Богодухівський ліцей № 3
Урок позакласного читання
« Народні та літературні казки »
Підготувала
вчитель 3 – б класу
Бугайова Н.І.
2019 н.р.
Тема уроку . Урок позакласного читання. «Народні та літературні казки» .
Мета уроку . Формувати знання учнів про народні та літературні казки , заохочувати до читання казок .Закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку .Розвивати спостережливість ,увагу ;
активізувати читацьку пам'ять , формувати оцінні судження . Виховувати чуйність , доброзичливість , бажання дотримуватись режиму дня , щоб бути здоровим .
Обладнання : 1. Таблички
уроку а) девіз уроку
б) вірші
в) ланцюжок
г) гра «Гірка»
2. Грам. Запис «Песенка Кота Леопольда»
«Одну простую сказку…»
«В мире много сказок»
3. Палац казок
4. Будинки – вулиця Народна
5. Будинки – вулиця Казкарів
а) записки від жителів будиночків
6. Ілюстрації до казок
7. Малюнки дітей до казок
8. Казки народні
9. Казки літературні
10. Збірники для позакласного читання
11. Костюми : вовка , зайця , лисиці , мишки , котиків , Червоної шапочки , Лікаря Айболита , Королеви казок .
І. Організація класу .
( Вчитель читає вірш) .
Доброго здоров’я , діти , доброго вам дня ,
Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня .
Хай сміється мирне небо і дивує світ .
А Земля дарує вам барвистий цвіт .
Бо здоров’я , любі діти , в світі – головне .
А здоровий і веселий – щастя не мине .
Доброго ранку ! Доброго дня !
( Діти виконують рухи )
Хай плещуть долоньки !
Хай тупають ніжки !
Працюють голівки !
( Всі діти вітаються )
Доброго ранку ! Доброго дня !
Бажаємо вам ми здоров’я й добра !
Вчитель : В цей ранковий добрий час
Музика прийшла до нас .
В нас енергію вселяє ,
І на працю надихає .
(Музична пауза «Песенка Кота Леопольда» )
ДЕВІЗ УРОКУ:
Пам’ятайте , милі діти ,
І хлоп’ята , і дівчата !
Щоб успіхи чудові мати ,
Треба гарно всім читати .
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .
Сьогодні у нас незвичайний урок . Я запрошую вас до подорожі . Яку дорогу обрати , куди вирушити ? Допоможе нам ось ця таблиця .
Завдання . Потрібно з’єднати букви стрілочками і прочитати назву нашої подорожі . Тож вирушаймо ! (Див . табличку )
( Звучить музика «Одну простую сказку» )
Вчитель . Казок країна чарівна –
У гості й вас чека вона ,
Отож часу не гайте , у подорож рушайте !
( Читають діти разом з таблички вірш )
В казку вирушим всі разом ,
Перешкоди всі пройдем .
А хто буде сумувати ,
Із собою не візьмем .
Казко , казко ,
Ти нас зустрічай ,
В гості до тебе
Третій клас завітав .
ІІІ. Мовна розминка .
- Пошипіли гусочкою.
А вітерець нам загадку прислав .
Вчитель . Сміху й радості багато
Працюватимем завзято
Вас чекає любов , ласка !
В гості кличе всіх вас
Всі разом : Казка !
Вчитель . Давайте її покличемо.
Всі разом . Казко ! Казко !
Королева казок : Доброго дня ! Як багато дітей . Я Королева всіх казок прибула до вас на урок !
( Учні читають з таблички , Королева казок показує указкою ).
( Запис на дошці )
Ла – ла – ла казка до нас прийш…
Ці –ці – ці ми зустрінемось в пала…
Ні – ні – ні там казкові герої чарів…
Ок – ок – ок запросимо їх на ур…
Сплять маленькі совенята ( очі заплющені )
Раз ! Розкрили оченята
Подивилися навколо ( кругові рухи очима )
Потім вгору і додолу
Оченята блим , блим , блим !
Відпочити треба їм .
Вправо , вліво оченята
Повертали совенята
Совенята будуть спати
А ми будемо читати .
ІV . Робота з виставкою книг , ілюстрацій казкового міста .
Королева казок . Ми наближаємось до Палацу казок . На шляху вулиця Народна . Казки почали складати в глибоку давнину і передавали їх в усній формі з покоління в покоління . Над казкою працювали тисячі людей . Як називаються такі казки ?
Всі: Народні .
Королева казок : Казка стукає у двері –
Привітаємо її .
Дуже , дуже постарайтесь –
І впізнаєте її .
( Ілюстрації та книги до народних казок )
Гра « Впізнай казку »
Завдання .Назвіть казки , які ви впізнали на малюнках .( Народні казки ).
Королева казок :Наша подорож продовжується . Ми на вулиці Казкарів .Ось ці будиночки. Їх жителі залишили записки , в яких вказують , де вони .
а) Терміново викликали лікувати звірів в Африку .( К. Чуковський «Айболить».)
б) Пішла до бабусі , понесла їй пиріжки . ( Ш. Перро «Червона Шапочка» ).
в) Побіг у школу , бо нічого не знаю .( М. Носов «Пригоди Незнайка та його друзів» .)
г) Ми з Гердою в саду садимо троянди . ( Г.К.Андерсен «Снігова королева» )
д) Пішла провідати семеро гномів ( Ш. Перро « Білосніжка і семеро гномів»)
Валеологічна пауза « Велосипед » .
V . Читання та обговорення літературних казкових віршів і казок .
а) мовчки
б) «луною»
Завдання . Поясніть зміст вислову : «Згине зло і правда переможе».
а) читання вголос «буксиром» ( в парі )
б) гра «Доповни словечко»
- Чому Андрійко не міг заснути ?
- Хто із вас чинить так, як Андрійко ?
Дихальна зарядка «Надути кульку»
( Всі надуваємо кульку , чия кулька буде більша .Кульки надуті . Давайте випустимо з них повітря . Наші кульки свистять. А зараз всі вдихнули і видихнули .)
а) «ланцюжок»
б) вибіркове читання
- Прочитайте ,як поводив себе хлопчик ?
- Чи дотримувався він режиму дня ?
- Чому треба дотримуватись режиму дня ?
- Прочитайте яким виріс хлопчик ?
Валеологічна пауза «Китайська статуєтка»
Королева казок : В країну казок підем я і ти,
У казці всім цікаво побувати .
Там вірних друзів можемо знайти
І знову з ними гарно час провести .
-Ось і ми прибули до Палацу казок .в ньому багато казкових героїв . То ж виходьте сюди .
Вовк . Що за гамір тут у вас ?
Звідки ви тут узялися ?
Ой , куди це я потрапив ?
Та це ж 3 – В
Добрий день , малята !
Я вас трохи налякав ?
Ведмідь . А мене . мабуть , зовсім
Не приймуть до школи ?
Діти . Приймуть.
Ведмідь . От і добре .Я вже йду .
В школі вас не підведу !
Лисиця . Нащо хтось мене назвав
Та й сестричкою ?
І сміються всі тепер
Над лисичкою .
Що курятинку люблю
Й сиру гусочку …
Я ж їх тільки і люблю на закусочку …
Заєць . Люба . лиско , поспішай
В школу з нами вирушай !
Щоб усе , усе ,уміть
Треба вчитись в школі .
Лисиця . Пі – пі .
Треба дітям добре знати .
В школі вчать дітей читати .
Хто багато читає ,
Той багато знає .
Котик . Няу – няу
Не тягни кота за вуса .
Котик сердиться – укусить ,
І за лапку не хапай .
Удряпне він так і знай .
Червона Дівчатко симпатичне
Шапочка . Шовковий фартушок ,
Провідати бабусю
Іду через лісок .
- Ой , я не запізнилася ?
Діти . Ні .
Лікар Доброго вам здоров’я , дорогі діти .
Айболить .Пам’ятайте завжди , що здоровому завжди здорово .
Королева Час повертатись додому . Давайте допоможемо героям казок
казок : відновити прислів’я .
Мудрим ніхто не вродився , а … ( навчився ) .
Без труда нема … ( плода ) .
Де сила не візьме , там розум … ( допоможе ) .
Всі разом . Дружба з книгою – це свято ,
Не було б її у нас .
Ми б не знали так багато
Про новий і давній час .
Вчитель . Погляньте , які красиві малюнки намалювали діти до улюблених
казок .
VІ . Підсумок уроку .
Збіг урок наш , як кортка мить ,
Дуже швидко час біжить .
Та попереду у нас багато кроків ,
І веселих , і цікавих уроків .
- Читайте , переказуйте казки , нехай вони ідуть по світу , нехай живуть серед нас . Хай вчать нас , як треба по правді жити .
Музична пауза « В мире много сказок » .