Урок позакласного читання. Урок – інсценізація на тему "Байки. Байка вчить, як на світі жить."

Про матеріал
Розробка уроку допоможе узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом "Байки"та поглиблювати знання учнів про життя та творчість Леоніда Глібова.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

Урок – інсценізація

Тема. Байки. Байка вчить, як на світі жить.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за вивченим розділом; поглиблювати знання учнів про життя та творчість Леоніда Глібова; вчити аналізувати, співставляти, удосконалювати вміння давати характеристику дійовим особам, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення учнів; удосконалювати вміння читати в особах; виховувати працелюбність, чесність, позитивні риси характеру, дружелюбність.

Обладнання: портрет Л. Глібова, мультимедійна підтримка ,презентація, ілюстрації до байок, картки із завданнями для роботи в групах, виставка книг з творами Л. Глібова, крилаті вислови, прислівя, букви.

 

Хід уроку

І. Організація класу (слайд 3).

Продзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

Попрацюємо старанно.

Щоб почуть наприкінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?
  • А що для цього повинні зробити ви?
  • Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, веселий, продуктивний і творчий урок.

(слайд 4)

  • А урок у нас дійсно незвичайний. Я запрошую вас до театру, де ви будете одночасно і акторами, і глядачами: читатимете та спостерігатимете за дійством.
  • А я сьогодні буду – конферансьє. Хто такий конферансьє?

(Конферансьє – артист, який оголошує концертні номери, виступає в проміжках між ними.)

  • Виконавши завдання, вирушимо до театру. Вилучіть парні букви і прочитайте слово:

БВАМЙЧКФИ

(слайд 5)

  • Що таке байка?
  • Кого називають байкарем?
  • Кого з байкарів ви знаєте?
  • Отже, ми сьогодні будемо закріплювати ваші уявлення про байку, розширювати знання про творчість Леоніда Глібова та набиратися мудрості від байок, бо «Байка вчить, як на світі жить» (вислів на дошці)
  • Тож вирушаємо!
  1. Читацька розминка. Робота на загадкою.
  • Леонід Глібов писав не тільки байки, а й віршовані загадки. Ось одна з них.

(слайд 6)

  • Читаємо:

1 строфу – повільно, правильно прочитуючи слова, всі разом;

(слайд 7)

2-4 строфу – читаємо в темпі, звертаючи увагу на розділові знаки, разом рядами;

(слайд 8)

5 строфу – читаємо виразно, загадково, називаємо відгадку, читають окремі учні.

Бачить – не бачить,                              Люба розмова;                        Як не вгадали,

Чути – не чує,                                       Дай, Боже, діти,                      Стану в пригоді,

Мовчки говорить,                                З нею довіку                            Річ коротенька:

Добре мудрує.                                      Знаться – дружити.                 Книжка, та й годі.

 

Кривду соромить,                                Хто ж то такая

Правди навчає,                                     В світі щаслива,

Часом жартує,                                      Мудра, правдива
Смішки справляє,-                               І жартівлива?

  1. Вправа «Прес».
  • Так, це книжка. Доведіть. Докази беріть із загадки.

ІІІ. Робота з виставкою книг. (На виставці книжки, попередньо підготовлені до уроку.)

  • Подивіться, друзі, книжки нас уже чекають.
  • Хто автор усіх книжок?
  • Що об’єднує всі ці книжки?

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Слово вчителя.

(слайд 9)

  • Під час уроків літературного читання ви ознайомились з біографією та деякими байками Леоніда Глібова. Давайте коротко пригадаємо цікаві відомості з життя автора. (Виступи дітей.)
  1. Леонід Глібов народився 5 березня 1827 року в селі Веселий Поділ на Полтавщині.
  2. Перший вірш «Сон» Леонід Глібов написав в 13 років.
  3. Перша збірка принесла поету лише неприємності замість очікуваних лаврів.
  4. Після закінчення ліцею Глібова було призначено вчителем історії й географії в Чорному Осколі на Поділлі. Він був вихователем у батька Лесі Українки.
  5. Свої твори для дітей Леонід Глібов підписував псевдонімом «Дідусь Кенир». Розказують, що колись його батько купив цю співочу пташку і сусіди прозвали його «Кенир».
  6. За своє життя Л. Глібов написав 107 байок. Головна тема його байок – несправедливість, продажність, хабарництво, обман.
  • Дякую за повідомлення.

2.  Ознайомлення з акровіршем Л. Глібова «Муха».

(слайд 10)

  • Л. Глібов писав для дітей байки, загадки, вірші, казки, акровірші.

(слайд 11 )

Акровірш – це віршована загадка, відгадка якої складається з перших літер усіх рядків.

(слайд 12)

Що за птиця?

Між людьми, як пташка, вється,

У людей і їсть, і пє;

Ходить старець, просить, гнеться,

А у неї всюди є.

- Зустрічали такі загадки? Тепер будете знати. як вони називаються.

(слайд 13)

3.Фізкультхвилинка «Бджілка».

(слайд 14)

4.Інсценування байки Л. Глібова «Бджола і Мухи».

-  А зараз до вашої уваги буде представлена байка «Бджола і Мухи». Її для вас зіграють учні

нашого класу. Уважно дивіться і слухайте, щоб потім могли сказати чого навчає ця байка.

а) Словникова робота:

Ринда – ледар.

б) Аналіз байки:

-  Хто дійові особи?

- Якою показоно Бджолу?

- А які Мухи і Джміль?

- Чого навчає ця байка? (Засуджує ледарів і тих, хто думає, що «Краще там, де нас немає».)

- Знайдіть вислів на дошці, який відповідає цій байці.

(слайд 15, 16, 17 )

 

 

5.  Ознайомлення з байкою Леоніда Глібова «Ластівка і Шуліка».

1) Робота в групах.

- У Леоніда Глібова є дуже мелодійна та красива байка «Хмара». Зараз ви  попрацюєте в

групах: прочитаєте самостійно байку і виконаєте  певні завдання. Працюємо швидко і

злагоджено. Не забуваємо про правила роботи в групі.

1 група – «Шукачі». Прочитати байку, визначити дійових осіб. Охарактеризувати їх.

2 група – «Мовознавці». Словникова робота. Прочитати, виписати незрозумілі слова, пояснити

їх значення (до пуття – добре, правильно; одрадонька – радість, приємні хвилини; сього –

цього; там славонька твоя – користь, добре діло).

3 група – «Кореспонденти». Прочитати байку. Скласти запитання до байки.

4 група – «Дослідники». Прочитати байку. Визначити головну думку байки (що засуджується,

що схвалюється). Знайти мораль (повчання). («Кохайте щиро правдоньку…»)

2) Театр одного актора. Виразне читання байки «Ластівка і Шуліка».

3) Презентація робіт в групах.

4) Вправа «Бліц - опитування».

- Чому Шуліка заздрив Ластівці?

- Поясніть відповідь Ластівки?

- Знайдіть вислів на дошці, який відповідає цій байці. («Доброму скрізь добре.»)

5) Характеристика дійових осіб.

(слайд 18)

6.Декламування. Гра «Упізнай байку».

  • Зараз одні учні будуть читати уривок із байки, а інші будуть відгадувати, з якої байки цей уривок і знаходити на дошці відповідне прислів’я до байки:

а) уривок з байки «Коник - стрибунець»;

прислівя «Як робиш, те й матимеш»;

б) уривок з байки «Лебідь, Щука і Рак»;

прислівя «Згода дім будує, а незгода руйнує»;

в) уривок з байки «Чиж та Голуб»;

прислівя «Не смійся з іншого, щоб тобі не було того».

(слайд 19)

V. Підсумок уроку.

- Отже, байка – це дійсно чудова скарбниця мудрості. А Леонід Глібов – чародійник в ній.

- Закінчіть речення: «Тепер я знаю, що байка закінчується…»;

«Байка схвалює…»;

«Байка засуджує…»;

«Байка навчає…».

(слайд 20)

  • Мені хочеться закінчити урок словами Леоніда Глібова:

«Здається, байка просто бреше,

А справді ясну правду чеше.

Нікого в світі не мине.

Читайте, згадуйте мене.»

(слайд21)

  • Дякую вам, діти, за активну роботу. Ви сьогодні були справжніми акторами. Ви – молодці! Маю надію, що у вашому серці залишиться добрий слід від цього уроку, що ви станете добрішими, чеснішими. Адже цього хотіли всі поети-байкарі, для цього вони й писали свої твори.

VI. Оцінювання.

(слайд22)

 

VII.Домашнє завдання.

Прочитати байку «Синиця»(с.70 - 71) у підручнику «Позакласне читання»; намалювати

ілюстрацію до улюбленої байки.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
3149
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку