Урок позакласного читання "Народні та літературні казки"

Про матеріал
Формувати знання учнів про народні та літературні казки , заохочувати до читання казок .Закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку .Розвивати спостережливість ,увагу ; активізувати читацьку пам'ять , формувати оцінні судження . Виховувати чуйність , доброзичливість , бажання дотримуватись режиму дня , щоб бути здоровим .
Перегляд файлу

 

 

 

Богодухівський ліцей № 3

 

 

 

 

 

 

 

Урок  позакласного читання

 

« Народні та літературні казки »

 

 

 

Підготувала

вчитель 3 – б класу

Бугайова Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 н.р.

 

 

 

 

Тема уроку . Урок позакласного читання. «Народні та літературні казки» .

 

Мета уроку . Формувати знання учнів про народні та літературні казки ,      заохочувати до читання казок .Закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку .Розвивати спостережливість ,увагу ;

                       активізувати читацьку пам'ять , формувати оцінні судження . Виховувати чуйність , доброзичливість , бажання дотримуватись режиму дня , щоб бути здоровим .

 

Обладнання : 1. Таблички

уроку             а) девіз уроку

                       б) вірші

                       в) ланцюжок

                       г) гра «Гірка»

                       2. Грам. Запис «Песенка Кота Леопольда»

                                                «Одну простую сказку…»

                                                 «В мире много сказок»

                       3. Палац казок

  4. Будинки – вулиця Народна

  5. Будинки – вулиця Казкарів

  а) записки від жителів будиночків

  6. Ілюстрації до казок

  7. Малюнки дітей до казок

  8. Казки народні

  9. Казки літературні

 10. Збірники для позакласного читання

 11. Костюми : вовка , зайця , лисиці , мишки , котиків , Червоної                        шапочки , Лікаря Айболита , Королеви казок .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу .

 

  1. Хвилинка спостережень . Емоційний настрій на урок .

       ( Вчитель читає вірш) .

 

Доброго здоров’я , діти , доброго вам дня ,

Хай вам ясне сонце світить  у вікно щодня .

Хай сміється  мирне небо і дивує світ .

А Земля дарує вам барвистий цвіт .

Бо здоров’я , любі діти , в світі – головне .

А здоровий і веселий – щастя не мине .

Доброго ранку ! Доброго дня !

                ( Діти виконують рухи )

Хай плещуть долоньки !

Хай тупають ніжки !

Працюють голівки !

               ( Всі діти вітаються )

Доброго ранку ! Доброго дня !

Бажаємо вам ми  здоров’я й добра !

 

Вчитель : В цей ранковий добрий час

             Музика прийшла до нас .

                  В нас енергію вселяє ,

                  І на працю надихає .

(Музична пауза «Песенка Кота Леопольда» )

 

  • Сіли тихо . Прочитаємо девіз уроку разом .

ДЕВІЗ УРОКУ:

Пам’ятайте , милі діти ,

І хлоп’ята , і дівчата !

Щоб успіхи чудові мати ,

Треба гарно всім читати .

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .

 

Сьогодні у нас незвичайний урок . Я запрошую вас до подорожі . Яку дорогу обрати , куди вирушити ? Допоможе нам ось ця таблиця .

Завдання . Потрібно з’єднати букви стрілочками і прочитати назву нашої подорожі . Тож вирушаймо !  (Див . табличку )

 

          ( Звучить музика «Одну простую сказку» )

Вчитель . Казок країна чарівна –

У гості  й вас чека вона ,

Отож часу не гайте , у подорож рушайте !

( Читають діти разом з таблички вірш )

 

      В казку вирушим всі разом ,

       Перешкоди всі пройдем .

А хто буде сумувати ,

Із собою не візьмем .

Казко , казко ,

Ти нас зустрічай ,

В гості до тебе

Третій клас завітав .

 

  • Сьогодні у нас урок позакласного читання на тему : « Народні та літературні казки ». Ми будемо продовжувати вчитися читати виразно , аналізувати казки .А щоб гарно читати треба підготуватися .

 

ІІІ. Мовна розминка .

 

  1. Артикуляційна зарядка .
  • Що просить сказати лікар , коли обстежує горло ?
  • Як дзижчить джміль ?
  • Дмухни на кульбабку .
  • Як пищать пташенята ?
  • Поплямкали губками .
  • Поклацали зубками ( щоб міцними були )

-    Пошипіли  гусочкою.

  •  Подзижчали комариком .
  • Пошуміли вітерцем .

А вітерець нам загадку прислав .

Вчитель . Сміху й радості багато

Працюватимем завзято

Вас чекає любов , ласка !

В гості кличе всіх вас

Всі разом : Казка !

 

Вчитель . Давайте її покличемо.

Всі разом . Казко ! Казко !

Королева казок : Доброго дня ! Як багато дітей . Я Королева всіх казок прибула до вас на урок !

 

  1. Прочитайте «ланцюжок» ( див . табличку )

( Учні читають з таблички , Королева казок показує указкою ).

  1. Доповніть чистомовки

( Запис на дошці )

Ла – ла – ла казка до нас прийш…

Ці –ці – ці ми зустрінемось в пала…

Ні – ні – ні там казкові герої чарів…

Ок – ок – ок запросимо їх на ур…

  1. Розчитування ( див . табличку ).
  2. Фіз. пауза для очей .

Сплять маленькі совенята ( очі заплющені )

Раз ! Розкрили оченята

Подивилися навколо ( кругові рухи очима )

Потім вгору і додолу

Оченята блим , блим , блим !

Відпочити треба їм .

Вправо , вліво оченята

Повертали совенята

Совенята будуть спати

А ми будемо читати .

 

ІV . Робота з виставкою книг , ілюстрацій казкового міста .

 

Королева казок . Ми наближаємось до Палацу казок . На шляху вулиця Народна . Казки почали складати в глибоку давнину і передавали їх в усній формі з покоління в покоління . Над казкою працювали тисячі людей . Як називаються такі казки ?

 Всі: Народні .

 Королева казок : Казка стукає у двері –

                                 Привітаємо її .

                                 Дуже , дуже постарайтесь –

                                 І впізнаєте її .

( Ілюстрації та книги до народних казок )

 

Гра « Впізнай казку »

Завдання .Назвіть казки , які ви впізнали на малюнках .( Народні казки ).

Королева казок :Наша подорож продовжується . Ми на вулиці Казкарів .Ось ці будиночки. Їх жителі залишили записки , в яких вказують , де вони .

  1. Були люди , які записували казки , доповнювали їх , змінювали і ми з вами отримали авторські літературні казки .

а) Терміново викликали лікувати звірів в Африку .( К. Чуковський «Айболить».)

б) Пішла до бабусі , понесла їй пиріжки . ( Ш. Перро «Червона Шапочка» ).

в) Побіг у школу , бо нічого не знаю .( М. Носов «Пригоди Незнайка та його друзів» .)

г) Ми з Гердою в саду садимо троянди . ( Г.К.Андерсен «Снігова королева» )

д) Пішла провідати семеро гномів ( Ш. Перро « Білосніжка і семеро гномів»)

 

  • Назвіть ,які книги ви бачите на виставці .
  • Що об’єднує ці книги ? ( Казки )
  • А які з них авторські , а які народні ?
  •  

     Валеологічна пауза « Велосипед » .

 

V . Читання та обговорення літературних казкових віршів і казок .

 

  1. Вірш Л. Костенко  «Затишно дітям у пазусі Казок» .

а) мовчки

б) «луною»

Завдання . Поясніть зміст вислову : «Згине зло і правда переможе».

  1. Вірш М. Вінграновського «Ця Казка на білих лапах» .

а) читання вголос «буксиром» ( в парі )

б) гра «Доповни словечко»

- Чому Андрійко не міг заснути ?

- Хто із вас чинить так, як Андрійко ?

 

Дихальна зарядка «Надути кульку»

( Всі надуваємо кульку , чия кулька буде більша .Кульки надуті . Давайте випустимо з них повітря . Наші кульки свистять. А зараз всі вдихнули і видихнули .)

 

  1. Валентин Струтинський .Казка про хлопчика Абихто .

а) «ланцюжок»

б) вибіркове читання

- Прочитайте ,як поводив себе хлопчик ?

- Чи дотримувався він режиму дня ?

- Чому треба дотримуватись режиму дня ?

- Прочитайте яким виріс хлопчик ?

 

Валеологічна пауза «Китайська статуєтка»

 

  1. Читання у. н. к. «Хитрий півень» в особах ( с.63 – 65 збірник поз.чит.)

Королева казок : В країну казок підем я і ти,

У казці всім цікаво побувати .

Там вірних друзів можемо знайти

І знову з ними гарно час провести .

-Ось і ми прибули до Палацу казок .в ньому багато казкових героїв . То ж виходьте сюди .

 

Вовк .                  Що за гамір тут у вас ?

                             Звідки ви тут узялися ?

                             Ой , куди це я потрапив ?

                             Та це ж 3 – В

                             Добрий день , малята !

                             Я вас трохи налякав ?

 

Ведмідь .            А мене . мабуть , зовсім

                            Не приймуть до школи ?

Діти  .                 Приймуть.

Ведмідь .           От і добре .Я вже йду .

                            В школі  вас не підведу !

 

     Лисиця .            Нащо хтось мене назвав

                                 Та й сестричкою ?

 І сміються всі тепер

                       Над лисичкою .

Що курятинку люблю

Й сиру гусочку …

Я ж їх тільки і люблю на закусочку …

 

Заєць .     Люба . лиско , поспішай

В школу з нами вирушай !

Щоб усе , усе ,уміть

Треба вчитись в школі .

 

   Лисиця .     Пі – пі .

                        Треба дітям добре знати .

                        В школі вчать дітей читати .

                        Хто багато читає ,

                        Той багато знає .

 

Котик .        Няу – няу

                     Не тягни кота за вуса .

                     Котик сердиться – укусить ,

                     І за лапку не хапай .

                    Удряпне він так і знай .

 

Червона      Дівчатко симпатичне

Шапочка .  Шовковий фартушок ,

                     Провідати бабусю

                     Іду через лісок .

                 - Ой , я не запізнилася ?

 

Діти .          Ні .

 

Лікар          Доброго вам здоров’я , дорогі діти .

Айболить .Пам’ятайте завжди , що здоровому завжди здорово .

 

Королева   Час повертатись додому . Давайте допоможемо героям казок

казок :        відновити прислів’я .

 

                         Мудрим ніхто не вродився , а … ( навчився ) .

Без труда нема … ( плода ) .

Де сила не візьме , там розум … ( допоможе ) .

 

Всі разом . Дружба з книгою – це свято ,

                    Не було б її у нас .

                    Ми б не знали так багато

                    Про новий і давній час .

 

Вчитель .   Погляньте , які красиві малюнки намалювали діти до улюблених

                          казок .

 

VІ . Підсумок уроку .

 

Збіг урок наш , як кортка мить ,

Дуже швидко час біжить .

Та попереду у нас багато кроків ,

І веселих , і цікавих уроків .

- Читайте , переказуйте казки , нехай вони ідуть по світу , нехай живуть серед нас . Хай вчать нас , як треба по правді жити .

 

Музична пауза « В мире много сказок » .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку