пишатися і зберігати цю красу для інших поколінь.

  • Як називають людей, які відтворюють свої почуття в музиці?

( композитори)

- Чим скористався композитор, зображаючи картину осені?(нотами, уявою, фантазією)

- Сьогодні я вам пропоную познайомитись ще з одним текстом В.Сухомлинського.(стор. 64)

9.Робота над текстом В Сухомлинського «Як починається осінь»?.

  • Читання тексту вчителем
  • Словникова робота
  • читання складів, читання слів в підручнику,пояснення значення слова заквітчані( прибрані, прикрашені),радяться-обговорюють
  • Читання дітьми по частинах
  • Осмислення тексту( питання)
  • Як називає осінь Сухомлинський?
  • Чому  слово осінь в тексті написано з великої літери?
  • Що любить осінь робити?
  • Читання буксиром
  • Вибіркове читання
  • Як автор описує старшу доньку Діда Мороза?

 – Як називає осінь Сухомлинський?

- Що осінь робить в садку?

- Чого пташки бояться осені?

-А як ведуть себе дятли, зустрівшись с осінню?

- Про яку пору осені він говорить?( золота осінь)Звідки дізналися про це, зачитайте.,доведіть.

- Чим скористалися  письменник,зображаючи дивовижну картину осені?( словами)Зачитайте їх.

- Так  чим користуються художники, композитори, поети, письменники, зображуючи якусь картину, подію, щоб викликати відповідне ставлення до них чи певний настрій? (уявою, фантазією, своїми спостереженнями)

Хвилинка цікавинки

     Так сьогодні ми читали  оповідання В Сухомлинського.

Слайд 11.(портрет Сухомлинського)

Його головні  дати в біографії теж пов’язані з осінню.

Перший місяць осені – вересень подарував нам видатну людину

( народився)- зачитати на слайді і вересень забрав( помер)-  зачитати на слайді.

  • Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допомогли  на уроці поети, письменники, композитори, художники, а також власні спостереження, враження.

10. Робота в групах. (читають )

1)скласти і  прочитати  прислів’я про  осінь.

Осінь іде і дощі за собою веде. Листя пада - листопад, пада лист - падолист.

2) скласти і прочитати прикмети про осінь.

Грім у вересні -  на теплу осінь. Павутина стелиться по рослинах – до тепла.

3)Робота над скоромовкою.

В темних синях в день осінній

Пахне сіном і насінням.

4)Гра « Ромашка» ( тексти, які читали сьогодні на уроці вам допоможуть) - записують на пелюстках

- Як можна назвати осінь, щоб передати її ознаки? (Щедра, барвиста, золота, багата, жовтокоса, чарівна, роботяща)

5)А з ким ми порівнюємо осінь?

(Осінь - тітонька, чарівниця, художниця, хазяйка, господиня, красуня, сестриця)

6). Заповнити таблицю?

Композитор       П. І.Чайковський

Художник         І.Левітан

Поет               В.Сухомлинський          

Письменник          А.Коваль   

Підсумок.

Ну ви молодці, всі групи впорались із завданням. Запам’ятали прізвища письменників,поетів, художників,які допомогли відчути красу осінньої природи, розучили приказки,прислів’я. скоромовки, читали вірші і оповідання про осінь.

Скільки поетів, композиторів, художників майстерно описували чи словом ,чи музикою,чи мовою фарб красу осені. Нікого не залишає це байдужим. Але щоб милуватися красою осінньої природи з року в рік, потрібно берегти природу.

 Я принесла вам осінні листочки. Спробуйте і ви побути письменниками і записати одне красиве речення про осінь на листочку. (Діти зачитують свої речення і віддають листочки вчителю) — Який гарний букет з осінніх листочків у нас вийшов. Значить гарно ви попрацювали на уроці, добре.

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
4877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку